عبور از اوج مصرف برق

به گزارش مجله عطر یاس، تهران (پانا) -مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از سرانجام دوران اوج مصرف تابستان و به صفر رسیدن خاموشی های بخش خانگی اطلاع داد.

عبور از اوج مصرف برق

به گزارش وزارت نیرو مصطفی رجبی مشهدی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اشاره به اینکه از دوهفته گذشته تا به امروز خاموشی در بخش خانگی اعمال نشده است، اضافه کرد: اکنون می توانیم اعلام کنیم که زمان اوج مصرف تابستان سال جاری به خاتمه رسیده است.

رجبی مشهدی با قدردانی از مشترکان برق در همه بخش های کشور که با صرفه جویی در مصرف برق به این صنعت یاری نموده اند، گفت: هم اکنون شبکه سراسری برق و نیروگاه های کشور در حالت پایدار واقع شده است و فراوری برق هم در حالت حداکثری خود در حال اجرا است.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه مصرف برق هنوز هم بیشتر از سال گذشته است، ادامه داد: به منظور حفظ پایداری شبکه، از هفته گذشته سه نیروگاه بخار برای تعمیرات اساسی و دوره ای مطابق برنامه زمانبندی شده از مدار فراوری خارج شده اند تا برای زمان اوج مصرف زمستان و تابستان سال آینده آماده باشند.

رجبی مشهدی با قدردانی از صنایع به ویژه صنایع عمده ای که همکاری قابل توجهی در زمان اوج مصرف برق تابستان داشتند، گفت: مشترکان عمده با همکاری و کاهش مصرف توانستند شرایط را به گونه ای رقم بزنند که در کشور حداقل خاموشی را داشته باشیم و به همین علت اکنون شبکه سراسری در پایداری کامل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اوج مصرف برق تابستان در مردادماه با رقم 67 هزار و 12 مگاوات و برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است، گفت: با کاهش مصرف برق که هم اکنون در کشور اتفاق افتاده است به تدریج از حجم و تعداد برنامه های زمانبندی شده و اقدامات مدیریت بار کاهش می یابد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه تفاهمنامه های مربوط به مدیریت مصرف صنایع تا خاتمه شهریور ادامه دارد، اضافه کرد: البته این تفاهمنامه ها با توجه به شرایط فعلی, لزوما اجرا نمی گردد به طوری که هم اکنون هیچگونه محدودیتی برای تامین برق صنایع وجود ندارد.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: روز آدینه، صنعت برق بیش از 5 هزار مگاوات برق برای صنایع عظیم کشور تامین نموده که البته این رقم در زمان کم باری معادل 8 هزار مگاوات بوده است، بعلاوه صنایع کوچک هم طبق دستورالعمل ها در حال فعالیت بوده و تامین برق آنها هم درحال انجام است.

وی ادامه داد: اعلام می کنیم خاموشی ها خاتمه یافته و هیچ محدودیتی برای مصارف برق صنایع وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1690

به "عبور از اوج مصرف برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور از اوج مصرف برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید