اعلام دو زمان مختلف برای انتها آواربرداری در خوی ، 15 روز یا انتها سال؟

به گزارش مجله عطر یاس، در حالی که استاندار آذربایجان غربی از انتها آواربرداری خوی تا 15 روز دیگر خبر داده است رییس بنیاد مسکن گفته آواربرداری خوی تا انتها سال یعنی 40 روز دیگر تمام می گردد.

اعلام دو زمان مختلف برای انتها آواربرداری در خوی ، 15 روز یا انتها سال؟

به گزارش خبرنگاران، استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه خدمات جهادی دولت در منطقه ها زلزله زده ادامه دارد، گفت: تا 15 روز آینده باید کار آواربرداری در شهرستان خوی به اتمام برسد.

ایرنا گزارش داده است که محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در جلسه آنالیز آخرین شرایط منطقه ها زلزله زده شهرستان خوی با اشاره به اقدامات دولت پس از زلزله مهر ماه این شهرستان، اظهار کرد: دولت با یک اقدام جهادی توانست پیشرفت 70 درصدی را در نوسازی و بازسازی یک هزار و 100 واحد احداثی و چهار هزار و 200 واحد تعمیری به ثبت برساند که در نوع خود کم نظیر است.

وی با بیان اینکه 100 درصد مصوبات برای بازسازی و نوسازی زلزله مهرماه خوی اختصاص یافته است، ادامه داد: با وجود تمام محدودیت ها، پیگیری برای تخصیص 100 درصدی اعتبارات کار آسانی نبود که این روند باید برای بازسازی منطقه ها زلزله زده بهمن ماه نیز دنبال شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه طبق ارزیابی های اجرا شده، 2 هزار 100 واحد خسارت دیده در دسته احداثی ها قرار گرفته است، اضافه نمود: سه چهارم این واحدها مربوط به منازل واقع در روستاها و مابقی شهری هستند.

وی به استقرار حدود 40 هزار نفر در کمپ های استقرار موقت شهرستان خوی اشاره نمود و گفت: استقرار طولانی مدت در این کمپ ها می تواند حادثه آفرین باشد به همین دلیل نیز باید با آغاز هرچه سریعتر نوسازی و بازسازی شرایط زندگی مردم به حالت عادی باز شود.

از سوی دیگر علی نیکزاد رییس بنیاد مسکن در مصاحبه با مهر با اشاره به آغاز آواربرداری در منطقه ها زلزله زده خوی اضافه نمود: و آواربرداری واحدها تا پیش از خاتمه سال اتمام یافته و مصالح و اسکلت های پیش ساخته تحویل زلزله زدگان در این منطقه ها می شود.

وی با بیان اینکه در اثر زمین لرزه در خوی به 9 هزار و 250 واحد مسکونی در این شهرستان خسارت وارده شده است، اظهار کرد: در زلزله هشتم بهمن خوی هزار و 750 واحد مسکونی تخریب شد که احتیاج به بازسازی دارد و هفت هزار و 500 واحد دیگر نیز دچار آسیب شد که احتیاجمند تعمیرات است.

نیکزاد از خاتمه برآوردها و ارزیابی های اندازه خسارت های ناشی از زلزله به واحدهای مسکونی روستایی و شهری اطلاع داد و گفت: بر اساس برآوردها در زلزله 5.9 خوی که هشتم بهمن ماه امسال رخ داد، یک هزار و 750 واحد مسکونی تخریب شد که احتیاج به بازسازی دارند و هفت هزار و 500 واحد دیگر نیز دچار آسیب شد که احتیاجمند تعمیرات است.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن پیشنهادهای خود را درباره اندازه تسهیلات کم بهره و بلاعوض در منطقه ها زلزله زده ارائه نموده است، اضافه نمود: دولت درباره اندازه تسهیلات و وام بلاعوض در هفته جاری تصمیم گیری نموده است و نتیجه به اطلاع هموطنان می رسد.

نیکزاد با اشاره به فعالیت های این بنیاد در همان ساعت اولیه وقوع زلزله، گفت: برای موضوع آواربرداری، آمارگیری و تشکیل پرونده بازسازی ها، ماشین آلات و نیروهای بنیاد مسکن از چهار استان آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان و اردبیل از همان ساعت های اولیه به منطقه ها زلزله زده گسیل شدند و آواربرداری، آمارگیری، تکمیل پرونده و آغاز عملیات اجرایی آغاز شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 بهمن 1401 بروزرسانی: 20 بهمن 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2095

به "اعلام دو زمان مختلف برای انتها آواربرداری در خوی ، 15 روز یا انتها سال؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام دو زمان مختلف برای انتها آواربرداری در خوی ، 15 روز یا انتها سال؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید