حمایت از شرکت های خلاق گسترش می یابد ، افزایش سطح اشتغالزایی

به گزارش مجله عطر یاس، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هنگام مطرح شدن قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان، از قرار دریافت نام شرکت های خلاق در این قانون حمایت می کنیم.

حمایت از شرکت های خلاق گسترش می یابد ، افزایش سطح اشتغالزایی

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، مهرداد ویس کرمی نماینده مردم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه خرم آباد گفت: کشور ما احتیاج به عزم جهادی و تغییر جدی در دیدگاه های حمایتی در حوزه اقتصاد دارد تا شاهد نتایجی متفاوت تر از آنچه تا کنون بوده ایم، باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر شرکت های خلاق در حوزه هایی مانند کسب و کار های دیجیتال و فضای مجازی، بازی، اسباب بازی و سرگرمی، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، صنایع دیداری و شنیداری، طراحی، یادگیری، چاپ و نشر، گیاهان داروئی و طب سنتی و هنر های تجسمی و نمایشی فعال هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: این حوزه ها از این ظرفیت برخوردار هستند که اقتصاد های محلی را در گوشه و کنار کشور متحول سازند یا سطح اشتغال زایی را افزایش دهند. به همین دلیل، شرکت های خلاق نیز همچون شرکت های دانش بنیان شایسته و مستحق حمایت هستند.

وی ضمن تاکید بر حمایت حداکثری از زیست بوم صنایع نرم و خلاق و نوآورانه کشور گفت: در هنگام آنالیز قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراس اسلامی، بعضی از نمایندگان اعلام کردند که باید نام شرکت های خلاق نیز در این قانون در کنار نام شرکت های دانش بنیان قرار گیرد و این شرکت ها نیز از حمایت قانونی برخوردار شوند.

ویس کرمی، ضمن شرح بستر های قانونی موجود برای حمایت از شرکت های خلاق، ادامه داد: در بسته حمایت قانونی از شرکت های خلاق، باید حتماً حمایت قوی اقتصادی و تسهیلاتی وجود داشته باشد و به بعضی حمایت های شعاری و معنوی، بسنده نگردد. با توجه به اینکه اغلب این شرکت ها توسط جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی، ایجاد می گردد، باید یک بسته متنوع حمایت، اعم از معافیت های اقتصادیاتی و یاری های بیمه ای برای پشتیبانی از شرکت های خلاق، تصویب گردد.

وی ضمن اشاره به سازوکار اجرایی و قانونی مجلس شورای اسلامی، گفت: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تا کنون چند بار در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی حضور یافته است. مسئولین حوزه شرکت های خلاق در این معاونت نیز می توانند با حضور در این کمیسیون، مسائل و احتیاجمندی های شرکت های خلاق را به نمایندگان منتقل نمایند، تا تصویری شفاف تر و کارشناسی شده تر در این زمینه ایجاد گردد.

وی در انتها گفت: بی شک در هنگام طرح قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در صحن علنی مجلس، در صورت انجام کار اساسی و کارشناسی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز از گنجاندن نام شرکت های خلاق در این قانون کارگشا و مهم، حمایت خواهند کرد. نظر مجلس شورای اسلامی این است که با تکیه بر فعالان دانش بنیان، خلاق و نوآور کشور، یک اقتصاد درون زا و قوی در ایران اسلامی، ایجاد گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1295

به "حمایت از شرکت های خلاق گسترش می یابد ، افزایش سطح اشتغالزایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از شرکت های خلاق گسترش می یابد ، افزایش سطح اشتغالزایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید