جاهای دیدنی پاریس

به گزارش مجله عطر یاس، جاذبه های گردشگری پاریس بسیار معروف هستند. از آن جایی که پاریس شهری است غرق در تاریخ و فرهنگ، قطعاً برای گشت وگذار و سرگرمی، جاهای دیدنی متعددی دارد. مهم نیست که شما چقدر زمان داشته باشید که صرف مشاهده جاذبه های دیدنی پاریس کنید، چه یک روز و چه چندین و چند ماه. در آخر سفر خود وقتی به عقب برمی گشت و نگاه می کنید، می بینید که حتی ذره ای هم از طعم لذت های واقعی پاریس نچشیده اید.

جاهای دیدنی پاریس

این شهر پر از دیدنی های فراوان است که حتی مردم خود این شهر هم تا آخر عمرشان از تمام این جاذبه ها نمی توانند لذت ببرند. آیا می دانستید که در تور پاریس می توانید به بازدید از جاهای دیدنی پاریس بپردازید.

برج ایفل

برج ایفل نماد شاخص و شاخص فرانسه است. این برج از زمان ساخت آن، یعنی سال 1889تاکنون یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری پاریس است. برج ایفل با ارتفاع 324 متر، بلندترین برج در زمان ساخت خودش بوده است. برج ایفل دارای 3 طبقه برای بازدید عموم است و از بالای برج ایفل کل پاریس را می توان دید.

همه ما در خصوص زیبایی و شکوه این برج در طول روز شنیده ایم. اما هنگامی که هوا تاریک می گردد، برج ایفل با نورپردازی زیبای خود در سراسر شهر پاریس می درخشد. نکته جالبی که در خصوص زیبایی شبانه برج ایفل وجود دارد، این است که بعد از ساعت 1 بامداد هر 5 دقیقه یک بار رنگ نورهای این برج عوض می گردد.

دیزنی لند

سرزمین دیزنی لند یکی از جاذبه های شهر پاریس است که به عنوان یکی از برترین منطقه ها عکاسی در پاریس شناخته می گردد. دیزنی لند یک سرزمین جادویی است که جاذبه های زیادی دارد و برای تمام گروه های سنی شگفت آور است. دیزنی لند در سال 1992 افتتاح شد و در 30 کیلومتری جنوب شرقی و نزدیک مارن لَوَله واقع شده است. زمانی که از ایستگاه قطار پیاده و وارد ورودی آن می شوید، دو پارک باشکوه و حیرت آور استودیوی والت دیزنی را در مقابل چشمان خود می بینید.

اینجا است که شما حس این را دارید که وارد یک جهانی دیگر شده اید. شما حتی نمی توانید لبخند روی لب های خود را پاک کنید و همواره خرسند هستید. قدم هایی که برمی دارید، برای شما بسیار سبک هستند و شما می توانید همانند شخصیت های کارتونی هرکاری که دوست دارید را انجام دهید.

کلیساهای معروف پاریس

معروف ترین و قدیمی ترین کلیساهای جهان در شهر پاریس قرار دارند. ما در این بخش به معرفی مشهورترین و پربازدیدترین کلیساهای شهر پاریس پرداخته ایم.

کلیسای نوتردام

یکی از جاهای دیدنی پاریس، کلیسای نوتردام است. این کلیسا بعنوان نمادی از هنر معماری و فرهنگ فرانسه است که به پربازدیدترین جاذبه گردشگری پاریس تبدیل شده است. کلیسای نوتردام در منطقه ای به نام جزیره سیتی در قرون وسطا ساخته شد و بعد از سال ها ساخت و ساز، در نهایت در قرن 14 کامل شد. این کلیسا به عنوان نمونه ای از معماری گوتیگ در جهان معروف است.

یکی از ویژگی های برجسته کلیسای نوتردام ، گنبد زیبا و بلند آن است که متعلق به قرن 19 است. این گنبد ارتفاع بیش از 90 متر دارد و دارای 403 پله است. با صعود به بالای گنبد، می توانید منظره فوق العاده ای از پاریس را تجربه کنید. در سال 2019 به علت آتش سوزی در طبقه فوقانی، این کلیسا مشهور شد و اکنون در حال بازسازی است.

کلیسای سکره کور یا قلب مقدس پاریس

یکی از مجذوب نماینده ترین مکان های دیدنی پاریس، کلیسای قلب مقدس است. این کلیسا یک کاخ مرمری سفیدرنگ است که نمای بیرونی و فضای اطراف آن یک جلوه بسیار باشکوه را به نمایش می گذارد. فضای داخلی این کلیسا با موزاییک های طلایی و بعلاوه پنجره های رنگارنگ تزئین شده است. گردشگرانی که به این کلیسا مراجعه می نمایند، می توانند به صورت رایگان از این زیبایی و شکوه بهره مند شوند.

این کلیسا در هنگام شب نیز به علت نورپردازی های منحصربه فردی که دارد، بسیار مجذوب نماینده و دلنشین است. کلیسای قلب مقدس به علت معماری خاصی که دارد، نشان دهنده فرهنگ و تاریخ گذشته فرانسه می باشد. به همین علت این کلیسا به یکی از جابه های گردشگری پاریس تبدیل شده است.

کلیسای سن ژرمن دوپره

یکی از معروف ترین کلیساها و مجذوب نماینده ترین جاهای دیدنی پاریس، کلیسای سن ژرمن دوپره است. این کلیسا یکی از آثار معماری گوتیک است و در منطقه سن ژرمن واقع است. ساخت این کلیسا از قرن 13 شروع شد و طی سالیانی ادامه یافت و تکمیل شد. یکی از قسمت های زیبای کلیسا، برج های مرتفع با طراحی زیبا و جزئیاتی دقیق است.

داخل این بنای تاریخی، هنرهای زیبایی مانند نقاشی ها، مجسمه ها و شیشه های بندی فدرال مجذوب نمایندهیت خاص خود را دارند. آثار هنرمندان بزرگی مانند ایزابل دپیرون، ژان-باپتیست دوپلوای، پیتر پفنز و فرانسیس نورمنی در این کلیسا به نمایش گذاشته شده است.

بعلاوه کلیسای زیبای سن ژرمن دوپره، محلی برای تعطیلات مذهبی است و به عنوان یک مکان مهم برای مراسم عروسی، مراسم دفن و مراسم کلیسایی استفاده می گردد. این کلیسای بزرگ با زیبایی و تاریخچه ای که دارد، به یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری پاریس تبدیل شده است.

کلیسای سنت شاپل

سنت شاپل، بعنوان یکی از جاهای دیدنی پاریس است. این کلیسا، قدیمی ترین و مهم ترین کلیسای پاریس است که در قرن 4 میلادی ساخته شده است. این کلیسا نیز بعنوان نمونه ای از آثار گوتیک در هنر معماری شهر پاریس شناخته شده است. یکی از ویژگی های این بنا، نورافشانی غنی، ستون های بلند و باریک و پنجره هایی با تزئینات هنری است.

علاوه بر اهمیت تاریخی و معماری، کلیسای زیبای سنت شاپل نقش مهمی در فرهنگ و زندگی مذهبی پاریسی ها ایفا می نماید. هر ساله مراسم های مذهبی و موسیقی برگزار می شوند که به بازدیدنمایندگان اجازه می دهد از زیبایی این کلیسا لذت ببرند.

کلیسای سنت دنیس

کلیسای سنت دنیس، یکی از پربازدیدترین مکان های گردشگری پاریس است. ساخت این کلیسا در قرن 13 شروع شد و در قرن 19 تکمیل شد. یکی از ویژگی های برجسته کلیسای سنت دنیس، برج شاهزاده است که از ارتفاع زیادی برخاسته است. با صعود به برج شاهزاده می توانید منظره دیدنی از شهر پاریس و منطقه Montmartre را مشاهده کنید.

بعلاوه در بخش تحتانی کلیسا، کاخ های بزرگی به نام Treigny و Vauzelle قرار دارند که از جنبه های معماری و تاریخی بسیار جالب برخوردار هستند. تزئینات داخلی این کلیسا، شامل مجسمه ها، نقاشی ها و پنجره های هنری زیبا است که الهام از داستان های مقدس گرفته اند. کلیسای سنت دنیس محل برگزاری مجالس و عروسی های مذهبی است و هرساله مردم و گردشگران زیادی برای بازدید به کلیسا می روند.

موزه های پاریس

از آن جایی که معروف ترین و قدیمی ترین موزه های جهان در پاریس قرار دارند، یکی از جاذبه های گردشگری پاریس محسوب می شوند. در این بخش به مشهورترین و پربازدیدترین موزه های پاریس پرداخته ایم.

موزه لوور

یکی از بزرگ ترین و معروف ترین موزه های پاریس، موزه لوور است که به یکی از مکان های گردشگری و پربازدید در پاریس تبدیل شده است. موزه لوور در سال 1973 در قلب یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی تاسیس شد. این موزه محل برگزاری نمایشگاه های آثار هنری دوران ها و سبک های مختلف هنری در سراسر جهان است. این مجموعه شامل آثار هنری دوره های بسیار قدیمی مانند دوران مصر باستان، یونان و رم باستان است. بعلاوه در موزه لوور، آثار هنرمندانی از جمله لئوناردو داوینچی، میکل آنژ، ونگوک و پیکاسو نگه داری می گردد. موزه لوور، بعنوان نمادی از فرهنگ و تاریخ پاریس و جهان یکی از جاذبه های دیدنی پاریس است.

آیا از بخش ایرانی موزه لوور اطلاع دارید؟

مرکز فرهنگی ژرژپمپیدو

پمپیدو بعنوان نماد فرهنگی و تاریخی، یکی از مکان های پربازدید پاریس است. مرکز فرهنگی پمپیدو موزه ای است که به نمایشگاه های هنری مختلف از جمله جنبش های هنری مدرن و معاصر می پردازد. مجموعه هنری این موزه شامل نقاشی، مجسمه، نمایش های چندرسانه ای و نمایشگاه های موقت تشکیل می گردد. بعلاوه، مرکز فرهنگی پمپیدو فضایی برای هنرمندان و هنردوستان فراهم می نماید تا در کارگاه ها، کنفرانس ها و برنامه های آموزشی مشارکت نمایند.

علاوه بر موزه هنر، پمپیدو شامل کتابخانه عمومی و رستوران هایی با منظره ها شهر پاریس است. از بام مرکز فرهنگی پمپیدو نیز می توان به یکی از برترین منظره ها شهر نگریست از زیبایی پاریس لذت برد.

موزه اورسی

موزه اورسی یکی از قدیمی ترین و مشهورترین موزه های پاریس است. این موزه در سال 1986 در ساختمان قدیمی و تاریخی که در گذشته ایستگاه قطار اورسی بوده، تاسیس شده است. مجموعه های هنری این موزه شامل آثار هنری قرون نوزدهم و بیستم از جنبش های هنری مختلف مانند امپرسیونیسم، پست امپرسیونیسم، رمانتیسم و نئوکلاسیک می گردد.

در موزه اورسی تابلوهای معروفی از نقاشان مشهوری مانند کلود مونه، ادوارد مانه و پل سزان نگهداری می گردد. بعلاوه، موزه دارای مجموعه های گسترده ای از نمایشگاه های هنری، نقاشی و مجسمه دارد که باعث شده تا به یکی از مقاصد دیدنی پاریس برای گردشگران و علاقه مندان تبدیل گردد.

فهرست موزه های رایگان پاریس

موزه رودن پاریس

این موزه یکی از جاهای دیدنی پاریس است. موزه رودن پاریس به افتخار هنرمند بزرگ رودن، نقاش و مجسمه ساز معروف فرانسوی، آگوست رودن، تأسیس شده است.

مجموعه آثار هنری موزه رودین شامل بیش از سه هزار قطعه از آثار رودن است که شامل انواع مجسمه ها، نقاشی ها، دست نوشته ها، نقره کاری ها و آثار سنگ نویسی او در طول زندگی حرفه ای او است. این موزه در ساختمانی زیبا نهاده شده است و باغ های آن محلی برای نمایش مجسمه های بزرگ رودن هستند.

معروف ترین اثر رودن که در موزه به نمایش گذاشته شده است، اندیشه گر است، که با شکلی آرام و بیانگر تأمل و دقت در طرح ذهنی آثار رودن شناخته می گردد. بعلاوه، اثر بالادست که نماد آزادی و استقلال است، در موزه به نمایش گذاشته شده است.

بنیاد لویی ویتون

یکی از جاذبه های گردشگری پاریس، موزه لویی ویتون است. این موزه در سال 2014 تأسیس شد و پروژه آن به وسیله برند معروف ویتون شکل گرفت. این موزه نه تنها به آثار هنری از قرن بیستم می پردازد، بلکه با نمایشگاه های موقت در زمینه های مختلف از جمله هنر معاصر، مد، طراحی، موسیقی و فلسفه مشغول به کار است.

مجموعه آثار هنری موزه لویی ویتون الهام بخش برند ویتون بوده است و شامل مجموعه ای از نمایشگاه های هنری، نقاشی ها، نصب های هنری و آثار معماری است. برند ویتون با همکاری با هنرمندان برجسته و بعلاوه تنظیم نمایشگاه های مختلف، به عنوان یک صاحب نظر در جهانی هنر و فرهنگ به شناخته شد. این موزه یکی از مجذوب نماینده ترین مکان های پاریس برای گردشگری محسوب می گردد.

موزه انولید پاریس

موزه انولید نماد هنری پاریس و یکی از معروف ترین مکان های گردشگری پاریس است. این موزه در باغ مونسو واقع است و مجموعه ای ارزشمند از نقاشی های هنرمندان بزرگ سده بیستم را به نمایش می گذارد. یکی از مجذوب نمایندهیت های بزرگ این موزه، مجموعه بزرگ نقاشی های آبله های نینا و پاول یگهو از هنرمند بزرگ کلود مونه است. این آثار آرامش بخش هستند و تأثیر بسزایی بر روی بازدیدنمایندگان موزه دارند.

علاوه بر نقاشی های آبله های نینا و پاول یگهو، در موزه انولید پاریس نیز آثار دیگری از هنرمندان معروف دیگری مانند سزان و رونوار به نمایش گذاشته می گردد. بعلاوه، این موزه برنامه های موقت دارد و نمایشگاه هایی از هنرمندان مختلف را به نمایش می گذارد.

کاخ های معروف پاریس

یکی از جاذبه های گردشگری پاریس که می توانید به وسیله تور اروپای خبرنگاران به آن دست یابید، بازدید از کاخ های زیبا و معروف پاریس است.

کاخ ورسای

کاخ ورسای یکی از شاهکارهای معماری پاریس است. این کاخ نمادی از فرهنگ و تمدن فرانسه است و در منطقه ورسای در پاریس واقع شده است.

این کاخ، در سال 1682 به وسیله لوئیس چهاردهم، پادشاه فرانسه، ساخته شد. طراحی این کاخ معروف به وسیله معماران معروفی مانند لو لو واین و جول ریشار صورت گرفته است. این بنا در طول سال ها بعنوان محل اقامت و سیاست گذاری سلسله ملوکان فرانسه مورد استفاده نهاده شد.

کاخ ورسای نمونه فوق العاده از هنر معماری باروک و کلاسیک است. سالن های بزرگ، عرشه های طلاکاری شده و نقاشی های دیواری زیبا، کاخ را به یکی از جاهای دیدنی پاریس برای بازدیدنمایندگان از سراسر جهان تبدیل نموده است.

کاخ اپرا گارنیه

کاخ اپراگارنیه، یکی از جاهای دیدنی پاریس است. این بنا در سال 1861 به وسیله معمار چارلز گارنیه ساخته شد و به عنوان سالن اجراهای اپرا و باله طراحی شده بود. کاخ اپراگارنیه در طول تاریخ، میزبان اجراهای موسیقی، باله، اپرا و سایر رویدادهای فرهنگی بوده است.

طراحی کاخ اپراگارنیه از سبک هنری باروک و بناهای قرون وسطایی الهام گرفته است. این کاخ شامل سه طبقه اصلی، سالن های تئاتری، سالن های کنسرت، لابی های بزرگ، تراس ها و دکوراسیون ویژه ای است که به بازدیدنمایندگان یک تجربه بی نظیر می دهد.

کاخ اپراگارنیه بعلاوه به عنوان محلی برای برگزاری قطعه موسیقی ساز آرامش از گروه موسیقی بزرگ آندره ریو، معروف است. این کاخ هر ساله هزاران بازدیدنماینده را به خود جذب می نماید و یکی از مقاصد مهم گردشگری در پاریس است.

کاخ شانتیلی پاریس

کاخ شانتیلی یکی از تاریخی ترین و زیباترین جاهای گردشگری پاریس، فرانسه است. این کاخ در منطقه شانتیلی واقع است.

کاخ شانتیلی در دوران قرون وسطی ساخته شده و به مرور زمان کامل شده است. طراحی این ساختمان ترکیبی از عناصر معماری گوتیک و رنسانس است.

یکی از جنبه های دیدنی و جالب کاخ شانتیلی، باغ های زیبای آن است. این باغ ها دارای طرح بندی مرتب و برون ریزی منحصر به فردی هستند و به عنوان مکانی برای پیاده روی و لذت بردن از منظره شهر پاریس استفاده می شوند.

کاخ پله رویال

کاخ پله رویال یکی از مجموعه های تاریخی و فرهنگی پاریس است که در محله مارایس یعنی قلب پاریس واقع شده است و به عنوان یکی از برترین مقاصد گردشگری پاریس محسوب می گردد.

این کاخ در دوران سلطنت لوئی پانزدهم، پادشاه فرانسه، بنا شد و در طول سال ها، تغییرات بسیاری را تجربه نموده است. نام این کاخ از پله های بزرگ و مبلمان باارزشی که در داخل آن قرار دارند، انتخاب شده است.

طراحی کاخ پله رویال به وسیله معماران معروف همانند جان باتیست دومنیک اینار و سبک طراحی آن باروک و روکوکو است.

یکی از جاذبه های اصلی کاخ پله رویال، پله های بزرگ آن هستند. این پله ها علاوه بر شکوه و زیباییشان، به عنوان مکانی برای استقبال از میهمانان و گردشگران استفاده می گردد.

کاخ گراند پله

کاخ گراند پله یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی پاریس است. این کاخ در نزدیکی خیابان شانزلیزه که یکی از معروف ترین خیابان های پاریس به شمار میرود واقع است. ساخت این بنا مربوط به سال 1897 میلادی است. این بنا به علت وسعت 77000 متر مربعی آن به کاخ بزرگ معروف است.

کاخ پتی پله

پتی پله یا همان کاخ کوچک، یکی از زیباترین جاذبه های پاریس بشمار می آید. این کاخ روبروی کاخ گرند پله است و شامل باغی بصورت نیم دایره می گردد. طراح این بنا، شارل گیرو است و ساخت آن بیش از 20 سال طول کشید.

پارک ها و باغ های پاریس

از جاذبه های گردشگری پاریس می توان به پارک ها و باغ های زیبا و تاریخی آن اشاره نمود.

باغ لوکزامبورگ

این پارک یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری پاریس و در منطقه شانتی بورغ واقع شده است.

پارک لوکزامبورگ، با مساحتی بیش از 22 هکتار، یکی از بزرگ ترین پارک های پاریس است. این پارک در سال 1630 به وسیله ملکه مری دوم، همسر لوئی سیزدهم تاسیس شد. نام این پارک از قصر و میدان لوکزامبورگ گرفته شده است.

پارک لوکزامبورگ، بخشی از ساختمان لوکزامبورگ است که در گذشته به عنوان قلمرو خصوصی سلطنتی استفاده می شده است.

بناهای مهم این پارک شامل برج دو فلور و مجسمه های هنری معروفی مثل مجسمه دیوانه و عشق، مجسمه فریدریکو گارسیا لورکا و مجسمه استانیسلاس ژوئلسکی می گردد.

پارک لوکزامبورگ بعلاوه دارای برکه بزرگی به نام گروت دو لوکزامبورگ است که مکانی برای قایقرانی و لذت بردن از منظره طبیعی استفاده می گردد.

باغ تویلری

باغ تویلری یکی از مشهورترین و زیباترین مکان های گردشگری پاریس است. تاسیس این باغ درسال 1606 میلادی به وسیله آندره لونترو روینموده است و در منطقه تویلری واقع است. باغ تویلری با مساحتی بیش از 25 هکتار، از بزرگترین و زیباترین باغ های شهر پاریس است.

پارک تاریخی بوت شومون

پارک تاریخی بوت شومون یکی از زیباترین پارک های تاریخی پاریس، فرانسه است. این پارک در منطقه لو ماره واقع شده است و یکی از مقاصد گردشگری پاریس محسوب می گردد.

پارک بوت شومون در سال 1855 میلادی با طراحی الن هیربیلوت بنا شد. این پارک با مساحتی بیش از 23 هکتار، به عنوان یک باغ تاریخی با ارزش بسیار شناخته شده است.

پارک بوت شومون شامل جاذبه های دیدنی بسیار شامل گنبد شاهزاده، سوراخ جاکمبو، باغ رهایی و بالکن های زیبا است.

باغ آنه فرانک

باغ آنه فرانک یکی از آثار شگفت انگیز و جاذبه های دیدنی پاریس است. این باغ با تاریخچه و تماشایی فراوانش در منطقه مارای واقع شده است.

باغ آنه فرانک در سال 1923 میلادی به وسیله هنرمند برجسته قرن بیستم، آنه فرانک، ساخته شد. او این باغ را به عنوان محلی برای نمایش اثرهای خود ایجاد نموده بود.

این باغ با مساحتی کوچک و با برنامه ریزی دقیق و طراحی هنری عالی، طبیعت و هنر را به هم پیوند می دهد. این باغ دارای منظره ها زیبایی است که شامل آثار هنری، برج های شناور، حفره های آبی و گیاهان خاص است.

منبع: https://wavesandcobblestones.com/stop-feeling-guilty-for-loving-these-touristy-paris-attractions

منبع: ژیوار
انتشار: 7 آذر 1402 بروزرسانی: 7 آذر 1402 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2187

به "جاهای دیدنی پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید