ادعای تازه درباره تقلب در ایالت پنسیلوانیا

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس جمهور آمریکا بامداد سه شنبه ادعای تازه ای درباره تقلب در ایالت پنسیلوانیا بیان نمود و گفت که این مورد موجب می گردد آرای این ایالت از آن او باشد.

ادعای تازه درباره تقلب در ایالت پنسیلوانیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بامداد سه شنبه (به وقت تهران) ادعای جدیدی درباره وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری در ایالت پنسیلوانیا اعلام نمود.

ترامپ در توییتر نوشت: در پنسیلوانیا 205000 رأی بیشتر از رأی دهندگان داشته ایم. همین یک مورد باعث چرخش این ایالت به سمت رئیس جمهور ترامپ می گردد.

توییتر این پیغام ترامپ را برچسب دار نموده و پیغامی با این مضمون به آن اضافه نموده است: مسئولان انتخابات، پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری را تأیید نموده اند.

دیوان عالی آمریکا ماه گذشته درخواست جمهوری خواستار ایالت پنسیلوانیا برای ابطال پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در آن ایالت کلیدی را رد نموده بود.

پنسیلوانیا یکی از ایالت های کلیدی است که در پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نقش مهمی ایفا کرد. بایدن در حالی در این ایالت به پیروزی رسید که جمهوری خواستار در انتخابات سال 2016 توانسته بودند آرای الکترال این ایالت را از آن خود نمایند.

تیم ترامپ کوشش های زیادی برای تغییر نتیجه انتخابات در این ایالت انجام داد. او چند بار با رئیس مجلس نمایندگان ایالت پنسیلوانیا تماس گرفته و از او درخواست نموده بود نتیجه آراء انتخاباتی در این ایالت را به نفع وی تغییر دهند.

در ایالت پنسیلوانیا جو بایدن 3458229 رأی کسب کرد که معادل 50 درصد کل آرا بود. ترامپ با اختلاف اندکی در این ایالت شکست خورد. او 3377674 رأی به دست آورد که معادل 48.8 درصد کل آرا بود.

ایالت پنسیلوانیا 20 رأی الکترال دارد. سال 2016 ترامپ در حالی در پنسیلوانیا به پیروزی رسید که رأی دهندگان این ایالت در 6 دوره انتخاباتی قبل تر به نامزدهای دموکرات رأی داده بودند.

انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا روز سوم نوامبر (13 آبان) برگزار گردید. جو بایدن با کسب 306 رأی الکترال در این انتخابات پیروز شد. ترامپ 232 رأی الکترال به دست آورد اما او تا به امروز از پذیرفتن شکست در انتخابات امتناع ورزیده و بارها تأکید نموده است که بایدن با تقلب این انتخابات را برده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1301

به "ادعای تازه درباره تقلب در ایالت پنسیلوانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای تازه درباره تقلب در ایالت پنسیلوانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید