گوگل موتور جستجوی صوتی برای بچه ها می سازد

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایونینگ استاندارد، گوگل احتمالاً مشغول ابداع یک موتور جستجوی اینترنتی برای بچه ها نوپا است که با صوت فعال می گردد. این شرکت بزرگ فناوری در اروپا حق نشر اختراعی به نام تجربه بازی گونه جستجوی صوتی برای بچه ها (Gamifying Voice Search Experience for Children) را ثبت نموده است.

گوگل موتور جستجوی صوتی برای بچه ها می سازد

این حق انتشار در حقیقت برای بچه های ابداع می گردد که هنوز به مهدکودک می روند. در حال حاضر دستیار صوتی گوگل روی موبایل، تبلت و بلندگوهای هوشمند نصب می گردد و اجازه می دهد بازی های رایانه ای مختلفی مانندSimon Says با یاری آن فعال می شوند.

کارشناسان آموزشی هشدار داده اند چنین روش هایی بچه ها را به خود جذب می نماید و سبب می گردد آنها به گجت ها وابسته شوند.

اما گوگل معتقد است یک دستیار دیجیتال به توسعه مغز بچه ها یاری می نماید. این دستیار سوالاتی علمی از بچه ها می پرسد و در تعطیلات آنها را سرگرم می نماید. این شرکت ادعا می نماید هدفش شناسایی، ایجاد و ارائه محتوایی مناسب برای بچه ها است. طبق این حق انتشار بچه ها می توانند با ضربه روی حباب های رنگی که در نمایشگر دستگاه ها ظاهر می گردد، جستجوی صوتی را فعال نمایند و سپس با به زبان آوردن واژه مورد نظرخود درباره آن اطلاعاتی به دست آورند. این حباب ها به کودک نشان می دهد دستگاه به آنها گوش می نماید.

طبق اسناد این حق انتشار به طور مثال هنگامیکه کودک واژه زرافه را به زبان می آورد تصاویر و ویدئوهایی از آن روی نمایشگر ظاهر می گردد.

در این روند از دستیار صوتی گوگل استفاده می گردد. این دستیار به افراد اجازه می دهد با یاری دستور صوتی به دستگاه هایشان جستجوهایی انجام دهند.

البته کارشناسان هشدار داده اند چنین ابزاری خطری برای حفظ حریم شخصی بچه ها به حساب می آید. به هرحال این حق انتشار در حالی منتشر شده که چند هفته قبل معین شد کارمندان گوگل به بعضی کلیپ های صوتی ثبت شده کاربران دسترسی دارند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 171

به "گوگل موتور جستجوی صوتی برای بچه ها می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل موتور جستجوی صوتی برای بچه ها می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید