وان پیس، بلیچ و ناروتو؛ این سه انیمه مشهور کبه خاتمه می رسند؟

به گزارش مجله عطر یاس، در اواسط دهه 2000، سه انیمه در سراسر دنیا به اوج محبوبیت رسیدند. هر سه انیمه از مانگاهای نشریه شونن جامپ اقتباس شده بودند. آن موقع که این سه انیمه در اوج موفقیت و محبوبیت بودند، به آن ها لقب سه غول داده بودند؛ سه انیمه ناروتو، وان پیس و بلیچ. هر سه انیمه لحظات باشکوه زیادی داشتند و شایسته شهرتی بودند که به دست آوردند. خیلی ها در سراسر دنیا به واسطه این سه انیمه سراغ دیگر انیمه ها رفتند. ولی سوالی که ممکن است به فکر خیلی از مخاطبان انیمه رسیده باشد این است که آیا این سه انیمه روزی به انتها خواهند رسید؟ یا دنیا داستانی شان تا ابد ادامه خواهد داشت؟

وان پیس، بلیچ و ناروتو؛ این سه انیمه مشهور کبه خاتمه می رسند؟

هر سه انیمه حدود بیست سال است که پخش شان ادامه دارد و هنوز نمی توان سرانجامی برایشان متصور شد. دنیا داستانی ناروتو که با بوروتو: نسل بعدی ناروتو ادامه پیدا کرد. وان پیس هم تا جایی که ما می دانیم، همچنان ادامه دارد. در خصوص بلیچ هم سازندگانش اعلام کردند که یک خط داستانی کاملا نو دارند و بعد از سرانجام مانگا، همچنان ادامه خواهند داد.

ناروتو و بوروتو

با ناروتو آغاز می کنیم. ناروتو دلیل اصلی است که باعث شده است خیلی ها عاشق انیمه شوند و این صنعت را دنبال نمایند. خط داستانی سرانجامی این انیمه آن قدر عالی نبود، ولی می توان گفت یک سرانجام رضایت بخش بود. ناروتو اولین انیمه از این سه غول بود که رسما به سرانجام رسید، ما هواداران هم مسئله ای با به سرانجام رسیدن آن نداشتیم. ولی درست کمی بعد، این انیمه این بار با بوروتو ادامه پیدا کرد. تنها نکته مثبت این انیمه این بود که شخصیت ناروتو هم در آن حضور داشت. خیلی ها خیلی وقت پیش بی خیال بوروتو شدند. ولی سوالی که به فکر می آید این است که آیا سازندگان ناروتو واقعا یک بار برای همواره این دنیا داستانی را رها می نمایند؟

وان پیس بی سرانجام!

خیلی ها عاشق وان پیس هستند. ولی الان آن قدر طولانی شده است که اگر کسی بخواهد از اول آن را ببیند، باید تقریبا یک سالی وقت بگذارد. داستانش هم گویا اصلا سرانجامی ندارد. مانگایش هم به همین ترتیب 25 سال است که چاپش ادامه دارد و آن هم بعید است فعلا به نقطه سرانجامی برسد. تازه اگر بعد از صد سال این انیمه به سرانجام برسد، آیا می توان مطمئن بود که سازندگانش رهایش می نمایند، یا این سرانجام تازه آغاز یک مجموعه دیگر از همین دنیا داستانی خواهد بود؟

وان پیس ستون فقرات اصلی نشریه شونن جامپ و دلیل اصلی آشنایی مخاطبان نسل نو با این نشریه است. الان انیمه های تازه ای مثل ناکجاآباد موعود و شیطان کش هستند که سریع تر به سرانجام می رسند و این قدر طول نمی کشند. سوالی که به فکر می آید این است که آیا وقتی وان پیس به سرانجام می رسد، می توان مانگای دیگری با این ابعاد پیدا کرد؟

بلیچ و بلیچ نو

برخی ها معتقدند در بین این سه انیمه، بلیچ از همه قوی تر و خاص تر است. هم داستان مجذوب کنندهی دارد، و هم خیلی خوب به سرانجام رسید. پر از شخصیت های مجذوب کننده و دوست داشتنی است. و هواداران بی صبرانه منتظر داستان های نو هستند، و خیلی خوشحالند که این دنیا داستانی همچنان ادامه خواهد داشت. حال که بلیچ هم قرار است ادامه پیدا کند، باز به همان پرسش اول برمی گردیم: آیا روزی می توان سرانجام این سه انیمه مشهور را دید؟

مساله دراگون بال

شاید هر انیمه در شرایط دراگون بال گیر بیافتند. شرایطی که باعث می گردد این این انیمه ها، بدون هیچ سرانجامی، همواره حضور داشته باشند. این که مرتب از یک الگوی داستانی پیروی نمایند و مرتب قدرت دشمنان داستان را افزایش دهند، تنها راهی است که پیش روی آن هاست. اگر شرایط به همین ترتیب ادامه داشته باشد، این سه غول مجبورند با دراگون بال هم که خدای انیمه هاست، نبرد نمایند.

این که بلیچ دوباره برگشته است، باعث خوشحالی خیلی ها شد. این انیمه با وجود تمام حفره های داستانی و سرانجام های سرهم بندی شده و ایرادات دیگر بخش سرانجامی داستانش، هنوز هواداران زیادی دارد. این که این سه انیمه برای این مدت طولانی ادامه داشته اند لزوما چیز دی نیست. در دنیا غرب هم آثار زیادی مثل سیمپسون ها و دکتر هو هستند که پخش شان چند دهه است که ادامه دارد. سوال این است که آیا این داستان طولانی و این همه قسمت فراوان، به کیفیت اثر ضربه ای نزده است؟ شاید برترین پاسخی که می توانیم بدهیم این است که این سه غول دنیای انیمه بهتر است تا زمانی ادامه داشته باشند که داستانی برای گفتن با خود داشته باشند، در غیر این صورت تنها ابزاری برای تامین امنیت اقتصادی سازندگانش خواهند بود.

منبع: Sae With a K

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1987

به "وان پیس، بلیچ و ناروتو؛ این سه انیمه مشهور کبه خاتمه می رسند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وان پیس، بلیچ و ناروتو؛ این سه انیمه مشهور کبه خاتمه می رسند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید