شرایط مدارس تهران در تعطیلی یک هفته ای پایتخت چگونه خواهد بود؟

به گزارش مجله عطر یاس، تهران (پانا) - به گفته معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش حضور دانش آموزان در مدرسه اختیاری است اما جریان آموزش در هیچ شرایطی تعطیل نیست.

شرایط مدارس تهران در تعطیلی یک هفته ای پایتخت چگونه خواهد بود؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در برنامه چاپ اول، درباره تعطیلی یک هفته ای تهران به دلیل شیوع کرونا و شرایط مدارس در این شرایط، اظهار کرد: جریان آموزش را در هیچ شرایطی تعطیل نمی کنیم و حضور و عدم حضور دانش آموزان در مدرسه به معنی تعطیلی جریان آموزش نیست.

آغاز آموزش تلویزیونی پیش دبستانی ها از اواخر مهر

حکیم زاده با اشاره به اینکه بستر های متنوعی را در شرایط فعلی برای آموزش در نظر گرفته ایم، گفت: یکی از این بستر ها آموزش تلویزیونی یا همان مدرسه تلویزیونی ایران است که از 15 شهریور همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برنامه های آموزشی خود را آغاز نموده است. از اواخر مهر هم برنامه های آموزشی مدرسه تلویزیونی ایران برای پیش دبستانی ها آغاز خواهد شد.

حضور دانش آموزان در مدرسه اختیاری است

وی تاکید نمود: یکی دیگر از بستر های آموزش در روزهای کرونایی شبکه شاد است. بستر سوم آموزش حضوری است. سعی کردیم که حق انتخاب و اختیار را به خانواده ها دهیم تا خودشان درباره حضور و یا عدم حضور فرزندشان در مدرسه تصمیم گیری نمایند. اما شرایطی را فراهم نموده ایم که جریان آموزش هیچ دانش آموزی به دلیل در اختیار نداشتن گوشی، تبلت و یا دسترسی نداشتن به مدرسه متوقف نگردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه نمود: تداوم جریان آموزش و تحت پوشش قرار دادن همه دانش آموزان در همه نقاط کشور برای ما اصل است. اما در شرایط فعلی تعطیلی تهران ترکیبی از تمام روش هایی را که گفتیم برای وقفه ایجاد نشدن در جریان آموزش پیگیری می کنیم.

حکیم زاده در ادامه اعلام کرد: در مناطق روستایی و عشایری که دسترسی به اینترنت وجود ندارد و تعداد دانش آموزان نیز محدود است آموزش به صورت حضوری دنبال می گردد، زیرا اگر دانش آموز در کلاس درس حاضر نگردد نمی تواند از هیچ روش دیگری آموزش را دریافت کند. برای این دانش آموزان که در مناطق محروم و صفر مرزی زندگی می نمایند بسته های آموزشی نیز در نظر گرفته ایم.

مدارس تهران در هفته جاری تعطیل است

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با ستاد کرونا و وزارت بهداشت تمام هماهنگی های لازم را انجام می دهد، افزود: در هفته جاری اعلام شد که اماکن آموزشی تعطیل باشد و به همین دلیل آموزش و پرورش، مدارس را در تهران و هر استان دیگری که به دلیل کرونا ابلاغیه تعطیلی مراکز آموزشی داشته باشد را تعطیل اعلام نموده است. اما حضور معلمان با دانش آموزان متفاوت است، زیرا حتی در این شرایط تمام ادارات و ارگان هایی که در حال خدمات دهی به مردم هستند، در حال فعالیت هستند.

مدارس حق اجباری کردن حضور دانش آموز را ندارند

حکیم زاده تاکید نمود: حتی مدارس غیر انتفاعی هم تحت هیچ شرایطی حق اجبار دانش آموز به حضور در مدرسه را ندارند. تمام دانش آموزان و معلمان باید در بستر شاد فعالیت و حضور داشته باشند. هیچ آموزشی جای آموزش حضوری را نمی گیرد به همین دلیل کشور های دیگر که همانند ما با شیوع موج دوم و سوم کرونا رو به رو هستند آموزش را تعطیل ننموده اند. بر اساس آنالیز که انجام داده ایم این کشور ها به این نتیجه رسیده اند که تعطیلی مدارس لطمه اساسی به دانش آموز وارد می نماید.

معاون ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در ادامه گفت: آموزش و پرورش باید حضور دانش آموزان در مدارس را داشته باشد تا به این وسیله علاوه بر آموزش، سواد سلامت در جامعه را ارتقا ببخشد تا دانش آموزان کم تحرک و منزوی نشوند و بیش از حد وقت خودشان را در فضای مجازی سپری ننمایند. آموزش و پروش کوشش می نماید در این شرایط استاندارد های آموزشی را کاهش ندهد. به معلمان هم اعلام نموده ایم که حق ندارند ساعت آموزش را کاهش دهند.

حکیم زاده در ادامه اضافه نمود: آموزش حضوری می تواند بهترین آموزش باشد و هیچ جایگزینی ندارد. در فصل تابستان برای معلمانی که با آموزش مجازی آشنا نبودند دوره هایی را برگزار کردیم تا مهارت های تدریس در فضای مجازی را فرا بگیرند. تدریس در فضای مجازی مختصات خودش را دارد و ادراک فضا حضور در یک کلاس درس با 20 دانش آموز در آموزش مجازی به نسبت آموزش حضوری بسیار متفاوت است.

وی درباره آموزش های ضمن خدمت فرهنگیان اظهار کرد: در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان یکی از دوره هایی که گنجانده شده است کار در فضای مجازی است. البته شاید اگر ویروس کرونا شیوع پیدا نمی کرد هم به سمت آموزش این دوره ها حرکت می کردیم، زیرا این دوره ها جزو سرفصل های وزارت آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد که همگی به اجبار به فضای مجازی کوچ کنیم و در مدت زمان محدودی با این فضا آشنا شویم. در دوره ابتدایی تمام استان ها برای معلمان دوره های آشنایی با آموزش مجازی را برگزار نموده اند.

امتحانات مهم در سال تحصیلی جدید حضوری برگزار می گردد

حکیم زاده درباره سناریو های آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات سال تحصیلی جاری، ادامه داد: پیش بینی شرایط در شرایط فعلی ممکن نیست، اما با این وجود برگزاری امتحانات به صورت حضوری با توجه به اهمیت این آزمون ها مخصوصا در پایه های آخر تحصیل، همانند سال قبل اولویت اول آموزش و پرورش است. سال جاری برنامه آموزش و پرورش برای برگزاری امتحانات این است که حتی در صورت ادامه شرایط فعلی با رعایت دستورالعمل ها آزمون های مهم و سرنوشت ساز را به صورت حضوری برگزار کنیم. البته در فضای شاد هم آزمون سازی ایجاد شده است تا معلمان از این فضا برای برگزاری آزمون های دوره ای استفاده نمایند.

وی اعلام کرد: در شرایط شیوع کرونا می توانستیم با خانواده ها ارتباط بیشتری بگیرم و از ظرفیت آن ها استفاده کنیم. اگر آن ها را به اهمیت آموزش حضوری و فرایند کلی آموزش حضوری در جهان آشنا می کردیم قطعا شرایط بهتری داشتیم. خانواده ها فرزندان خود را به پارک و مهمانی می برند، اما برای حضور آن ها در مدرسه نگران هستند. برنامه منظمی برای ارتباط با والدین را در نظر گرفته ایم. بسته تحولی خوانا خواندن، نوشتن، آداب زندگی برای اولین بار در مدارس منتخب توزیع می گردد که خانواده ها را در این بسته به عنوان یکی از شرکا در نظر گرفته ایم.

معاون آموزش ابتدایی درباره علت آغاز زود هنگام سال تحصیلی 1399-1400 شرح داد: برای کلاس اولی ها که آشنایی با آموزش و مدرسه نداشتند بهتر بود که از 15 شهریور کلاس ها آغاز گردد تا بعد از آشنا شدن با محیط مدرسه بتوانیم دانش آموزان را به سمت فضای مجازی و آموزش های مجازی سوق دهیم. علت دوم آغاز زود هنگام سال تحصیلی جبران عقب ماندگی های تحصیلی بود تا در مواقع رو به رو شدن با تعطیلی مدارس خیلی درس دانش آموز عقب نیفتد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 19 آبان 1399 بروزرسانی: 19 آبان 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1128

به "شرایط مدارس تهران در تعطیلی یک هفته ای پایتخت چگونه خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط مدارس تهران در تعطیلی یک هفته ای پایتخت چگونه خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید