رتبه ایران در زمینه شاخص های رشد و تربیت بچه ها ، سنگاپور در صدر

به گزارش مجله عطر یاس، نهاد نجات کودک که نهادی 100 ساله در زمینه رتبه بندی کشورها از نظر شاخص های مربوط به بچه ها است، رتبه 176 کشور جهان را در سال 2019 بیان کرد که ایران بر اساس این رتبه بندی در رده 79 جهان قرار گرفته است.

رتبه ایران در زمینه شاخص های رشد و تربیت بچه ها ، سنگاپور در صدر

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، مقر نهاد نجات کودک که دارای سابقه ای 100 ساله است، در لندن قرار گرفته است و سالانه کشورها را بر اساس شاخص هایی نظیر آمار مرگ و میر بچه ها، سوء تغذیه شدید، بچه ها بازمانده از تحصیل، بچه ها کار، میزان ازدواج بچه ها و بچه ها قربانی خشونت شدید رتبه بندی می نماید.

  • مجله کشورهای جهان | مجله چطورهای کودک | مجله بیماری های بچه ها

در واقع این رتبه بندی به وسیله ارزیابی شاخص هایی که به تهدیدهای دوران کودکی توجه دارند، سعی در ارزیابی کشورها در زمینه کیفیت آنها برای رشد و تربیت بچه ها دارد.

بر اساس جدول منتشرشده در پایگاه رسمی نهاد نجات کودک، ایران در رتبه بندی 2019 این نهاد، در رده هفتاد و نهمین کشور جهان قرار گرفته است. امتیاز ایران در این رتبه بندی در سال 2000 برابر 789 بوده که در سال 2019 به 869 رسیده است. به این ترتیب کشورمان طی 9 سال اخیر در زمینه دور شدن از شاخص های تهدید دوران کودکی به اندازه 80 امتیاز بهبود وضعیت نموده است.

ایران در همه این شاخص ها در وضعیتی پائین تر از میانگین جهانی قرار گرفته است به جز در شاخص کودک همسری که کمی بالاتر از میانگین جهانی قرار گرفته است.

بر اساس گزارش این نهاد در سال 2019، سنگاپور بهترین کشور جهان برای رشد بچه ها است. پس از سنگاپور کشورهای سوئد، فنلاند، نروژ، اسلوونی، آلمان، ایرلند، ایتالیا، کره جنوبی و بلژیک در رده های دوم تا دهم این رتبه بندی قرار گرفته اند.

آمریکا و چین به طور مشترک حائز رتبه سی و ششم جهان شده اند. روسیه و بوسنی به طور مشترک در رتبه 38 جهان قرار گرفته و در کشورهای حوزه خلیج فارس، قطر در رتبه 40، امارات در رتبه 43 و عربستان در رتبه 45 قرار دارند.

آنالیز صندلی کشورهای همسایه ایران در رتبه بندی نهاد نجات کودک نشان می دهد که ارمنستان در رده 61، ترکیه در رده 66، ترکمنستان در رده 67، ازبکستان در رده 72، آذربایجان در رده 89، تاجیکستان در رده 90، عراق در رده 115، پاکستان در رده 149 و افغانستان در رده 158 قرار دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 346

به "رتبه ایران در زمینه شاخص های رشد و تربیت بچه ها ، سنگاپور در صدر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه ایران در زمینه شاخص های رشد و تربیت بچه ها ، سنگاپور در صدر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید