ذخیره سازی 280 هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 280هزار تن سیب در سردخانه های استان موجود است.

ذخیره سازی 280 هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی

اکبر کرامتی امروز 25بهمن در جلسه بررسی مسائل و مسائل کشاورزی استان که با حضور وزیرجهاد کشاورزی در سالن جلسات استانداری آذربایجان غربی برگزار گشت، افزود: 280 هزار تن سیب در سردخانه های استان موجود است که پیش بینی می شود 150هزار تن آن صادر و 130هزار تن برای مصرف داخلی اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه یک میلیون اراضی قابل کشت در استان وجود دارد، شرح داد: سالانه بیش از 6.8میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و دامی در استان تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مساحت باغات استان 115هزار هکتار است، اظهار کرد: مساحت باغ سیب استان 70هزار هکتار است که 61 هکتار از این باغات بار ده هستند که امسال نیز یک میلیون و 270 تن محصول سیب ازاین باغات برداشت شده و 350هزار تن آن به عنوان سیب صنعتی روانه کارخانه جات استان شد.

وی خاطر نشان کرد: 475سردخانه فعال در استان با ظرفیت یک میلیون تن ذخیره سازی وجود دارد که امسال 800هزار تن سیب در سردخانه های استان ذخیره شد.

کرامتی با تاکید به اینکه 39واحد سورت و بسته در استان فعال است ، یاد آور شد: از سال گذشته 82 مرکز مجاز خرید بهداشتی سیب در استان مستقر شده است.

وی با اشاره به وجود برخی مسائل در بخش صادرات افزود: برخی مواقع صدور برخی قوانین و مقررات دست صادر کنندگان را می بندد. استفاده از مشوق های صادراتی برای کامیون های یخچال دار که صادر کنندگان را با مشکل روبرو کرده است از جمله این موارد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1899

به "ذخیره سازی 280 هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخیره سازی 280 هزار تن سیب در سردخانه های آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید