نوآوری شرکت های خلاق شناختی به کمک بیماران اختلالات عصب رشدی آمد

به گزارش مجله عطر یاس، شرکت های خلاق ضمن معرفی ایده های نوآورانه زمینه را برای تجاری سازی خدمات و راه کار های نوآورانه در حوزه بیماری اختلالات عصب رشدی فراهم می نمایند.

نوآوری شرکت های خلاق شناختی به کمک بیماران اختلالات عصب رشدی آمد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، عصب های رشدی به مدیریت عملکرد و فرایند پاسخ دهی کارکرد های شناختی و عصبی مغز یاری رسانده و با استفاده از کارکرد های شناختی مغز، زندگی و ارتباط را برای انسان ممکن می نمایند.

اما در بعضی از افراد، این اعصاب با اختلال هایی روبرو می شوند که در طول زندگی می توانند چالش های جدی را برای عملکرد اعصاب و واکنش به محرک های محیطی ایجاد نمایند. اگرچه چنین اختلالاتی درمان پذیر هستند، اما کم توجهی و نشناختن آن ها می تواند به بروز مشکلاتی تا سرانجام عمر فرد منجر گردد.

بعضی از عارضه ها مانند کم توجهی، بیش فعالی یا ناتوانی های فکری فرد را در انجام کار های روزمره دچار مشکل جدی نموده و ضمن ایجاد مشکل در ارتباط گیری، در عملکرد اندام ها و احساساتی مانند شنیدن یا بوییدن هم اختلال ایجاد می نمایند.

این عارضه ها در بچه هایی که به اختلالات عصب رشدی مبتلا هستند به شکل واضح نمایان شده و آنان اغلب با مشکلاتی در زمینه زبان، حرکت کردن، ارتباط و تمرکز، حفظ کردن و آموختن روبرو می شوند.

نوآوری شرکت های خلاق شناختی در زمینه فراوری محصولات، نرم افزارها، تجهیزات یاریی و یادگیری، روش ها و برنامه های کارکردی، و فراوری فرآورده های دارویی می تواند به درمان اختلالات عصب شناختی یاری کند.

حمایت از شرکت های خلاق

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری شتابدهنده کاگنوتک برنامه حمایت از نوآوری شرکت های خلاق در زمینه درمان و بهبود عوارض عارضه عصب شناختی حمایت می نماید. به همین دلیل، برنامه های توان بخشی با هدف تقویت توانایی های شناختی یکی از رویداد هایی است که با هدف ارتقای کارکرد های شناختی تدوین شده است.

ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای مأموریت خود در پی پایش و ارتقای قابلیت های شناختی همه افراد جامعه علی الخصوص افراد دارای اختلالات شناختی است و در قالب رویدادی مجازی زمینه حضور فعالان اکوسیستم نوآوری این دانش را فراهم نموده است.

شرکت های خلاق با بهره گیری از فناوری های شناختی با محصولات دانش بنیان و به یاری فناوری های یاریی و راه کار های نوآورانه به ارتقای توانمندی های شناختی را ارتقا می دهند.

این ستاد با توجه به پروژه های بین المللی تعریف شده در این حوزه اقدام به انتخاب مهم ترین و موثرترین کارکرد های شناختی شامل زبان، حافظه، توجه، استدلال و حل مسئله، پردازش اطلاعات و هیجانات در افراد دارای اختلالات عصب رشدی نموده است. در واقع این چالش در پی توسعه و ساخت فناوری های ارتقا و توان بخشی با تأکید بر کارکرد های شناختی مغز است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1613

به "نوآوری شرکت های خلاق شناختی به کمک بیماران اختلالات عصب رشدی آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوآوری شرکت های خلاق شناختی به کمک بیماران اختلالات عصب رشدی آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید