تلاش غربی ها برای خرید دانشمندان روس، مرحله سوم آزمایش واکسن اسپوتنیک-5

به گزارش مجله عطر یاس، مدیر مرکز تحقیقات ملی گامالیا، از تلاش غربی ها برای فریب و به خدمت دریافت دانشمندان روسی خبر داد و در عین حال گفت: مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن اسپوتنیک-5، به دلیل مشارکت ده ها هزار نفر، همان واکسیناسیون جمعی است.

تلاش غربی ها برای خرید دانشمندان روس، مرحله سوم آزمایش واکسن اسپوتنیک-5

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، الکساندر گونتسبورگ مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا زیر نظر وزارت بهداشت روسیه، شب گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد، موسسات تحقیقاتی غربی در تلاشند تا دانشمندان مرکز تحقیقات ملی را فریب داده و برای کار در آنها خریداری کنند، ولی این تلاش آنها، بی فایده است.

گونتسبورگ گفت: تیم کنونی محققان مرکز، که در حال حاضر فعالیت دارند، حدود 10 سال است که در موسسه گامالیا مشغول به کار هستند. هر دانشگاه آمریکایی یا اروپایی به این ترکیب از دانشمندان حسادت می کند. آنها در تلاشند این افراد را فریب داده و به کار بگیرند، ولی کاری از دستشان برنیامده است.

این محقق برجسته روس با یادآوری اینکه لازم است تا با واکنش منفی همتایان غربی نسبت به واکسن ثبت شده علیه ویروس کرونا در روسیه کنار آمد، اضافه نمود: من نقدها شنیده شده در رابطه با واکسن روسی را یک توطئه نمی نامم. معتقدم که این یک واکنش منفی طبیعی شرکت های غربی به ظهور غیر منتظره یک محصول میهنی در روسیه است. بنابراین، من فکر می کنم که باید با این واکنش ها کنار آمده و با پشتکار به فعالیت خود در این زمینه ادامه داد.

مدیر مرکز تحقیقات ملی روسیه در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد که مرحله سوم آزمایشات بالینی یا مرحله پس از ثبت واکسن روسی اسپوتنیک-5 علیه ویروس کرونا را می توان همان واکسیناسیون جمعی نامید، برای اینکه ده ها هزار نفر در این مرحله شرکت خواهند کرد.

به گفته وی، در مرحله نخست، واکسیناسیون در چندین منطقه از کشور، ولی در مقادیر محدود، انجام می شود و گردش مدنی (استفاده همگانی) واکسن احتمالاً یک ماه پس از شروع این مرحله شروع خواهد شد. بدین ترتیب مطالعات گسترده در این زمینه، به طور همزمان و با توجه به تغییرات انجام می شود تا مقادیر واکسن مورد نیاز برای استفاده همه شهفرایندان، تولید شود.

این مقام روس پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که میزان واکسن اسپوتنیک-5 لازم به منظور واکسیناسیون همگانی در روسیه، ظرف 9 الی 12 ماه تولید خواهد شد.

وزارت بهداشت روسیه، روز شنبه از شروع فرایند تولید انبوه واکسن علیه ویروس کرونا که توسط مرکز تحقیقات ملی گامالیا تهیه شده، خبر داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1060

به "تلاش غربی ها برای خرید دانشمندان روس، مرحله سوم آزمایش واکسن اسپوتنیک-5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش غربی ها برای خرید دانشمندان روس، مرحله سوم آزمایش واکسن اسپوتنیک-5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید