وسیله هایی که حتی وقتی خاموش هستند انرژی مصرف می نمایند

به گزارش مجله عطر یاس، اگر همواره مراقب میزان مصرف انرژی در خانه هستید و از هدر رفت آن پیشگیری می کنید، بهتر است این نکته را نیز بدانید که بعضی از وسایل برقی در خانه، حتی در حالت خاموشی نیز انرژی مصرف می نمایند. مثلا وقتی تلویزیون را در حالت استندبای می گذارید و به طور کامل آن را خاموش نمی کنید، روزانه 24 وات برق هدر می دهید.

وسیله هایی که حتی وقتی خاموش هستند انرژی مصرف می نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از سپند ، برای آگاهی از اینکه کدام وسایل خانه می توانند در خاموشی خود و فقط به واسطه اتصال به پریز برق، انرژی مصرف نموده و هزینه برق را بالا ببرند.

شارژر بدون اتصال موبایل

شارژرها وقتی در پریز برق باقی می مانند، حتی وقتی هیچ وسیله الکترونیکی به آن ها وصل نباشد نیز حدود 1.2 وات برق مصرف می نمایند. البته این میزان مصرف به هیچ عنوان قابل توجه نیست، اما بهتر است وقتی به شارژر احتیاج ندارید، آن را از پریز بکشید.

کارت دیجیتالی تلویزیون

افرادی که کارت های دیجیتالی برای شبکه های تلویزیونی دارند باید بدانند که این گجت روزانه 22 وات برق مصرف می نماید. برای پیشگیری از این هدر رفت انرژی، بهتر است علاوه بر خاموش کردن تلویزیون، این کارت را نیز خاموش نموده یا در حالت استندبای قرار دهید.

تلویزیون

آیا می دانستید که قرار دادن تلویزیون روی حالت استندبای و خاموش نکردن آن باعث می گردد تا روزانه 24 وات انرژی مصرف گردد؟

لپ تاپ و پی سی

کامپیوترها، لپ تاپ و پی سی وقتی به پریز برق متصل هستند قادرند تا 96 وات برق مصرف نمایند. این رقم در صورتی که دستگاه روی حالت استندبای قرار داشته باشد، تا 1.5 برابر بیشتر خواهد شد.

دستگاه های که تایمر دارند

دستگاه هایی که پنل تایمر دارند، برای نمایش این ارقام انرژی مصرف می نمایند. یعنی اگر آن ها را از برق بکشید تا 108 وات برق در هر روز ذخیره خواهید کرد و به همان نسبت قبض برق مصرفی تان کمتر خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1185

به "وسیله هایی که حتی وقتی خاموش هستند انرژی مصرف می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وسیله هایی که حتی وقتی خاموش هستند انرژی مصرف می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید