آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خرم آباد مشاهده نشده است

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/لرستان فرماندار مرکز لرستان گفت: موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خرم آباد مشاهده نشده است.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خرم آباد مشاهده نشده است

جعفر طولابی هشتم دی ماه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خرم آباد اظهار کرد: هشتمین دوره پیمایش عوامل خطر بیماری های غیرواگیر از پانزدهم دی ماه در کشور اجرا می شود و برنامه ریزی لازم برای این طرح در خرم آباد نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: شرایط لازم برای تحقق اهداف این طرح در خرم آباد فراهم شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

طولابی گفت: بیماری های غیر واگیر تهدیدی برای سلامت جامعه هستند و با اجرای چنین طرح هایی می توان عوامل خطر بیماری را شناسایی کرد.

فرماندار خرم آباد گفت: طرح پیمایش عوامل خطر بیماری های غیر واگیر در سه مرحله تکمیل پرسشنامه، سنجش جسمانی و اندازه گیری آزمایشگاهی اجرا خواهد شد.

وی تأکید کرد: در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت متولیان هستیم و امید می رود دستگاه های اجرایی همکاری مناسبی داشته باشند.

طولابی با تاکید بر ارتقای سواد سلامت روانی جامعه، شرح داد: افزایش بهره مندی مردم از خدمات سلامت روان و مراقبت های اجتماعی و کاهش عوامل خطر در سلامت روان بسیار مهم است.

فرماندار مرکز لرستان با اشاره به شیوع آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در برخی نقاط کشور، تاکید کرد: هر چند تا به امروز موردی از این بیماری در خرم آباد مشاهده نشده اما باید تدابیر لازم برای پیشگیری از این آنفلوآنزا درنظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1305

به "آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خرم آباد مشاهده نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خرم آباد مشاهده نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید