این نوشیدنی را اول صبح بنوشید تا پرانرژی بمانید

به گزارش مجله عطر یاس، نوشیدن آب سرد یا گرم بدن شما را سالم و هیدراته نگه می دارد. بعضی از افراد ادعا می نمایند که آب گرم به طور خاص می تواند به بهبود هضم، برطرف احتقان و حتی ایجاد آرامش در مقایسه با نوشیدن آب سرد یاری کند.

این نوشیدنی را اول صبح بنوشید تا پرانرژی بمانید

متخصصین، نوشیدن نوشیدنی های داغ با دمای مطلوب بین 54 تا 71 درجه سانتی گراد را توصیه می نمایند. بعلاوه برای اینکه نوشیدن آب گرم فواید بیشتری داشته باشد و مقداری ویتامین C هم دریافت کنید، می توانید مقداری آب لیمو به آب گرم اضافه کنید. خبرنگاران در این مطلب به پنج فایده باورنکردنی نوشیدن آب گرم در صبح می پردازد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

برطرف گرفتگی بینی

یک فنجان آب گرم، بخار ایجاد می نماید؛ نگه داشتن یک فنجان آب داغ و استنشاق عمیق این بخار ملایم ممکن است به انبساط سینوس های مسدودشده و حتی تسکین سردرد سینوسی یاری کند. از آنجایی که در سرتاسر سینوس ها و گلو، غشاهای مخاطی وجود دارد، نوشیدن آب گرم ممکن است به گرم شدن آن ناحیه و تسکین گلودرد ناشی از تجمع مخاط یاری کند.

بهبود عملکرد هضم

نوشیدن آب به عملکرد بهتر دستگاه گوارش یاری می نماید. هنگامی که آب در معده و روده شما حرکت می نماید، بدن بهتر می تواند مواد زائد را دفع کند. بعضی بر این باورند که نوشیدن آب گرم به ویژه برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش موثر است؛ به عبارتی آب گرم به حل کردن و تجزیه غذای مصرفی یاری می نماید.

تقویت عملکرد سیستم عصبی مرکزی

عدم دریافت آب کافی، می تواند اثرات منفی بر عملکرد سیستم عصبی شما داشته باشد و درنهایت بر خلق وخو و عملکرد مغز تاثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که نوشیدن آب می تواند فعالیت سیستم عصبی مرکزی و بعلاوه خلق وخو را بهبود بخشد.

برطرف یبوست

کم آبی یکی از علل شایع یبوست است. در بسیاری از موارد، نوشیدن آب راهی موثر برای تسکین و پیشگیری از یبوست است. هیدراته ماندن به نرم شدن مدفوع یاری می نماید و دفع آن را راحت تر می نماید. نوشیدن آب گرم به طور مداوم می تواند به منظم نگه داشتن حرکات دستگاه گوارش شما یاری کند.

هیدراتاسیون یا آبرسانی بدن

اگرچه بعضی شواهد نشان می دهد که آب خنک برای آبرسانی مجدد بهتر است، اما نوشیدن آب در هر دمایی به هیدراته نگه داشتن شما یاری می نماید. کارشناسان توصیه می نمایند که زنان روزانه دو و نیم لیتر آب و مردان روزانه سه و نیم لیتر آب دریافت نمایند. این مقادیر، آب دریافتی از مواد غذایی مانند میوه ها، سبزیجات را نیز شامل می گردد. بعلاوه اگر باردار یا شیرده هستید، درگیر فعالیت های شدید یا کار در محیط های گرم هستید، به آب بسیار بیشتری احتیاج دارید.

سخن آخر

سعی کنید روز را با یک وعده آب گرم آغاز کنید و با یک وعده آب گرم به سرانجام برسانید. بدن شما برای انجام هر کار اساسی به آب احتیاج دارد، بنابراین ارزش آن را نمی توان نادیده گرفت.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب این بیماران حتما روزه بگیرند! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1971

به "این نوشیدنی را اول صبح بنوشید تا پرانرژی بمانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نوشیدنی را اول صبح بنوشید تا پرانرژی بمانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید