2 روز بارش برف و باران در 9 استان ، آخر هفته پربارش در 8 استان ، ورود سامانه بارشی تازه به کشور از شنبه

به گزارش مجله عطر یاس، سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در برخی استان ها و تشدید این بارندگی در روزهای آینده و بعلاوه تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و منطقه ها پرتردد شهری اطلاع داد.

2 روز بارش برف و باران در 9 استان ، آخر هفته پربارش در 8 استان ، ورود سامانه بارشی تازه به کشور از شنبه

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی کشور بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی اعلام نمود که امروز (4 بهمن) برای استان های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، خلیج فارس و ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی در استان های لرستان و خوزستان و چهارشنبه (5 بهمن) ضمن تشدید بارش در منطقه ها ذکر شده برای غرب استان های کرمان و هرمزگان بارش باران و برف و در منطقه ها مستعد رعدوبرق و گاهی وزش باد پیش بینی می گردد.

طی این 2 روز در بعضی نواحی گیلان و مازندران و ارتفاعات البرز نیز ابرناکی و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

پنجشنبه (6 بهمن) برای استان های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، جنوب و غرب یزد، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس ابرناکی، بارش باران و برف، گاهی وزش باد و در منطقه ها مستعد رعدوبرق و برای ارتفاعات و دامنه های زاگرس جنوبی و زاگرس مرکزی، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

آدینه (7 بهمن) در کرمان، شرق فارس، هرمزگان، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس بارش پراکنده رخ خواهد داد.

شنبه (8 بهمن) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در بعضی نواحی شمال غرب و ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی بارش پراکنده برف دور از انتظار نیست.

از امروز تا آدینه (4 تا 7 بهمن) دریای عمان، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس و شنبه خلیج فارس مواج و متلاطم پیش بینی می شوند.

تا اواخر هفته در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا ادامه خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 بهمن 1401 بروزرسانی: 7 بهمن 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2088

به "2 روز بارش برف و باران در 9 استان ، آخر هفته پربارش در 8 استان ، ورود سامانه بارشی تازه به کشور از شنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 روز بارش برف و باران در 9 استان ، آخر هفته پربارش در 8 استان ، ورود سامانه بارشی تازه به کشور از شنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید