بازسازی آپارتمان: دولت حساسیت زیادی در زمینه حفظ و بازسازی بناهای تاریخی دارد

به گزارش مجله عطر یاس، ایرنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، دولت حساسیت زیادی در زمینه حفظ و بازسازی بناهای تاریخی دارد.

بازسازی آپارتمان: دولت حساسیت زیادی در زمینه حفظ و بازسازی بناهای تاریخی دارد

جهت دریافت خدمات بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

عزت الله ضرغامی در خصوص بافت های تاریخی کشور گفت: بعضی تصور می نمایند بافت تاریخی همان بافت فرسوده است و در این میان حتی شاهد اختلاف نظر بین دستگاه های مرتبط با یان حوزه هستیم، در حالیکه بافت تاریخی جایگاه خودش را دارد و بافت فرسوده از آن جداست.

وی اضافه نمود: در این میان قوانین ثبت میراث فرهنگی و نظرات کارشناسان این حوزه ملاک عمل است، بعضی به اشتباه تصور می نمایند، بافت تاریخی مشابه بافت فرسوده است و میتوان با یک حرکت ساده آن را تخریب و همه آن مکان را صاف کردو بنای تازه ساخت، در حالیکه این تفکر و تلقی اشتباه است چون بافت قدیمی اما تاریخی است.

ضرغامی گفت: وزارت میراث فرهنگی با توجه به توصیه های رئیس جمهور در کوشش است در محوطه های ثبت بافت تاریخی، بناهای تاریخی را با توجه به قوانین حفظ و بازسازی کند.

وزیر میراث فرهنگی توضیح داد: کمیته ای با حضور مرکز پژوهش های صدا و سیما، معاونت میراث فرهنگی و کارشناسان مجرب تشکیل شده تا موضوعات به صورت جدی مورد آنالیز قرار گیرد.

وی در خصوص مسائل هنرمندان صنایع دستی نیز داشت: صنایع دستی یکی از مهمترین موضوعات مالی، فرهنگی و اجتماعی در کشور است و ما در تمام جلسات اداری سطح بالا بحث صنایع دستی را به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی مطرح می کنیم. در حوزه صنایع دستی 70 درصد زنان فعال هستند که 20 درصد آنان خود سرپرست محسوب می شوند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی از مهمترین مسائل فعالان صنایع دستی مساله بیمه است که در حال حاضر بعضی بیمه شده و بعضی دیگر در نوبت بیمه قرار دارند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در جلسه هیأت دولت برای پیگیری این موضوع دستور جدی دادند اما هنوز به علت اینکه اعتبارات تعریف نشده شاهد حرکت روشنی نبوده ایم، اما قطعا این مشکل رفع خواهد شد.

ضرغامی مسأله مبادی عرضه و فروش را مشکل دیگر هنرمندان صنایع دستی دانست و گفت: این موضوع نیز در حال پیگیری است ضمن اینکه به فعالان صنایع دستی استانداردسازی و کاربردی بودن محصولات تاکید و بازارچه هایی نیز در بسیاری از استان ها دایر شد.

وی در خصوص بازپرداخت تسهیلات کرونایی نیز با اشاره به مسائلی بر اثر شفاف نبودن شمولیت قانون در خصوص حوزه های هدف این تسهیلات گفت: استمهال بازپرداخت تسهیلات مصوب شد، اما با همه این اوصاف معتقدم تمام این کارها ذره ای از مسائل گسترده این حوزه باز نمی کند و باید کارهای بزرگتری انجام داد.

منبع: همگردی
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1813

به "بازسازی آپارتمان: دولت حساسیت زیادی در زمینه حفظ و بازسازی بناهای تاریخی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آپارتمان: دولت حساسیت زیادی در زمینه حفظ و بازسازی بناهای تاریخی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید