چند درصد از مشترکان آب تهرانی پرمصرف هستند؟

به گزارش مجله عطر یاس، تهران (پانا) - به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران 65 درصد تهرانی ها زیر الگو یا در حد الگو رعایت می کنند و 35 درصد پرمصرف هستند. از این میزان نیز پنج درصد تهرانی ها بسیار پرمصرف هستند و 15 درصد از کل مصرف آب تهران را به خود اختصاص می دهند.

چند درصد از مشترکان آب تهرانی پرمصرف هستند؟

به گزارش ایسنا، محمدرضا بختیاری درباره شرایط تامین آب استان تهران در تابستان گفت: این مساله وابسته به مقدار بارش هاست اما با این حال سناریو بدبینانه ای تدوین شده است و امیدواریم که با مسائل جدی روبرو نشویم.

وی با اشاره به برنامه هایی که برای مقابله با مشترکان پرمصرف لحاظ شده است، گفت: باید با مشترکان بدمصرف برخورد شود و درصورت بی توجهی آب مشترک را نیز قطع خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه پیش بینی ما این است که تابستان مصرف به 3.9 میلیون متر مکعب برسد، گفت: تا به امروز سه میلیون اخطار برای مشترکان پرمصرف فرستاده ایم و اگرچه آب را قطع نکرده ایم اما چنانچه این فرایند ادامه دار باشد، آب پرمصرف ها را قطع خواهیم کرد.

بختیاری با اشاره به لزوم صرفه جویی و همکاری مشترکان برای تامین آب، گفت: در سال های گذشته شاهد همراهی مشترکان بودیم اما واقعیت این است که تا نقطه استاندارد مدیریت مصرف فاصله داریم و باید به این مساله به طور ویژه توجه شود.

وی با بیان اینکه شهر تهران حدود یک میلیارد و 100 میلیون مترمکعب و تقریبا برابر با 20 درصد آب کل کشور در شهر تهران مصرف می شود، گفت: هم اکنون هدررفت آب تهران 22 درصد است. مطابق قانون موظفیم تا سال 1410 عدد هدررفت آب را به 15 درصد برسانیم که هم تراز با استانداردهای جهانی است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نوسازی شبکه های آب رسانی فرسوده قبل از به پایان رسیدن عمر مفید لوله ها یکی از راه های جلوگیری از هدررفت است. در همین چارچوب آبفای استان تهران سال گذشته با اعتباری افزون بر 4237 میلیارد ریال 160 کیلومتر از شبکه فرسوده آب رسانی و 14هزار رشته انشعاب فرسوده در سطح استان را نوسازی کرده است. هم چنین در چارچوب آب رسانی به نقاط نو و تامین آب شرب، سال گذشته 157 کیلومتر خطوط انتقال و 75 کیلومتر توسعه شبکه با لوله هایی در اقطار پایین تر در استان تهران اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1943

به "چند درصد از مشترکان آب تهرانی پرمصرف هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد از مشترکان آب تهرانی پرمصرف هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید