رژیم غذایی ژاپنی روند پیشرفت بیماری کبدچرب را کُند می نماید

به گزارش مجله عطر یاس، این مطالعه نشان داد که غذا های سویا، غذا های دریایی و جلبک دریایی به شدت با کُند کردن پیشرفت فیبروز کبدی مرتبط هستند.

رژیم غذایی ژاپنی روند پیشرفت بیماری کبدچرب را کُند می نماید

رژیم غذایی ژاپنی مصرف غذا های باکیفیت و مصرف کمتر قند، چربی های اشباع شده و سدیم را ترویج می نماید.

یک مطالعه نو نشان داده است که پیروی از یک رژیم غذایی به سبک ژاپنی می تواند به افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی یاری کند تا پیشرفت آن را کُند نماید. نویسندگان این مطالعه رژیم غذایی و پیشرفت بیماری 136 فرد مبتلا به کبد چرب غیرالکلی را که در بیمارستان دانشگاه متروپولیتن اوزاکا در ژاپن تحت درمان بودند، تحت نظر گرفتند.

محققان رژیم غذایی هر فرد را با توجه به پایبندی آن به شاخص رژیم غذایی ژاپنی 12 جز موسوم به mJDI 12 امتیاز دادند. نمرات بالای mJDI 12 با کُند کردن پیشرفت فیبروز کبدی همراه بود.

رژیم غذایی ژاپنی شامل 12 غذا و گروه غذایی است:

1. برنج

2. سوپ میسو

3. ترشی

4. محصولات سویا

5. سبزیجات سبز و زرد

6. میوه ها

7. غذا های دریایی

8. قارچ

9. جلبک دریایی

10. چای سبز

11. قهوه

12. گوشت گاو و خوک

در رژیم غذایی ژاپنی ها، افرادی که سویا، غذا های دریایی و جلبک دریایی بیشتری مصرف می کردند، از بیشترین مهار پیشرفت فیبروز کبدی برخوردار بودند.

محققان بعلاوه تأثیر رژیم غذایی بر توده عضلانی را دنبال کردند و دریافتند افرادی که محصولات سویا بیشتری مصرف می نمایند، علاوه بر نرخ پایین پیشرفت فیبروز، میزان توده عضلانی بیشتری نیز فراوری می نمایند.

غذا هایی که سرشار از قند های تصفیه شده، یا چربی اشباع شده، نمک یا چربی ترانس هستند، همگی می توانند با افزایش التهاب و مقاومت به انسولین و با افزایش استرس اکسایشی بر بدن، بیماری کبد چرب را افزایش دهند.

منبع: فرارو
انتشار: 19 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1402 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2129

به "رژیم غذایی ژاپنی روند پیشرفت بیماری کبدچرب را کُند می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم غذایی ژاپنی روند پیشرفت بیماری کبدچرب را کُند می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید