تغییر فرمت فایل در اندروید چگونه انجام می گردد؟

به گزارش مجله عطر یاس، احتمالا شما هم پس از خرید گوشی اندرویدی و استفاده از اپلیکیشن ها و وب سایت های مختلف، احتیاج به تبدیل فرمت فایل و تغییر پسوند آن در موبایل خود را احساس نموده اید. پس تغییر فرمت فایل در اندروید یک امر لازم است که می توانید به سادگی با تغییر نام آن فایل انجام دهید. با این حال، برای تبدیل دقیق تر، می توانید از یک برنامه متفرقه هم بهره ببرید. در این مقاله، نحوه تغییر فرمت فایل با استفاده از برنامه Files by Google، برنامه My file گوشی سامسونگ و بعلاوه یک برنامه متفرقه شرح داده شده است.

تغییر فرمت فایل در اندروید چگونه انجام می گردد؟

نحوه تغییر فرمت فایل با استفاده از برنامه Files by Google

بیشتر گوشی های اندرویدی شامل برنامه Files by Google به عنوان برنامه مدیریت فایل پیش فرض هستند که قابلیت های متعددی را برای مدیریت، اشتراک گذاری و پشتیبان گیری از فایل ها ارائه می نماید. در ادامه نحوه استفاده از این برنامه برای تغییر فرمت فایل در اندروید آورده شده است.

برنامه Files by Google را اجرا کنید. اگر از قبل این برنامه را نصب ندارید، می توانید آن را از فروشگاه پلی استور دانلود کنید.

پس از باز شدن، فایلی را که می خواهید پسوند آن را تغییر دهید، پیدا کنید. روی نماد منوی سه نقطه ای که در کنار آن واقع شده است ضربه بزنید، سپس تغییر نام یا همان Rename را انتخاب کنید.فرمت فایل فعلی را با یک پسوند تازه که با نوع فایل سازگار است، جایگزین نموده و سپس OK را لمس کنید. در نهایت برای تایید تغییر، روی گزینه Rename ضربه بزنید.

نحوه تغییر فرمت فایل با استفاده از برنامه My files سامسونگ

اگر گوشی سامسونگ گلکسی دارید، احتمالا برنامه My Files از قبل برای مدیریت فایل ها روی گوشی تان نصب است. پس این مراحل را برای تغییر فرمت فایل در گوشی سامسونگ گلکسی خود دنبال کنید.

برنامه My Files را اجرا نموده و فایل مورد نظر را پیدا کنید.

برای انتخاب فایل، روی آن ضربه زده و چند لحظه نگه دارید. سپس، روی نماد منوی سه نقطه در پایین صفحه ضربه بزنید و تغییر نام یا همان Rename را انتخاب کنید.فرمت فعلی را با یک پسوند تازه جایگزین کنید، سپس روی تغییر نام ضربه بزنید. پس از آن، برای تایید اصلاحات اجرا شده، روی گزینه تغییر یا Change ضربه بزنید.

نحوه تغییر فرمت فایل با استفاده از یک برنامه متفرقه

تغییر فرمت یک فایل در گوشی های اندرویدی، اگرچه در نهایت فرمت را تغییر می دهد، اما تغییری در محتوای فایل ایجاد نمی نماید و در بعضی موارد ممکن است باعث تبدیل نامناسب گردد. برای حل کردن این مشکل، می توانید یک برنامه تخصصی دیگر مانند File Converter را از پلی استور دانلود کنید. این برنامه رایگان به سهولت تبدیل فایل را انجام می دهد.

اپلیکیشن File Converter را از پلی استور دانلود نموده و سپس نصب کنید.

برنامه File Converter را اجرا کنید و روی نماد مثبت واقع در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید. در مرحله بعد، از میان گزینه های ارائه شده، File را انتخاب کنید.به جستجو در فضای ذخیره سازی گوشی خود بپردازید و فایلی را که می خواهید تغییر دهید، انتخاب کنید.روی Document Converter ضربه بزنید. سپس، از منوی ارائه شده، فرمت تازهی را برای فایلی که می خواهید به آن تبدیل گردد، انتخاب کنید.برای آغاز فرآیند تبدیل، روی دکمه آغاز تبدیل یا همان Strat conversion واقع در پایین صفحه ضربه بزنید.منتظر بمانید تا فرآیند تبدیل به انتها برسد. پس از تکمیل، روی گزینه ذخیره به عنوان یا Save as ضربه بزنید و سپس ذخیره را انتخاب کنید تا فایل تبدیل شده را تایید و ذخیره کند.بعلاوه با ارتقا برنامه به نسخه پریمیوم اجازه تبدیل دسته ای فایل ها در گوشی اندرویدی برای شما فعال می گردد.

نکات مهم در مورد تغییر فرمت

به خاطر داشته باشید که صرفا تغییر فرمت یک فایل در اندروید می تواند گاهی منجر به مسائل سازگار نبودن آن فرمت با گوشی اندرویدی شما گردد. به عنوان مثال، تغییر پسوند از pdf به jpg به طور اتوماتیک فایل را به تصویر تبدیل نمی نماید. علاوه بر این، گاهی با تبدیل فرمت، فایل به وسیله برنامه های نصب شده در دستگاه اندروید شما پشتیبانی نمی گردد و ممکن است دیگر باز نگردد. در این موارد، ممکن است مجبور به نصب برنامه دیگری برای خواندن آن نوع فایل خاص شوید.

سخن انتهای

همانطور که نشان داده شد، تغییر انواع فایل ها یا پسوندها در دستگاه اندرویدی صرف نظر از اینکه از برنامه مدیریت فایل از پیش نصب شده یا یک برنامه تخصصی دیگر استفاده می کنید، یک فرآیند ساده است که می توانید به آسانی آن ها را برای تغییر فرمت فایل در اندروید به کار بگیرید.

منبع:

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 تیر 1403 بروزرسانی: 10 تیر 1403 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2201

به "تغییر فرمت فایل در اندروید چگونه انجام می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر فرمت فایل در اندروید چگونه انجام می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید