پلیس آمریکا یک بیمار 30 ساله را در کارولینای شمالی خفه کرد

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، وکیل خانواده آنجلو کوئینتو (Angelo Quinto) 30 ساله از ایالت کالیفرنیای شمالی بیان کرد که یک مامور پلیس زانوی خود را به مدت حدود 5 دقیقه روی گردن او قرار داد؛ حادثه ای که باعث خفگی وی شد.

پلیس آمریکا یک بیمار 30 ساله را در کارولینای شمالی خفه کرد

به گزارش این شبکه تلویزیونی، جان ال بوریس (John L. Burris) وکیل خانواده مقتول در این خصوص توضیح داد که خواهر وی در روز حادثه به دلیل نگرانی از اینکه محتمل است او که به اضطراب و افسردگی مبتلا بود به مادرشان آسیب بزند، با پلیس تماس می گیرد.

وکیل خانواده مقتول اضافه نمود: اما پلیس ها هیچ کوششی برای درک شرایط نمی نمایند و در عوض خیلی سریع آنجلو کوئینتو را از دستان مادرش که او را برای آرام کردن از پشت گرفته بود، خارج می نمایند.

جان ال بوریس ادامه داد که یک مامور پلیس با قرار دادن زانوی خود بر گردن آنجلو کوئینتو به مدت حدود 5 دقیقه مانع واکنش وی شده است و در همان حال، یک مامور دیگر کوشش کرد پاهای مقتول را بی حرکت نگه دارد. کوئینتو هوشیاری خود را از دست داد و با آمبولانس به یک بیمارستان منتقل شد که 3 روز بعد در آنجا جان سپرد.

لازم به ذکر است که در ماه ژوئن (خرداد) و در پی قتل جورج فلوید توسط پلیس مینیاپولیس، جنبش جان سیاهان اهمیت دارد به راه افتاد و سبب اعتراضات گسترده ای در آمریکا شد و موجی از خشم را نسبت به نابرابری های نژادی در این کشور به راه انداخت.

با وجود این اما پلیس آمریکا از نوعی ایمنی نانوشته در مورد مبرا بودن از اتهام خشونت و بدرفتاری با سیاه پوستان برخوردار است و تا کنون در ایالات متحده پلیسی بدلیل بدرفتاری با سیاه پوستان محاکمه نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اسفند 1399 بروزرسانی: 29 اسفند 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1387

به "پلیس آمریکا یک بیمار 30 ساله را در کارولینای شمالی خفه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس آمریکا یک بیمار 30 ساله را در کارولینای شمالی خفه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید