خبرنگاران شیوه آموزش دانشجویان غیرایرانی در ایام کرونا اعلام شد

به گزارش مجله عطر یاس، تهران- خبرنگاران- مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی شیوه آموزش دانشجویان بین المللی دانشگاه های کشور را در ایام کرونا و ترم پیش رو گفت.

خبرنگاران شیوه آموزش دانشجویان غیرایرانی در ایام کرونا اعلام شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان امور دانشجویان، عبدالحمید علیزاده گفت: دستاوردهای کشور در جذب دانشجوی خارجی را حفظ کنیم و ارتقا دهیم.

وی اضافه نمود: تحصیل دانشجوی خارجی در یک کشور در پنج مرحله جذب، پذیرش، پشتیبانی، آموزش و فارغ التحصیلی اتفاق می افتد که مرحله پشتیبانی رفاهی و کنسولی بسیار مهم است.

علیزاده گفت: هم اکنون با کشورهای رقیب خود در جذب دانشجویان بین المللی با فاصله کمی در حال رقابت هستیم و اگر بتوانیم ترکیه را پشت سر بگذاریم، به صندلی اصلی خود در منطقه دست پیدا می کنیم.

وی اضافه نمود: امروزه با مصر، امارات متحده عربی و مالزی در جذب دانشجوی بین المللی در رقابت تنگاتنگ هستیم و باید این شرایط را حفظ و تقویت کنیم.

مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی تاکید نمود: معاونان دانشجویی در کمیسیون های موارد خاص، مسایل دانشجویان بین المللی را به صورت ویژه و با نگاه حمایتی آنالیز نمایند.

علیزاده در مورد شیوه تحصیل دانشجویان غیر ایرانی در نیمسال اول سال تحصیلی پیش رو گفت: دانشجویان بین المللی که با زبان فارسی آشنا هستند، با رعایت ضوابط پذیرش شوند و با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری آموزش ببینند.

وی اضافه نمود: دانشجویان بین المللی نیازمند آموزش زبان فارسی، به صورت مجازی توسط مراکز آموزش زبان فارسی دانشگاه ها آموزش می بینند.

علیزاده گفت: دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل که اسفندماه ایران را ترک کردند، اگر به تشخیص دانشگاه نیازی به دروس عملی ندارند به صورت مجازی آموزش می بینند.

وی گفت: آن دسته از دانشجویان بین المللی که باید در محل تحصیل حضور داشته باشند با رعایت موازین بهداشتی در هنگام ورود به کشور و سایر کنترل ها به صورت محدود پذیرش می شوند و تحصیلات خود را ادامه می دهند.

وی تاکید نمود: شیوه آموزش برای مابقی دانشجویان غیر ایرانی که در حال حاضر در کشور حضور دارند، نیز همانند سایر دانشجویان کشور خواهد بود.

هم اکنون حدود 40 هزار دانشجوی خارجی در کشور تحصیل می نمایند که بخشی از آنها به علت شیوع کرونا به کشور خود بازگشته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1025

به "خبرنگاران شیوه آموزش دانشجویان غیرایرانی در ایام کرونا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شیوه آموزش دانشجویان غیرایرانی در ایام کرونا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید