آموزش ساخت ژل سم زدایی بدن با مواد طبیعی

به گزارش مجله عطر یاس، آیا تا به حال به یک ژل خونگی که به راحتی تهیه بشه و بتونید با استفاده از اون بدنتون رو سم زدایی و لاغر کنید، فکر کردید؟ شما میتونید به سالن های زیبایی برید و با صرف کلی وقت و هزینه بدنتون رو سم زدایی کنید ولی یک راه راحت تر و کم هزینه تر هم وجود داره. اونم تهیه ژل سم زدایی خونگی با مواد طبیعی هست. این ژل خونگی علاوه بر این که بدن رو سم زدایی میکنه، باعث تامین و جذب یک سری مواد معدنی طبیعی مورد احتیاج بدن هم میشه، علاوه بر این به خاطر داشتن آلوورا و روغن، پوست رو مرطوب و نرم میکنه. اگه اهل امتحان کردن ماسک های خونگی هستید، مطلب زیر و از دست ندید.

آموزش ساخت ژل سم زدایی بدن با مواد طبیعی

مواد لازم برای ساخت ژل سم زدایی

  • نصف پیمانه خاک رس طبیعی
  • دو قاشق غداخوری نمک دریا
  • یک چهارم پیمانه ژل آلوئه ورا
  • یک چهارم پیمانه روغن کرچک

مراحل ساخت ژل سم زدایی

خاک رس و نمک رو در یک کاسه چوبی یا شیشه ای با هم ترکیب کنید. از کاسه فلزی استفاده نکنید، چون خاک رس رو غیرفعال میکنه. خاک رس سموم بدن رو جذب میکنه و در همین حین بدن، مواد معدنی طبیعی موجود در نمک رو جذب میکنه. به جای نمک دریا از نمک اپسوم که در واقع همون سولفات منیزیم خوراکی هست هم می تونید بهره ببرید، این نمک یک منبع طبیعی منیزیم محسوب میشه.

روغن کرچک رو اضافه کنید. این روغن به طور گسترده برای لاغری بدن و پاکسازی کبد مورد استفاده قرار میگیره. برای تاثیر گذاری بیشتر میتونید کمی روغن رو گرم نموده و بعد اون رو اضافه کنید. همچنین این روغن به نرم شدن پوست به خصوص در نواحی مثل ران و شکم که داری استرچ مارک هستند، یاری میکنه. اگه به این روغن دسترسی نداشتید، به جای اون می تونید از روغن نارگیل، بادام یا زیتون بهره ببرید. حواستون باشه که اگه باردار هستید یا در دوران قاعدگی به سر می برید از روغن کرچک استفاده نکنید.

ژل آلوورا رو اضافه کنید. آلوورا یک درمان کننده قوی برای پوست هست که التهابات و ورم رو کاهش میده. به به عبارت دیگه به تمیز شدن و سلامتی پوست یاری میکنه.

مواد رو به یاری یک قاشق چوبی با هم ترکیب کنید تا به خوبی با هم مخلوط بشن. اگه ترکیب بدست آمده خیلی غلیظ بود، بهش کم کم آب اضافه کنید تا روان بشه و به غلظتی برسه که بتونید به راحتی اون رو روی پوستتون بمالید.

با دست تمیز یک لایه نازک از ژل رو روی سطح بدنتون بمالید، این کار رو در حمام انجام بدید یا اینکه یک پارچه بزرگ زیر دستتون پهن کنید. از پاها آغاز کنید و همه بدنتون رو بپوشونید تا نهایتا به بازو ها و دست ها برسید.

برای تاثیرگذاری بیشتر بدنتون رو با یک حوله یا پارچه بپوشونید تا ژل گرم بمونه. بذارید به مدت 60 دقیقه روی پوستتون باشه و بعد با آب گرم بدنتون رو بشورید. و در نهایت بعد از حمام و شستشو از یک مرطوب کننده مناسب بهره ببرید.

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 41

به "آموزش ساخت ژل سم زدایی بدن با مواد طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت ژل سم زدایی بدن با مواد طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید