کوشش گل محمدی برای سر و سامان دادن به شرایط خط دفاع پرسپولیس

به گزارش مجله عطر یاس، خبرگزاری خبرنگاران- شاید یکی از دلایل مسائل خط دفاعی پرسپولیس پا به توپ نبودن مدافعان میانی این تیم است.

کوشش گل محمدی برای سر و سامان دادن به شرایط خط دفاع پرسپولیس

به گزارش خبرنگاران، فرشاد فرجی که در هر 4 بازی پرسپولیس حضور ثابتی داشته، همچنان باید روی بازیسازی خود بیشتر خود تمرین کند. حمید مطهری در آخرین مصاحبه ای که با تلویزیون انجام داد تاکید نمود در سیستم دفاع سه نفره پرسپولیس مقابل گل گهر که در نیمه اول انجام شد، بازیکنان خط دفاعی بازیسازی بیشتری انجام دادند و توپ از عقب بهتر به گردش عایدی.

این موضوع نشان می دهد یکی از مسائل فعلی تیم پرسپولیس عدم بازیسازی از خط دفاعی است. این درحالی است که فصل قبل محمدحسین کنعانی زادگان و سیدجلال حسینی خط دفاعی قدرتمندی را تشکیل داده و پرسپولیس با وجود حضور حداکثری این دو بازیکن در ترکیب، در ساخت بازی از عقب نه تنها دچار مشکل نمی شد بلکه یکی از بازیسازترین تیم های لیگ در این زمینه نیز بود.

اتفاقی که این فصل با جدایی کنعانی زادگان دیگر در پرسپولیس دیده نمی گردد. از این رو پرسپولیسی ها امیدوار هستند فرجی با تمرینات اختصاصی که انجام می دهد همان راهی را برود که کنعانی زادگان فصل قبل رفت. به هرحال نگاهی به آمار فصل قبل نشان می دهد کنعانی زادگان، بازی ساز ترین مدافع میانی فصل گذشته لیگ بود که با ارسال پاس های طولی مناسب، نه تنها مهاجمان را صاحب موقعیت می کرد بلکه هر وقت فرصتی پیدا می کرد با حمل توپ تا میانه های میدان و ارسال پاس های هدفمند، تیم را وارد فاز حمله می کرد.

تمام این اتفاقات دست به دست هم داده بود تا سیدجلال حسینی با تبحر ویژه اش در قطع توپ و دفاع از دروازه و کنعانی زادگان در سرزنی و همین طور بازیسازی به زوج فوق العاده ای در خط دفاعی سرخ ها تبدیل شوند. حالا با توجه به جدایی کنعانی زادگان به نظر می رسد فرشاد فرجی به عنوان جانشین او که اتفاقا از تکنیک خوبی هم برخوردار است، بازیسازی را نیز به شاخصه های بازی خود اضافه نموده تا پرسپولیس همانند فصل قبل صاحب زوجی کامل در خط دفاعی خود باشد.

پرسپولیس در 6 دوره اخیر بدترین آمار را در لیگ سال جاری ثبت نموده است. پرسپولیسی ها در فصل جاری شروع خوبی از نظر ساختار دفاعی نداشته اند. نگاهی به آمار نشان می دهد پرسپولیس این فصل یحیی گل محمدی ضعیفترین شروع را در شش فصل اخیر از نظر تعداد گل خورده داشته است. دروازه پرسپولیس در سومین بازی لیگ بیست و یکم، مقابل آلومینیوم نیز باز شد تا این تیم با 3 گل خورده در زمره بدترین خطوط دفاعی این فصل فوتبال ایران قرار بگیرد. علیرضا نقی زاده، کریم اسلامی و لوسیانو پریرا سه بازیکنی بودند که پیروز شدند در سه بازی پیاپی دروازه حامد لک را باز نمایند.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که پرسپولیس با آموخته های برانکو به جایی رسید که یکی از رموز پیروزیت اش استحکام در تاکتیک های دفاعی و سخت گل خوردن بود. به گونه ای که سرخ پوشان در 5 سالی که قهرمان شدند، شروع قدرتمندی از نظر دفاعی داشتند. پرسپولیس در لیگ های شانزدهم و هفدهم تا انتها هفته سوم تنها یک گل خورده داشت و در لیگ های هجدهم، نوزدهم و بیستم در سه هفته اول هیچ گلی دریافت نکرد تا در انتها فصل با رکوردی فوق العاده قهرمان گردد. این آمار نشان می دهد دریافت سه گل در سه بازی به هیچ وجه در حد و میزان های این تیم نیست و هرچه سریع تر یحیی باید فکری به حال خط دفاعی تیمش بکند.

، یحیی گل محمدی در جدال با گل گهر سیرجان ضمن ایجاد تغییرات تاکتیکی در ترکیب تیمش، از چند بازیکن تازه نیز سود برد. یکی از این بازیکنان علی نعمتی بود که مصائب زیادی را برای حضور در جمع سرخپوشان و جدایی از شهرخودرو پشت سر گذاشت. نعمتی که طی دو فصل اخیر خصوصا بارها موردتوجه پرسپولیس نهاده شده بود و در فهرست سرخپوشان قرار داشت، در نهایت پیروز شد با فسخ قرارداد با شهرخودرو به این تیم بپیوندد. او اولین تجربه فیکس خود را برابر گل گهر سیرجان پشت سر گذاشت. دیداری که پرسپولیس به تک امتیاز این جدال خانگی بسنده کرد. نعمتی اما امیدوار است بتواند در ادامه صندلی ثابتی را در ترکیب مدنظر یحیی گل محمدی به خود اختصاص دهد و باید دید در این جهت پیروز خواهد بود یا خیر.

از طرفی بدون هیچ تردیدی حامد لک دروازه بان اول پرسپولیس خواهد بود و در حال حاضر تنها فرد مورد نظر یحیی گل محمدی برای حراست از قفس توری این تیم محسوب می گردد. اگرچه در بازی آخر این رادوشوویچ بود که درون دروازه نهاده شد اما آگاهان به به اخبار پرسپولیس خوب می دانند این تغییر و بعلاوه بعضی تصمیمات دیگری که در بازی با گل گهر گرفته شد، ریشه در بعضی نقدها مجازی داشت که شاید بعدها بتوان به آن پرداخت. به هر روی اگرچه رادو در بازی آخر سرخ ها بازیکن فیکس بود اما تردیدی وجود ندارد که حامد لک همچنان نفر اول کادرفنی پرسپولیس است. همین موضوع باعث شده در زمان پیش رو و تمریناتی که قرار است در این چند هفته انجام بگیرد، هم و غم داوود فنایی ریکاوری روحی و فنی این دروازه بان باشد. بنابراین این توقع وجود دارد با شروع دوباره بازی های لیگ شاهد بازگشت حامد لک به قفس توری سرخ ها باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1773

به "کوشش گل محمدی برای سر و سامان دادن به شرایط خط دفاع پرسپولیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش گل محمدی برای سر و سامان دادن به شرایط خط دفاع پرسپولیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید