شکایت باشگاه النصر، سرانجام بدون هیچ نتیجه ای به سرانجام رسید؛ النصر در CAS هم به پرسپولیس باخت

به گزارش مجله عطر یاس، خبرگزاری خبرنگاران- امیرساعد وکیل از رد شدن درخواست النصر و حضور قطعی پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

شکایت باشگاه النصر، سرانجام بدون هیچ نتیجه ای به سرانجام رسید؛ النصر در CAS هم به پرسپولیس باخت

به گزارش خبرنگاران، باشگاه النصر تمام توان خود را به کار گرفت تا مانع برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا شود. آن ها تا همین امروز هم در تلاش بودند از CAS دستور موقت بگیرند و فینال را به تعویق بیندازند. امیرساعد وکیل حالا که تیر آخر النصر به سنگ خورده، از این ماجرا رونمایی کرده است. به گفته وکیل باشگاه پرسپولیس، در پی مخالفت پرسپولیس با رسیدگی فوری به پرونده النصر، این باشگاه عربستانی لایحه چهار وکیل خود برای دریافت دستور موقت تاخیر بازی فینال را در CAS ثبت کرد. خواسته النصر این بود که برگزرای مسابقه فینال تا اعلام نتیجه نهایی شکایت النصر از کنفدراسیون فوتبال آسیا و پرسپولیس به تعویق بیفتد.

امیرساعد وکیل مدعی است برای حفظ تمرکز و آرامش بازیکنان و کادر فنی، باشگاه پرسپولیس این موضوع را اعلام عمومی نکرد و در سکوت اقدامات حقوقی لازم را انجام داد. دوشنبه گذشته CAS به پرسپولیس فرصت داد حداکثر تا روز چهارشنبه لایحه دفاعی درباره درخواست النصر را ارائه کند. چهارشنبه عربستانی ها جوسازی کردند که اسناد تخلف پرسپولیس افشا شد و این باشگاه هیچ دفاعیه ای ندارد. لایحه پرسپولیس به موقع ثبت شده بود اما پنجشنبه عصر رسانه های سعودی شایعه پراکنی کردند CAS لایحه وکیل پرسپولیس را نپذیرفته است اما دقایقی پیش دیوان رای نهایی را صادر کرد؛ درخواست دستور موقت النصر مردود شد.

به زبان ساده تر دادگاه عالی ورزش درخواست النصر مبنی بر تعویق برگزاری فینال تا صدور رای نهایی پرونده را رد کرد. چهارشنبه کنفدراسیون فوتبال آسیا هم در پاسخ به استعلام دادگاه عالی ورزش اعلام کرده بود به هیچ وجه امکان تعویق بازی فینال وجود ندارد. دادگاه CAS بعد از بررسی نظریه AFC و لایحه دفاعی باشگاه پرسپولیس، درخواست النصر را نپذیرفت و حضور قطعی پرسپولیس در فینال آسیا را گفت. آخرین تیر النصر هم به سنگ خورد. حالا فینال آسیا طبق برنامه شنبه، 29 آذر میان پرسپولیس ایران و اولسان کره جنوبی برگزار خواهد شد و النصر و وکلایش همچنان باید در دادگاه عالی ورزش دنبال پرونده بی نتیجه خود بدوند.

درتاریخ مسابقات جام باشگاه ها و لیگ قهرمانان آسیا، تیم پرسپولیس تهران در پانزده دوره این مسابقات حضور داشته که ده بار توانسته از مرحله گروهی صعود کند و هفت دوره به نیمه نهایی این مسابقات رسیده و با یک عنوان نایب قهرمانی، 4 مقام سومی و 1 مقام چهارمی از پرسابقه ترین تیم های ایرانی در تاریخ مسابقات جام باشگاه های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا است و در 29 آذر می تواند با کسب برد مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی به عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا دست یابد.

سرخپوشان که در گروه سوم مسابقات حضورداشتند، دربازی اول خود با نتیجه 2-0 مقابل الدحیل قطر باخت. دربازی دوم با دو گل علی علیپور با نتیجه 2-2 مقابل الشارجه امارات تن به تساوی داد. در بازی سوم و چهارم پرسپولیسی ها با نتیجه مشابه 1-0 با گل های شجاع خلیل زاده و بشار رسن التعاون عربستان را شکست دادند. در بازی پنجم پرسپولیسی ها 1-0 نتیجه را به الدحیل قطر واگذار کردند اما برد 4-0 مقابل الشارجه امارات(با گل های شجاع خلیل زاده، عیسی آل کثیر، وحید امیری و مهدی عبدی) پرسپولیس را به عنوان صدرنشین گروه به مرحله حذفی و به مصاف السد قطر رساند.

در مرحله حذفی مسابقات، پرسپولیسی ها ابتدا حریف قدرتمند خود السد قطر را با تک گل لحظات پایانی عیسی آل کثیر شکست دادند و سپس در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 2-0 پاختاکور ازبکستان را شکست دادند(با 2 گل عیسی آل کثیر) تا برای هفتمین بار به نیمه نهایی راه پیدا کنند و حریف النصر عربستان در مرحله نیمه نهایی مسابقات شوند. در بازی نیمه نهایی و در حالیکه پرسپولیسی ها ساعاتی قبل از شروع مسابقه با حکم محرومیت مهاجم گلزن و تاثیرگذار خود یعنی عیسی آل کثیرمواجه شدند، پس از تساوی 1-1 (تک گل مهدی عبدی) در 90 دقیقه و وقت های اضافی، در ضربات پنالتی پیروز به شکست حریف قدرتمند عربستانی خود شد و برای دومین بار به فینال راه یافت تا چشم فوتبال ایران برای شکستن طلسم 27 ساله قهرمان نشدن تیم های ایرانی در آسیا، به ساق های ستاره های ارتش سرخ فوتبال ایران و آسیا باشد. پرسپولیس برای رسیدن به عنوان قهرمانی آسیا در روز 29 آذر باید مقابل اولسان هیوندای کره جنوبی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1269

به "شکایت باشگاه النصر، سرانجام بدون هیچ نتیجه ای به سرانجام رسید؛ النصر در CAS هم به پرسپولیس باخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت باشگاه النصر، سرانجام بدون هیچ نتیجه ای به سرانجام رسید؛ النصر در CAS هم به پرسپولیس باخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید