بازار در انتظار اثرات تعطیلات

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران: ایران خودرویی ها امروز 14 تیر 1400 در بازار بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند، عدم تغییر قیمت در بازار پرطرفدار ایران خودرو در حالی است که با توجه به تعطیلی های کرونایی امروز معامله ای در بازار صورت نگرفت.

بازار در انتظار اثرات تعطیلات

به گزارش ؛ با شیوع پیک پنجم کرونا و شروع تعطیلی بعضی از صنوف که شامل نمایشگاه های خودرو هم می گردد موجب شد تا روز گذشته بازار ایران خودروها با رشد قیمت بسته گردد. اما این فرایند در بازار ایران خودرویی ها امروز با توجه به نامشخص بودن شرایط بازار شکسته شد و محصولات پرطرفدار این شرکت بدون تغییر قیمت در بازار عرضه شدند.

به گفته فعالان رشد قیمت در بازار پرطرفدارهای همزمان با افت هم بوده که این امر هم بر کاهشی شدن بازار اثر گذار بوده است.

به گفته فعالان بازار خودرو عدم تغییر نرخ دلار یکی از دلایلی است که ایجاد نوسان قیمت در بازار خودرو را به همراه دارد، در کنار نرخ دلار در حال حاضر عوامل دیگری مانند انتظار برای اعلام نتایج مذاکرات هسته ای و معین کابینه دولت سیزدهم بر بازار خودرو اثرگذار بوده اند.

حال با توجه به تعطیلی بازار می توان گفت این عامل هم به عوامل مذکور اضافه شده بازار را تغییر شکل داده است.

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می توان به پژو 206 تیپ 2، پژو 206 تیپ 5، پژو 206 صندوقدار ، سمندLX ، سمند LX با موتور EF7 و سمند سورن اشاره نمود.

ارزیابی بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان محصولات ایران خودرو قیمت سمند LX با موتور EF7 امروز بدون تغییر در بازار به 235 میلیون تومان رسید. سمند LX هم امروز در تغییر قیمت نداشت و در بازار 206 میلیون قیمت گذاری شد. از سوی دیگر رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که سمند سورن هم با قیمت همچون روز گذشته 245 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار خودرو می توان گفت در میان خانواده محصولات پژو 206 هم امروز پژو 206 تیپ 2 215 میلیون تومان ارزش گذاری شد. پژو 206 تیپ 5 و 206 صندوقدار هم امروز بدون تغییر به ترتیب با قیمت 263 و 248 میلیون تومان قیمت گذاری شدند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 3 مرداد 1400 بروزرسانی: 3 مرداد 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1609

به "بازار در انتظار اثرات تعطیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار در انتظار اثرات تعطیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید