طراحی اتاق کودک با کمترین هزینه

به گزارش مجله عطر یاس، اتاق کودک از جمله اتاق هایی است که همیشه به طراحی دکوراسیون آن توجه ویژه معطوف می شود. برخلاف تصور عموم که گمان می نمایند تغییر دکوراسیون بسیار هزینه بردار است، گاهی اوقات با کمترین هزینه می توان ظاهر اتاق را دگرگون کرد و جلوه ای زیبا به آن بخشید. در نوشته های پیشین ما به انواع دکوراسیون اتاق کودک پرداخته شد و اکنون در این نوشته سعی داریم ایده های ارزان اما کاربردی برای تغییر دکوراسیون را به شما معرفی نمائیم. این ایده ها با کمترین هزینه ممکن قابل اجرا هستند و باعث زیبایی و تحول اتاق می شوند. با ما همراه باشید.

طراحی اتاق کودک با کمترین هزینه

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

دستگیره های کلاسیک نگهدارنده پرده

با استفاده مجدد از دستگیره های کلاسیک قدیمی به عنوان نگهدارنده پرده، کمی از جذابیت دنیای قدیم را به پوشش پنجره اتاق کودک بیفزائید. این گنجینه های تجملی اغلب می توانند در مغازه های قدیمی محلی و مغازه های فروش وسایل دست دوم یافت و برای اهدافی مفید به کار برده شوند. از آنها به عنوان گیره نگهدارنده عکس ها نیز بهره ببرید یا چند دکمه کوچک مخصوص کمد را بر روی دیوار نصب کنید تا یک ردیف از قلاب های دستی داشته باشید.

دیوار چهل تکه

این دیوار جذاب چهل تکه از تکه پاره های کاغذ دیواری های قدیمی ساخته شده است، با دقت برش داده و با هم چسبانده شده تا همانند یک پتوی زیبا و با ارزش قدیمی که به شما ارث رسیده به نظر برسد. آیا این ایده را دوست دارید؟

صندوق های قدیمی چرخ دار

آیا به دنبال ایده های جذاب برای نگهداری وسایل در اتاق کودک یا اتاق بازی وی هستید؟ این چرخ های مخصوص را برای ایجاد جعبه های زیبا و متحرک برای نگهداری وسایل به جعبه های قدیمی اضافه کنید. این صندوق های چوبی زیبا را می توان ارزان و مناسب خریداری نمود و برای نگهداری اسباب بازی های کوچک و کتاب ها به کار برد.

قفسه های چوبی قدیمی

جعبه های چوبی روستایی نیز می توانند به راحتی به قفسه های دیواری کلاسیک و زیبا تبدیل شوند. این جعبه های عتیقه مخصوص بطری بوده و برای نمایش اتومبیل های کوچک و سایر گنجینه های کوچک کودک مناسب می باشند. به راحتی قلاب های تحمل نماینده وزن را به پشت آن افزوده و آن را روی دیوار نصب کنید.

لامپ های توری

آیا توری قدیمی و با کیفیت دارید؟ توری های عتیقه را به چیزی واقعا زیبا تبدیل کنید! تمام چیزی که شما احتیاج دارید یک توپ ساحلی بادی و مقداری چسب است. پارچه توری خود را در چسب مخصوص خیس کنید و آن را روی توپ ساحلی بکشید. اطمینان حاصل کنید که لبه های توری به همدیگر رسیده باشد. هنگامی که توری خشک و سفت می گردد، باد توپ را خالی و آن را خارج کنید. یک سوراخ کوچک در قسمت بالای کار ایجاد کرده و یک لامپ وارد آن کنید. بسیار عالی!

کارهای هنری روی کارت

یک مجموعه از فلش کارت های قدیمی برای جذاب تر کردن دیوار در این اتاق کودک بکار رفته است. چند مورد از تصاویر مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آنها را روی قاب کار کنید و یا کل مجموعه را بر روی یک بند نمایش دهید.

صفحات چاپ شده از کتاب های داستان

صفحات یک کتاب داستان مصور کلاسیک را به قاب های دیواری در اتاق کودک تبدیل کنید! این کتاب ها در بسیاری از فروشگاه های عتیقه فروشی و کتابفروشی های دست دوم یافت می شوند، یافتن کتاب داستان های رمانتیک بسیار آسان است و معمولا تنها چند دلار برای شما خرج دارد. به سادگی صفحات مورد علاقه خود را برش دهید و آن ها را قاب کنید.

میز آرایش دکوپاژ شده

یک میز آرایش دست دوم را به کار هنری کلاسیک تبدیل کنید! فروشگاه های عتیقه اغلب مجموعه های بزرگ و متنوعی از محصولات کاغذی قدیمی عرضه می نمایند. بسیاری از این گنجینه های قدیمی با قیمت مناسب قابل خریداری هستند. با استفاده از کارت پستال های قدیمی و بروشورهای سفر می توانید تم مسافرتی برای میز خود ایجاد کنید و یا از کاغذهایی با موضوع موسیقی بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که تنوع و امکانات بی سرانجام هستند!

واگن کتاب

در این اتاق، یک واگن اسباب بازی عتیقه به عنوان یک قفسه کشویی دوبلکس برای نگهداری کتاب استفاده شده است. با طرحی الهام گرفته از وسایل قدیمی، به فضای اتاق کودک حس شادمانه تری بدهید.

نردبان نگهدارنده لحاف ها

یک نردبان چوبی قدیمی، راهی عالی برای نمایش مجموعه ای از پتوهای قلاب بافی شده و یا پتوهای با ارزش است.

تورهای متحرک

یک طرح متحرک زیبا با استفاده از توری های عتیقه طبق ایده های شخصی خود ایجاد کنید! هر تکه توری را در محلول چسب مخصوص قرار دهید و آنها را صاف بخوابانید تا خشک شوند. هنگامی که خشک و جامد شدند ، آنها را از یک حلقه پنبه ای بزرگ یا یک حلقه سبدی چوبی آویزان کنید.

مدهای کلاسیک

آیا به دنبال ایجاد دیواری از چیزهای قدیمی هستید؟ لباس های قدیمی کودک می تواند یک انتخاب جذاب باشد! سعی کنید لباس های قدیمی یا به ارث رسیده را یا قاب بگیرید و یا آنها را از قلاب های زیبا آویزان کنید. نمی توانید تصمیم بگیرید؟ هر دو کار را انجام دهید!

استفاده مجدد از پنجره کرکره ای

سه پنجره کرکره ای را با رنگ مات و روشن ولی به شکلی که کمی کهنه به نظر برسد رنگ کنید، به نظرتان این پنجره های کرکره ای که مجدداً استفاده می شوند نمی توانند برای دکور دیوار جذابیت داشته باشند! خوب یکسری نوار پارچه ای تصویر را کامل می نماید و این طرح را طوری به نظر می رساند که هر کس ببیند از قدیمی و شیک بودن ان لذت ببرد.

حلقه های توری ظریف

مجموعه ای از توری هایی که محکم بر روی حلقه های دست ساز قرار می گیرند باعث می شوند که دکورهای دیواری زیبا به چشم بیایند. حلقه ای را انتخاب کنید که کمی از توری کوچکتر باشد به طوری که تنها انتهای کار به حلقه بسته گردد و حلقه شکل قاب را برای توری بگیرد. مقدار کمی چسب را در اطراف لبه داخلی حلقه قرار دهید و تا حدی که جا دارد توری را به پایین فشار دهید تا محکم گردد. بگذارید باقی کار از حلقه آویزان باشد و یا درصورت تمایل اضافه ها را بچینید.

ساخت حلقه با دستمال

با این ایده ساده دستمال های قدیمی و با کیفیت را به خانه خود بیاورید! این اقلام شخصی، کاربردی، نرم، ظریف و اغلب دست دوز عملاً یک اثر هنری به حساب می آیند! حتی با دوخت دکمه ها، کریستال ها، گل ها و دیگر فریم های بسیار زیبا می توانید کار خود را به یک خلاقیت تبدیل کنید.

چمدان های قدیمی

آیا تمایل دارید یک تم مسافرتی به اتاق کودک خود بدهید؟ این وسایل زیبای قدیمی یک فرصت عالی به شما ارائه می دهند! این چمدان زنانه را به جایی برای نگهداری پوشک بچه تبدیل کنید، یا از چمدان های بزرگتر برای نگهداری اسباب بازی یا کتاب بهره ببرید. چرخ هایی به آنها نصب کنید تا متحرک شوند یا اینکه خودتان قفسه های دیواری شگفت انگیز بسازید.

شیشه های قدیمی برای نمایش دادن وسایل

پایه و اساس کار در ایجاد طرح های قدیمی توجه به جزئیات است! از ظروف شیشه ای دهانه گشاد و یا دیگر ظروف بازسازی شده برای نشان دادن گنجینه های کوچک مانند بلوک های چوبی، دکمه های قدیمی یا تیله ها بهره ببرید. شما همچنین می توانید از شیشه های مخصوص دارو که درب دار هستند بهره ببرید. آنها یاری خواهند کرد که گرد و غبار از اشیاء مورد علاقه شما دور شوند و همچنین اجازه نمیدهند برخی ها کنجکاوی نمایند و به وسایل دست بزنند.

گنجینه ای از خرت و پرت های متحرک

آیا عاشق جمع آوری کلکسیونی از چیزهای کوچک و براق هستید؟ با استفاده از کلیدهای قدیمی، لوازم آشپزخانه عتیقه و حتی تکه ای از طلا و جواهر شکسته می توانید آویز متحرک خود را که غرق از وسایل قدیمی است بسازید. فقط اطمینان حاصل کنید که تمام قطعات محکم بسته شده اند و این نکات ایمنی مهم را همواره در ذهن داشته باشید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 531

به "طراحی اتاق کودک با کمترین هزینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی اتاق کودک با کمترین هزینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید