آسیب های جدی سیل به بخش کشاورزی آمریکا

به گزارش مجله عطر یاس، تهران-خبرنگاران- تارنمای نشریه فوربس در گزارشی مطرح کرد: شرایط آب و هوایی اخیر در بعضی مناطق آمریکا که باراش های سنگین و سیل به دنبال داشت ضمن به بار آوردن خسارات گسترده شرایط سختی را برای صنعت کشاورزی و کشاورزان در این کشور به وجود آورده است.

آسیب های جدی سیل به بخش کشاورزی آمریکا

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران، در این گزارش نشریه فوربس آمده است: با توجه به اینکه بیش از 40 درصد از زمین ها در ایالات متحده آمریکا به عنوان زمین کشاورزی شناسایی شده اند، کشاورزی صنعت مهمی در این کشور به شمار می رود.

صنعت کشاورزی در سال 2016 میلادی رکورد 1.05 تریلیون دلار از فراوری ناخالص داخلی را به خود اختصاص داد که بخش اعظم ان درچارچوب کشاورزی مبتنی بر نهاده ها بوده است. ذرت، سویا و گندم بالاترین آمار کشت و برداشت را در این کشور داشته و بیشتر محصولات غذایی با استفاده از این نهاده ها فراوری می شوند.

شرایط آب و هوایی می تواند تاثیر چشمگیری بر اقتصاد مبتنی بر کشاورزی و به دنبال آن بهای مواد غذایی و کالاها داشته باشد. در حالیکه خشکسالی طی فرآیند کاشت و برداشت خرابی هایی را بار می آورد، شرایط آب و هوا بارانی و سیل نیز می تواند خرابی و ضایعه هایی را در محصولات به بار بیاورد.

طی ماه گذشته میلادی مرکز آمریکا با دو سامانه توفانی پرقدرتمند روبرو شد که بارش باران و برف سنگین به همراه بادهای شدید به همراه داشت.

بریس اندرسون یک کارشناس هواشناسی گفت: شاهد این بودیم که بخش زیادی از زمین ها از کلرادوی شاقتصادی گرفته تا شرق ایووآ زیر آب رفت و این بارش ها دو تا چهار برابر بیشتر از میانگین بارش ها بود. این حجم باران و برف منجر به سیل گسترده، بسته شدن بزرگراهها و نابودی دام ها و غلات ذخیره شده شد.

بیشتر مناطق دشتی در شمال، غرب میانه و شمال شرق آمریکا با سیل روبرو شدند، اندرسون در این رابطه مطرح نمود: بسیاری از زمین های مناطقی که پیش تر با سیل روبرو شده بودند، همچنان خیس و نم دار هستند و برای کار کشاورزی مخصوص بهار مناسب نیستند. کشاورزان نیز به دلیل اختلالات در سیستم های حمل و نقل و مسافرتی به دلیل آسیب رسیدن به جاده ها و نابودی پل ها، با چالش هایی روبرو هستند.

وی اضافه نمود: زمانی در این مقطع زمانی شاهد بودیم که در بعضی از مناطق غرب آمریکا کشاورزان به طور سنتی در زمین هایشان فرآیند کاشت را شروع می کردند، اما اکنون شاهد هستیم که چشم انداز کاشت گسترده ذرت و سویا پیش از خاتمه آوریل بسیار کمرنگ خواهد بود.

با توجه به اینکه خاک زمین های سیل زده مسائلی را برای کاشت دانه ها ایجاد می نماید، در این شرایط کشاورزان نمی توانند کار سنتی خود را انجام دهند و باید فصل کاری بهار را به تعویق بیندازند.

پس از یک زمستان سخت برای بیشتر کشاورزان در آمریکا، چشم انداز امیدوارنماینده ای برای رهایی این قشر از مسائل ناشی از شرایط نامساعد آب و هوایی متصور نمی گردد. زمین های با فراوری بالا در مرکز و غرب میانه آمریکا همچنان انقدر خیس هستند که فصل کاشت حداقل تا اوریل به تعویق می افتد.

در این راستا پیش بینی ها از این حکایت دارد که فرصت های بسیار محدودی برای کشاورزان این منطقه در انجام فعالیت در فصل کاری بهار وجود دارد.

به گزارش خبرنگاران، شهروندان ایالت های نبراسکا و آیووا آمریکا که با بارش باران و طغیان رودخانه ها در اوایل فروردین ماه گرفتار سیلاب شده بودند، هنوز از عواقب این حادثه رهایی نیافته و با چالش بزرگ از بین رفتن محصولات کشاورزی و خانه های خود دست و پنجه نرم می نمایند.

در پی بارش های بی سابقه که از اواخر نوزدهم ماه مارس(28 اسفنده ماه 1397)شروع و منجر به طغیان رودخانه میسوری شده بود، سه تن کشته شده و چندین شهر در این بخش از آمریکا تخلیه شدند.سیل تنها در ایالت نبراسکا منجر به بار آمدن بیش از یک میلیارد دلار خسارت شد و بیش از 2هزار واحد مسکونی و 340 واحد تجاری دراین بخش از ایالت آمریکا آسیب دیدند. بسیاری از واحدهای مسکونی در منطقه هامبورگ ایالت آیووا نیز در محاصره سیل ناشی از توفان شدید وبارش بی سابقه باران، قرار گرفتند.

جاری شدن سیل در دو ایالت نبراسکا و آیووا باعث شد تا کشاورزان وقت اندکی برای ترک محل سکونت خود داشته باشند و برداشت محصول یک سال گذشته خود را در داخل سیلوهایی که سیل آنها را تخریب نموده بود، رها نمایند.

یکی از کشاورزان ناحیه فرمونت(Fremont) واقع در بخش جنوب غربی ایالت آیووا به سی ان ان گفت: حدود 50 درصد از کشاورزان این منطقه که زمین ها و انبار غلات آنها را سیل در خود بلعید، قادر نیستند از وضعیت بد اقتصادی ناشی از این سیل رهایی یابند.

اداره کشاورزی نبراسکا نیز خسارات کشاورزی ناشی از این سیل را 400 میلیون دلار در زمینه محصولات کشاورزی و خسارت احشام را هم 400 میلیون دلار بر آورده نموده بود.

بارش های بی سابقه در ایالت های غرب میانه آمریکا که شامل ایالت های آیووا، نبراسکا و نواحی جنوبی ایالت مینه سوتا می شد، از اواخر 19 ماه مارس(28 اسفندماه 1397) شروع و بالا آمدن سطح آب در این ایالت تا 27 ماه مارس برابر با 7 فروردین ماه 1398 ادامه داشت که موجب زیر آب رفتن جاده ها و تخریب خانه ها و مزارع شد.

اروپام**9234**2040

منبع: ایرنا
انتشار: 20 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 110

به "آسیب های جدی سیل به بخش کشاورزی آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب های جدی سیل به بخش کشاورزی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید