افزایش قدرت نظامی چین چالش پیش روی ناتو

به گزارش مجله عطر یاس، نتایج یک گزارش جدید نشان می دهد ناتو باید درباره نحوه مقابله با چالش ناشی از افزایش قدرت نظامی چین بیشتر فکر کند.

افزایش قدرت نظامی چین چالش پیش روی ناتو

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، نتایج گزارش ناتو 2030 که توسط گروه موسوم به افراد باهوش تهیه و تنظیم شده و شامل 138 پیشنهاد برای کشورهای عضو ناتوست، به کشورهای عضو این سازمان نظامی توصیه می نماید که درباره روش ها و راهکارهای مقابله با افزایش قدرت نظامی چین، بیشتر هم فکری نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این گزارش آمده است: گرچه روسیه طی دهه جاری همچنان بزرگترین دشمن ناتو باقی خواهد ماند ولی اعضای این سازمان باید برای مقابله با افزایش قدرت نظامی چین چاره اندیشی نمایند.

یک دیپلمات ناتو در این باره گفت: چین دیگر شریک تجاری که غرب آرزوی آن را داشت، نیست. چین قدرت رو به رشد قرن حاضر است و ناتو باید با این واقعیت تطبیق پیدا کند.

وی به فعالیت های چین در کشورهای غربی و آفریقا و سرمایه گذاری های هنگفت این کشور در زیرساخت های اروپا اشاره نموده است.

این دیپلمات ارشد ناتو اضافه نمود: بخشی از واکنش ناتو باید حفظ فزونی تکنولوژیکی نسبت به چین باشد، حفاظت از شبکه های رایانه ای و زیرساختی.

این گزارش اضافه نمود: ناتو می تواند روابط نزدیک تر و مستحکم تری را با کشورهای غیر عضو از جمله استرالیا شکل دهد و بر قدرت بازدارندگی در فضا تمرکز نماید.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو نیز روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: افزایش حضور و قدرت چین یک چالش مهم برای امنیت ما به شمار می رود. چین سرمایه گذاری کلانی در تسلیحات جدید انجام داده است. چین در حال نزدیک شدن به ماست. چین ارزش های مشترکی با ما ندارد و سعی می نماید تا سایر کشورها را بترساند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1245

به "افزایش قدرت نظامی چین چالش پیش روی ناتو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قدرت نظامی چین چالش پیش روی ناتو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید