کوشش تیک تاک برای متقاعد کردن دولت آمریکا

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، طی 3 سال گذشته تیک تاک سعی نموده وزارتخانه ها و آژانس های دولت آمریکا را متقاعد کند داده های خصوصی شهروندان آمریکایی قابل دسترسی نیست و حزب کمونیست چین یا هر سازمان دیگری تحت تاثیر دولت این کشور محتوا را دستکاری نمی کند.

کوشش تیک تاک برای متقاعد کردن دولت آمریکا

سال گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دستور دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق کشور) برای ممنوعیت تیک تاک در آمریکا را لغو کرد اما مذاکرات بین دولت و این شبکه اجتماعی برای بستن یک توافقنامه جهت رفع کردن نگرانی ها ادامه دارد.

تیک تاک تا به امروز چند اقدام با هدف آرام کردن دولت آمریکا از جمله بستن توافقنامه با شرکت اورکل جهت ذخیره سازی داده های کاربران اپ در آمریکا و ایجاد یک بخش امنیت داده ایالات متحده آمریکا(USDS) برای نظارت بر حفاظت از داده و تصمیم گیری درباره بازبینی محتوا انجام داده است.

به گفته یک منبع مطلع این شرکت چینی 1.5 میلیارد دلار صرف استخدام و سازماندهی این واحد نموده است.

اما بعضی از مقامات دولت آمریکا در بخش های مختلف از جمله وزارت دفاع، اف بی آی و آژانس اطلاعات مرکزی همچنان مخالف این توافقنامه هستند. این عده معتقدند کاربران تیک تاک با وجود این اقدامات همچنان در معرض خطر قرار دارند زیرا اپ مذکور برای فناوری های خود به بایت دنس متکی است.

تیک تاک برای غلبه بر این مشکل سعی نموده لایه های تازه ای از نظارت را برای دولت آمریکا فراهم کند. این شرکت نقش اورکل برای تضمین جدایی زیرساخت فناوری تیک تاک از بایت دنس را گسترده تر نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2072

به "کوشش تیک تاک برای متقاعد کردن دولت آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش تیک تاک برای متقاعد کردن دولت آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید