آمار سفرهای دریایی نیمه اول نوروز اعلام شد

به گزارش مجله عطر یاس، تهران (پانا) - رئیس ستاد سفرهای دریایی نوروزی کشور با اعلام عبور از مرز 2 میلیون سفر دریایی در نوروز 1401، گفت در امسال با افزایش 15 درصدی مسافر دریایی نسبت به سال 98 روبرو شده ایم.

آمار سفرهای دریایی نیمه اول نوروز اعلام شد

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عباس نژاد در رابطه با آخرین شرایط سفرهایی دریایی نوروز 1401، گفت: آمار سفرهای دریایی از 25 اسفندماه سال گذشته تا به امروز بر اساس طرح تسهیل سفرهای دریای نوروز از مرز 2 میلیون سفر عبور نموده و خوشبختانه هیچگونه مشکل فنی و ایمنی وجود نداشته و خدمات ایمنی سفر به شکل مطلوب ارائه شده است.

وی ادامه داد: از بنادر و مجاری مجاز دریانوردی، عملیات ها به صورت روان و بی وقفه در حال اجرا است و بعضی بنادر کشور نظیر بنادر حقانی و ذاکری 24 ساعته در حال فعالیت هستند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش تعداد شناورها و جایگاه در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز 1401، اعلام کرد: طی 2 سال اخیر که با شیوع ویروس کرونا همراه بودیم بعضی شناورها از رده خارج شدند و نگرانی مبنی بر این وجود داشت که با مشکل جایگاه روبرو شویم اما با همت شناورداران، مالکان، پیگیری های سازمان بنادر دریانوردی و تسهیلات ارائه شده از سوی این سازمان با تعداد مضاعف شناور و جایگاه چه در بخش خودرو و چه در بخش مسافر روبرو شدیم.

عباس نژاد با اعلام افزایش 15 درصدی مسافر دریایی در سال 1401 نسبت به سال 98، گفت: در بخش در خودرو نیز با افزایش 20 درصد افزایش مسافر خودرویی روبرو شده ایم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در امسال با استقبال خوب مسافران در بخش سفرهای دریایی روبرو هستیم.

رئیس ستاد سفرهای دریایی نوروزی کشور با بیان اینکه مبادی و تردد غیرمجاز مهم ترین چالش ایمنی سفرهای دریایی هستند، به مسافران توصیه کرد که از مبادی مجاز اعلام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی چه در بخش تفریحات ساحلی و چه در بخش سفرهای دریایی استفاده نمایند تا با تضمین ایمنی و ارائه خدمات مطلوب روبرو شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1944

به "آمار سفرهای دریایی نیمه اول نوروز اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار سفرهای دریایی نیمه اول نوروز اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید