سفری هیجان انگیز به مراکش - آفریقای شمالی

به گزارش مجله عطر یاس، یکی از فعالیت های ما پیدا کردن مقصدهای جدید برای سفر است ، این مقصدها جزو نقاطی هستند که شاید سر زدن به آنها به ذهن هر کسی نرسد، اما قطعا هر کدام از آنها دنیایی از فرهنگ، زندگی و دیدنی های متفاوتی هستند که می توانند روی زندگیمان تاثیرات بی نظیری بگذارند.

سفری هیجان انگیز به مراکش - آفریقای شمالی

از سفر با تور کانادا لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

به همین منظور به یکی از هیجان انگیز ترین مکان ها یعنی مراکش سفر میکنیم ، با ما همراه باشید .

شفشاون (Chefchaouen) شهری است در شمال غرب کشور مراکش و در کنار کوه های ریف. شفشاون که در استانی به همین نام قرار گرفته است، یکی از شهرهای زیبا و توریستی مراکش به شمار می رود. یکی از مهمترین دلایل معروفیت این شهر، رنگ آبی شفافی است که سرتاسر شهر را فرا گرفته است.

خانه ها، پیاده رو ها، دیوارها، بام ساختمان ها، درها، پنجره ها و حتی زمین این شهر با رنگ آبی تازه و نشاط آوری رنگ آمیزی شده است.

قدم زدن در کوچه های تنگ، باریک و پر از پله ای که سرتاسر به رنگ آبی تزئین شده، برای خود حکایت جالبی است.

گفته می گردد این رنگ زیبای آبی باعث شده آرامش و رخوت عجیبی در پست و بلندی این شهر جاری گردد.

حدود دویست هتل در شفشاون فعالیت می نماید که در فصل تابستان از هجوم گردشگران اروپایی در امان نیستند!

این شهر همچنین یک مقصد خوب برای خرید کردن است زیرا در آنجا صنایع دستی بومی بسیاری برای فروش عرضه می گردد، که فقط در مراکش می توان از چنین کارهای دستی سراغ گرفت.

پنیر تهیه شده از شیر بز نیز بین گردشگرانی که به این منطقه می آیند، طرفدارن زیادی دارد.

صنعت گردشگری در شفشاون در حال رشد و توسعه است. تاثیر سفرهای پرتعداد توریست های اسپانیایی به این شهر در بعضی زمان های خاص نظیر هفته مقدس (Semana Santa) و ایام کریسمس در این خصوص کاملاً مشهود است.

غار بسیار عمیق Kef Toghobeit در استان شفشاون، با حدود 4 کیلومتر درازا و 700 متر عمق یکی دیگر از جاذبه های توریستی این منطقه است. غار مزبور یکی از عمیق ترین غارهای آفریقا به شمار می رود.

بیابان و تپه های شنی

تعطیلات در مراکش می تواند سفر به صحرا را نیز در بر بگیرد. شترسواری یا گشت های بیابانی انتخاب های محبوب گردشگران هستند و در واقع می تواند ظرف دو روز به دومین صحرای بزرگ جهان رسید. مشاهده تپه های شنی، بازدید از چادرهای بادیه نشینان و خوابیدن زیر نور ستاره ها از تجربیات این سفر هستند.

قصر البدیع

این بنای تاریخی که در واقع فقط بقایای یک قصر است، هنوز هم یکی از مهمترین و زیباترین مکان های مراکش برای بازدید است. ساختمان اصلی آن توسط احمد المنصور، پادشاه سعدیان، در سال 1578 ساخته شد و تکمیل آن 25 سال طول کشید. همه 360 اتاق و حیاط آن قبلاً با مرمر ایتالیایی و مقادیر زیادی از طلاهای سنگین و بزرگ تزئین شده بود که این طلاها از سودان آورده شده بود. حتی زندان زیرزمینی کوچکی هم داشت که پادشاه از آن برای محبوس نگه داشتن زندانیان استفاده می کرد.

باغ ماژورِل

این باغ های گیاهشناسی غیرعادی در دهه بیست توسط یک هنرمند فرانسوی به نام ژاک ماژورل طراحی شدند. قطعاً یکی از زیباترین مکان ها در مراکش برای بازدید، باغ ماژورل است که آرامش دلپذیری به دور از شلوغی و همهمه شهر فراهم می نماید و برای عکاسی نیز بسیار مناسب است. طراحی این باغ ها با آبنماهای مختلف و بیش از 300 گونه گیاهی از جمله کاکتوس ها هوشمندانه بوده است.

مسجد کتیبه در مراکش

مسجد کتیبه در مراکش بزرگترین مسجد در این منطقه است . حدودا 1150 ساخته شده است . زیبایی این مسجد بزرگ خیلی باشکوه است . مناره بلن این مسجد که به شهر اشراف دارد 65 متر ارتفاع دارد . با توجه به اینکه این مسجد مکانی برای عبادت و پرستش است ولی یکی از بهترین مکان های دیدنی برای بازدید کنندگان شده است.

گردشگران با لباس مناسب و پوشش خوب برای بازدید به این مکان میفرایند و از آنها استقبال می گردد . اگر به مراکش سفر کردید حتما به این مسجد دیدن کنید .

جماع الفنا مراکش

جماع الفنا از در سفر به مراکش مکانی برجسته است و یکی از جاذبه های توریستی برتر در مراکش است. در روز این میدان که در دل مدینه قرار گرفته است تا حد زیادی با مارگیرها و مردم با میمون ها، و همچنین بعضی ازدکه های معمولی پر شده است. همانطور که روز سپری می گردد سرگرمی ها تغییر می نماید: مارگیرها می فرایند، و در بعد از ظهر و عصر میدان بیشتر با قصه گوها، پیشگویان، شعبده بازان، و دستفروشان داروهای سنتی شلوغ می گردد. هنگام غروب جماع الفنا پر از دکه های فراوان مواد غذایی می گردد و جمعیت به حداکثر خود می رسد.

فاس یکی از شهرهای کشور مراکش است. فاس سومین شهر بزرگ مراکش است. این شهر در سال 172 هجری قمری بنا شده و دارای 403 کاخ و سازه قدیمی است.

فاس دو دهکده دارد که یکی از آنها به عنوان میراث جهانی یونسکو معرفی شده است و به عنوان یکی از بزرگترین مکان های جهانست که اجازه عبور خودرو در آن داده نمیگردد. این شهر کوچک با تاریخ غنی خود شبیه هزار تویی است که می توانید با آرامش و بدون ترس از ترافیک یا رانندگی وحشتناک آدم ها در آن ماجراجویی کنید.

این شهر قدیمی با انواع مکان های جالب شهری است که اگر در آن گم شوید تازه آغاز تفریحتان خواهد بود! معبدها، دانشگاه های قدیمی، بازارها و خیابان های پرپیچ و خم شما را به شگفتی وامیدارند. انواع غذاهای عجیب نیز در این شهر وجود دارند که توریست ها مشتاقانه آنها را امتحان میکنند.

این شهر پر شده از هیجان ها و صحنه های غافلگیر کننده، که یکی از آنها دباغ خانه های چرم آن است. لابه بای خانه های کوچک و فشرده، گله به گله چاله هایی وجود دارد که در آنها مواد لازم برای تهیه چرم طبیعی در رنگ های مختلف ریخته شده است. اول پوسته چرمی حیوانات (گاو و گوسفند) را داخل چاله هایی که حاوی آب، سنگ آهک و فضله پرندگان است فرو برده و سپس بعد از شستشو و سه روز انتظار آنها را داخل چاله های رنگی میریزند. عکس های زیر نمایی از این دباغ خانه ها را به شما نشان می دهد.

منبع: سفرگو
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 561

به "سفری هیجان انگیز به مراکش - آفریقای شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری هیجان انگیز به مراکش - آفریقای شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید