هشدار در خصوص ضعف های سیستم های امنیت خانگی دیجیتال

به گزارش مجله عطر یاس، محققان هشدار می دهند بیشتر سیستم های طراحی شده برای حفظ امنیت منازل و به خصوص دوربین های قابل اتصال به اینترنت امنیت پایینی دارند و خیلی نمی توان به آنها اتکا کرد.

هشدار در خصوص ضعف های سیستم های امنیت خانگی دیجیتال

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، در یک سال گذشته اخبار متعددی در خصوص امنیت پایین دوربین های امنیتی قابل اتصال به اینترنت منتشر شد و در تازه ترین رویداد از این دست شرکت آمریکایی wyze نقص امنیتی دوربین های تولیدی خود را تایید کرد.

این دوربین ها امنیت 2.4 میلیون مشتری این شرکت را به خطر انداخت و باعث افشای داده های خصوصی آنها شد. پژوهشگران امنیتی هشدار می دهند رویدادهایی از این دست در سال 2020 هم رخ می دهد و کاربران برای حفظ امنیت خود باید تنظیمات امنیتی پیش فرض و کلمات عبور اولیه دوربین های امنیتی را تغییر دهند.

محققان امنیتی می گویند افراد برای حفظ امنیت منازل و محل کار خود نباید دوربین های امنیتی ارزان قیمت و ساده خریداری نمایند. چون این محصولات به جای حل مسائل کاربران،چالش های جدیدی ایجاد نموده و داده های ضبط شده بر روی آنها به سادگی قابل سرقت است.

همچنین باید توجه داشت که بعضی از این محصولات برای حفظ امنیت بچه ها و ردگیری آنها مورد استفاده قرار می گیرند که ضعف های سخت افزاری و نرم افزاری آنها می تواند مورد سوءاستفاده هکرها قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 609

به "هشدار در خصوص ضعف های سیستم های امنیت خانگی دیجیتال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار در خصوص ضعف های سیستم های امنیت خانگی دیجیتال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید