راه اندازی بخش میکروفلوئیدیک آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشور در مشهد

به گزارش مجله عطر یاس، با حضور رییس اداره پشتیبانی و پایش فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، بخش میکروفلوئیدیک آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشور واقع در پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد.

راه اندازی بخش میکروفلوئیدیک آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشور در مشهد

به گزارش خبرنگاران، آزمایشگاه میکروفلوئیدی در مدت حدود 9 ماه با جذب حمایت مادی و معنوی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بنیاد خیریه نسترن و نیز استقبال و حمایت معاونت پژوهش و فناوری وزارت بهداشت راه اندازی شد.

فعالیت های فعلی این آزمایشگاه در حال حاضر بر موضوعاتی از قبیل طراحی و ساخت انواع عملگرهای میکروفلوئیدیکی،طراحی کیت های بررسی دارویی، ساخت بایوسنسورها جهت تشخیص زودهنگام سرطان و نیز جداسازی سلول های مختلف از خون محیطی و مایعات بدن متمرکز شده است.

دکتر متولی زاده، رییس اداره پشتیبانی و پایش فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بهره برداری از این پروژه اظهار کرد: دانش میکروفلوئیدی، به عنوان دانشی استراتژیک و کلیدی در جهان شناخته می گردد که دارای پتانسیل همکاری گسترده با رشته های مختلف پزشکی، دارویی، علوم پایه و مهندسی با کاربردهای تشخیص بیماری، بررسی و تستهای دارویی، مدلسازی و ارزیابی بیماری ها در خارج از بدن انسان و سنتز حامل های دارویی است.

آزمایشگاه جامع تحقیقات با دارا بودن دستگاه های آزمایشگاهی LC/MS-MS، AFM، DLS، NMR، FE-SEM، Small animal Imaging، در حال حاضر در حال خدمت رسانی به اعضای هیات علمی دانشجویان و پژوهشگران سراسر کشور است.

روزانه در این مجموعه تعداد زیادی نمونه آزمایشگاهی به صورت حضوری و غیرحضوری پذیرش و پاسخ آزمون ها در اسرع وقت به متقاضیان ارسال می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 49

به "راه اندازی بخش میکروفلوئیدیک آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشور در مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بخش میکروفلوئیدیک آزمایشگاه جامع تحقیقاتی شرق کشور در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید