آنالیز احتمال تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/فارس معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: با توجه به نظر شهردار و هشدار ایشان مبنی بر شیوع ویروس کرونا در این کلانشهر، تعطیلی مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی در مرحله آنالیز قرار گرفته و در صورت دستور شهردار و مصوبه شورای شهر، آماده اعمال محدودیت یا تعطیلی فعالیت ناوگان عمومی هستیم.

آنالیز احتمال تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز

مجتبی زوربخش در گفت وگو با خبرنگاران، بیان نمود: استفاده از ماسک براساس پروتکل های بهداشتی از ابتدای راه اندازی مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت یک الزام برای رانندگان و مسافرین تعریف شده است.

او اضافه نمود: از ابتدای اپیدمی این ویروس و آغاز چرخه انتقال آن، براساس دستورالعمل های بهداشتی تاکید شد که استفاده از ماسک برای حفظ بهداشتی عمومی ضرورت دارد.

معاون شهردار شیراز اعلام کرد: در مرحله دوم راه اندازی ناوگان در ایستگاه های مترو و خاتمهه های اتوبوس، با توافق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محل هایی برای عرضه ماسک در نظر گرفته شد.مشخص محل عرضه به عهده شهرداری و عرضه آن به عهده عرضه نمایندگان مورد تایید دانشگاه است.

زوربخش با بیان اینکه استفاده از ماسک در سیستم های حمل و نقل عمومی شیراز الزامی است، عنوان نمود: یکی از محل های انتقال ویروس کرونا و شیوع این بیماری، ناوگان حمل و نقل عمومی است.

او بیان نمود: بنا به دستور شهردار و ابلاغ شورای شهر شیراز از 10 خردادماه ناوگان را فعال کردیم اما فعالیت مجدد آنها به منزله شکسته شدن چرخه انتقال بیماری و خاتمه شیوع کروناویروس نیست.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه غربالگری رانندگان تاکسی و اتوبوس به طور مرتب انجام می گردد و اگر راننده ای مشکوک و مبتلا باشد ممانعت از کار برای او اعمال خواهد شد، گفت: اگرچه مجزا سازی رانندگان اتوبوس صورت گرفته اما ممکن است بعضی از رانندگان رعایت ننمایند و شهروندان در صورت بروز تخلف و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی رانندگان می توانند به وسیله سامانه 137 این موضوع را گزارش نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 965

به "آنالیز احتمال تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز احتمال تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید