حلقه سئول بلندترین و بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا

به گزارش مجله عطر یاس، کره جنوبی در طرح موسوم به حلقه سئول، ساخت یک چرخ و فلک بزرگ را مد نظر دارد که انتظار می رود از چرخ و فلک های مشهور دنیا پیشی بگیرد.

حلقه سئول بلندترین و بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیلی میل، چرخ و فلک های موسوم به چشم لندن (London Eye)، فلایر سنگاپور (سنگاپور Flyer) و چرخ و فلک های دیگری در سرتاسر دنیا، چندین دهه است که توجه مردم محلی و گردشگران را به خود جلب نموده اند، اما کره جنوبی با برنامه ریزی برای ساخت بزرگ ترین چرخ و فلک بدون پره دنیا که تا سال 2025 قرار است منظره ها خیره نماینده ای را از مرکز این کشور ارائه دهد، این امر را ارتقاء خواهد داد.

این طرح آینده نگر موسوم به حلقه سئول (Seoul Ring)، به لطف فناوری نوآورانه خود از ظاهر سنتی چرخ و فلک فاصله می گیرد.

این چرخ و فلک در یک محل سابق دفن زباله در پارک هانول (Haneul Park) ساخته خواهد شد که سازمان دولت متروپولیتن سئول (SMG) آن را دروازه ای به سئول (Gateway to Seoul) می نامد. این سازمان در بیانیه ای که اوایل ماه جاری منتشر شد، گفت: حلقه سئول نه تنها به عنوان یک مرکز تفریح عمل می نماید، بلکه به یک مجموعه فرهنگی تبدیل می گردد. علاوه بر این، محلی را برای برگزاری جشنواره ها، محتواها و برنامه های فرهنگی و گردشگری و مکانی برای ارتباط فراهم خواهد نمود.

سی ان ان گزارش داد که این چرخ و فلک پس از ساخته شدن، 591 فوت ارتفاع خواهد داشت. برای مقایسه می توان گفت که این چرخ و فلک، 149 فوت بلندتر از چرخ و فلک موسوم به چشم لندن خواهد بود که ارتفاع آن 442 فوت است. بعلاوه، حلقه سئول قرار است بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا را در شاندونگ چین شکست دهد که 475 فوت ارتفاع دارد.

بازدیدنمایندگان این فرصت را خواهند داشت که از منظره ها رودخانه هانگانگ (Hangang River)، مرکز شهر سئول، کوه نامسان (Namsan Mountain) و کوه بوکانسان (Bukhansan Montain) تماشا نمایند.

مکان مورد نظر کنونی، از بین تعدادی گزینه جایگزین شامل جزیره نودول (Nodeul Island)، پارک یویدو (Yeouido Park) و منطقه جامسیل (Jamsil) انتخاب شده که سازمان دولت متروپولیتن سئول از اکتبر گذشته در حال آنالیز آنها بوده است، اما در نهایت پارک هانول انتخاب شد.

طبق گزارش ها، این چرخ و فلک میزبان 36 واگن خواهد بود که هر کدام را می توان با 25 نفر پر کرد.

دولت متروپولیتن سئول با متخصصان بین المللی معماری و مهندسی مشورت می نماید تا مطمئن گردد که حلقه سئول از نظر ساختاری، ایمن و سالم خواهد بود. در ساخت حلقه سئول، از فناوری های سازگار با محیط زیست استفاده می گردد که با تغییرات آب و هوایی و اهداف پایدارسازی هم خوانی دارند. این در حالی است که سئول در نظر دارد طرح های زیرساختی پیشرفته تری را با مشارکت بخش خصوصی توسعه دهد.

انتظار می رود که حلقه سئول به عنوان نقطه عطف نو شهر عمل کند، موقعیت دنیای و رقابت شهری آن را افزایش دهد و در عین حال، اقتصاد محلی را احیا کند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 2 فروردین 1402 بروزرسانی: 2 فروردین 1402 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2111

به "حلقه سئول بلندترین و بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا" امتیاز دهید

2 کاربر به "حلقه سئول بلندترین و بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حلقه سئول بلندترین و بزرگ ترین چرخ و فلک دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید