پیشرفت 95 درصدی احداث فرودگاه در قم

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران: جمعی از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در بازدید از فرودگاه بین المللی قم که در منطقه سلفچگان در حال احداث است از نزدیک در جریان ساخت این پروژه عظیم قرار گرفتند.

پیشرفت 95 درصدی احداث فرودگاه در قم

به گزارش خبرنگاران از قم ، به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان قم، محمدعلی شفیعی مدیرعامل و سرمایه گذار فرودگاه بین المللی قم در این بازدید با بیان اینکه زیر ساخت های باند فرودگاه قم در حال حاضر پیشرفت 95 درصدی دارد گفت: باند فرودگاه قم با عرض بیش از 60 متر و طول 4 هزار و 600 متر جزء عظیمترین باندهای فرودگاهی در ایران به شمار می رود.

وی اضافه نمود: مشاورین این پروژه در حال نهایی کردن تصمیم خود برای شروع آسفالت ریزی و یا بتن ریزی باند فرودگاه هستند که این کار به زودی شروع خواهد شد.

مدیرعامل و سرمایه گذار فرودگاه بین المللی قم ابراز داشت: برای جداسازی باند فرودگاه از محوطه اصلی بیش از 30 کیلومتر دیوار کشی خواهیم داشت که تا به امروز 18 کیلومتر از آن با استفاده از سنگ و آجر به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه در راستای آماده سازی باند فرودگاه 5 میلیون متر مربع عملیات خاکبرداری اجرا شده است اضافه نمود:در بعضی از مناطق باند، تا 7 متر عملیات خاکبرداری اجرا شده و گروهی از متخصصان وزارت راه و شهرسازی هم در این محل مستقر هستند و آزمایشات مختلف از قبیل خاک و بتن را انجام و کنترل می نمایند.

شفیعی وسعت پروژه فرودگاه و شهر فرودگاهی قم را 12 هزار هکتار دانست که تا به امروز 3 هزار هکتار از آن به تصویب رسیده است.

وی تاکید نمود: تا به امروز 160 هزار متر مربع پارکینگ هواپیمایی در فرودگاه قم ساخته شده است و زیر ساخت های آن در حال اتمام و در مرحله آسفالت سازی است.

مدیرعامل فرودگاه بین المللی قم با اشاره به ساخت دو ترمینال 70 هزار متری در فرودگاه قم اضافه نمود: به منظور راه اندازی موقت فرودگاه، ترمینالی به وسعت 8 هزار متر ساخته شده که پیشرفت 95 درصدی داشته و ساخت 400 سوئیت آپارتمان، ساخت بازارهای عظیم، احداث مجموعه های ورزشی چند منظوره، ساخت عظیمترین پارک آبی خاورمیانه، ساخت میدانی به وسعت 6 میلیون متر مربع به عنوان عظیمترین میدان جهان، ایجاد دریاچه های مصنوعی، ساخت کتابخانه، احداث رستوران چوبی و حمام هایی به سبک های عصر صفوی و هخامنشی و ساخت انواع هتل ها از دیگر پروژه های شهر فرودگاهی قم است.

وی با بیان اینکه در شهر فرودگاهی و منطقه نمونه گردشگری طرلاب حدود 700 نفر مشغول کار هستند و هدف ما از ایجاد این شهر، ثروت آفرینی و مهیا کردن اشتغال مولد برای مردم قم است گفت: فرودگاه بین المللی قم با همکاری شرکت ها و مشاورین تخصصی بین المللی و با استفاده از آخرین تکنولوژی های جهان طراحی شده و با بهره مندی از ظرفیت بخش خصوصی به پایان می رسد.

شفیعی گفت: آماده ایم تا از ظرفیت علمی و تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم و نیز از مشارکت این سازمان در پروژه فرودگاه قم استفاده کنیم.

م

منبع: تسنیم
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 870

به "پیشرفت 95 درصدی احداث فرودگاه در قم" امتیاز دهید

2 کاربر به "پیشرفت 95 درصدی احداث فرودگاه در قم" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 95 درصدی احداث فرودگاه در قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید