آموزش مجازی دانشگاه ها پس از امتحانات ارزشیابی شود، بازنگری در نقاط ضعف

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس دانشگاه فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره، گفت: دانشگاه ها بعد از امتحانات یک بازنگری و ارزشیابی از شرایط خود در ترم گذشته داشته باشند و نقاط ضعفی که از لحاظ فضای مجازی، سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری داشتند را رفع کنند.

آموزش مجازی دانشگاه ها پس از امتحانات ارزشیابی شود، بازنگری در نقاط ضعف

یوسف خجیر رئیس دانشگاه فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، درباره برگزاری ترم آینده دانشگاه ها گفت: اگر موج دوم و سوم کرونا اتفاق بیفتد احتمالاً روال ترم بعد دانشگاه ها به صورت مجازی است اما با این تفاوت که دانشگاه ها در بحث راه اندازی کلاس های مجازی و نظارت بر امتحانات یک ترم تجربه کسب کرده اند.

رفع نقاط ضعف دانشگاه ها از لحاظ فضای مجازی و سخت افزاری

وی اضافه نمود: بعد از امتحانات فصل خوبی است که دانشگاه ها یک بازنگری و ارزشیابی از شرایط شان در ترم گذشته داشته باشند و حتی نقاط ضعفی که از لحاظ فضای مجازی، سخت افزاری، نرم افزاری و مغزافزاری داشتند را رفع کنند؛ البته این فرصت را نیز دارند که دوباره چالش ها و مشکلاتی را که در حوزه مدرسان، اعضای هیات علمی و تدریس دارند را اصلاح کنند.

دانشگا ه ها از آموزش مجازی تجربه کسب کردند

رئیس دانشگاه فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در ادامه گفت: دانشجویان نیز ضعف ها و چالش هایی از زمان ورود به کلاس تا نحوه اداره و فعالیت کلاس ها داشتند.

خجیر اضافه نمود: در ترم جاری تا سه هفته آخر کلاس ها نمی دانستیم که شرایط برگزاری امتحانات به چه نحوی است. در فرایند کوتاه مدتی وزارت علوم گفت دانشگاه ها می توانند به شیوه های مختلف امتحانات را برگزار کنند که از جمله این شیوه ها حضوری، مستمر و ارائه پایان کار است و اگر اساتید چنین موضوعی را می دانستند قطعا به نحو دیگری برخورد می کردند.

وی اضافه نمود: دانشگاه ها برای ترم بعد تجربه بسیار خوبی کسب کرده اند و می توانند با دقت و برنامه ریزی از ابتدا به صورت مستمر کلاس و دانشجویان را ارزیابی کنند تا در پایان ترم در ارزیابی امتحانات با مشکل روبرو نشوند.

رئیس دانشگاه فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در پایان گفت: همه دانشگاه ها از برگزاری دوره های مجازی تجربه کسب کرده اند و بالطبع، باید با یک توان قوی تر و بهتری کلاس ها ارائه شود.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 958

به "آموزش مجازی دانشگاه ها پس از امتحانات ارزشیابی شود، بازنگری در نقاط ضعف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش مجازی دانشگاه ها پس از امتحانات ارزشیابی شود، بازنگری در نقاط ضعف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید