جزئیات طرح مجلس برای تعطیلی پنج شنبه ها ، ساعت کاری در طول هفته چقدر زیاد می گردد؟

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در بیان جزئیات طرح تعطیلی اداره ها در روزهای پنج شنبه گفت: در صورت تصویب این طرح، ساعت کاری سایر روزهای هفته افزایش پیدا می نماید.

جزئیات طرح مجلس برای تعطیلی پنج شنبه ها ، ساعت کاری در طول هفته چقدر زیاد می گردد؟

خبرنگاران - طرح افزایش تعطیلات آخر هفته مدت هاست در مجلس مطرح است و مصوبه کمیسیون اجتماعی را نیز به دست آورده است. در حالی که مدت ها قبل وزارت (سازمان) میراث فرهنگی و آموزش و پرورش برای تعطیلات زمستانی به توافقاتی رسیده بودند اما حالا مجلس پیش دستی نموده و قبل از تصمیم نهایی دولت برای تعطیلات زمستانی میخواهد دو روز آخر هفته را در کل کشور تعطیل کند.

عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این زمینه گفت: کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی طرحی را تصویب کرد و برای آنالیز به صحن مجلس ارجاع داد که به موجب آن ادارات کل کشور همچون تهران در روز پنج شنبه تعطیل خواهند شد.

وی ادامه داد: طبق این طرح برای جبران ساعت کاری روز پنج شنبه، ساعت کاری سایر روزهای هفته مثلا از هشت ساعت به 10 ساعت افزایش پیدا می نماید. این یعنی اتفاقی در میزان ساعات کاری کارکنان در کل ماه رخ نخواهد داد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در واکنش به مخالفت دولت با این طرح مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح را در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب کردیم و در نوبت آنالیز صحن علنی واقع شده است؛ آن موقع دولت می تواند در مجلس نظراتش را اعلام کند و تصمیم گیرنده نهایی نمایندگان خواهند بود.

عزیزی یادآور شد که در حال حاضر ادارات تهران در روزهای پنج شنبه تعطیل است و این طرح قرار است تعطیلی روزهای پنج شنبه را به سایر شهرهای کشور تسری دهد.

منبع: چمدان
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 485

به "جزئیات طرح مجلس برای تعطیلی پنج شنبه ها ، ساعت کاری در طول هفته چقدر زیاد می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح مجلس برای تعطیلی پنج شنبه ها ، ساعت کاری در طول هفته چقدر زیاد می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید