تشخیص کولر گازی اینورتر اصل چگونه است؟

به گزارش مجله عطر یاس، کولر گازی اینورتر اصل، یک انتخاب ایدئال برای هر خانه ای ست که اعضای خانواده نگران هزینه های برق مصرفی آن هستند. کولرهای گازی اینورتر این روزها بازار داغی دارند؛ به همین علت سودجویان از این فرصت برای پرکردن بازار با اجناس تقلبی و بی کیفیت استفاده نموده اند. حتما می دانید که علت حساس بودن پدر خانواده بر روشن بودن کولر چیست؟

تشخیص کولر گازی اینورتر اصل چگونه است؟

بله؛ افزایش رقم های قبض برق برای چند ساعت خنک شدن خانه در گرمای تابستان است. در شرایط عادی، با استفاده کردن از لوازم خانگی کم مصرف، بیشتر وقت ها باز هم رقم های قبض، مورد رضایت پدر خانواده نیست، چه برسد به زمانی که از کولر گازی اینورتر تقلبی به جای اصل آن استفاده گردد؛ به همین علت، برای این که در هزینه های خانه یا محل کارتان صرفه جویی کنید، باید بتوانید محصولی اصل و باکیفیت تهیه کنید.

کولر گازی اینورتر، متناسب با محیط های مختلف از نظر وسعت و متناسب با شرایط آب و هوایی مختلف فراوری می گردد؛ به همین خاطر استفاده از مناسب ترین کولر گازی اینورتر، هم مصرف انرژی را کاهش می دهد و هم بازدهی قابل توجهی خواهد داشت.

تشخیص کولر گازی اینورتر اصل و تقلبی، یک عامل مهم در انتخاب هوشمندانه و کاهش مصرف انرژی ست. در این مقاله روش های تشخیص کولر گازی اصل و تقلبی و مزایا و معایب کولر گازی اینورتر اصل را بیان نموده ایم. برای این که هنگام خرید سردرگم نشوید، توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

از کجا بفهمیم کولر گازی اینورتر است؟

با نگاهی به برچسب اطلاعات فنی کولر گازی و آنالیز بعضی معینات نوشته شده در آن، تا حد قابل قبولی از اینورتربودن دستگاه مطمئن خواهید شد.

  • نوع گاز استفاده شده در کولر گازی اینورتر اصل، گاز R410a است. با آنالیز نوع گاز مصرفی کولر گازی، خواهید فهمید که کولر گازی اینورتر است یا نه.
  • کولر گازی اینورتر کم مصرف نسب به کولرهای معمولی، با آمپر کمتری کار می نماید و مصرف انرژی اش کم تر از کولر گازی معمولی ست.

با دقت کردن به این معینات، هم می توانید تشخیص دهید کولر گازی اینورتر اصل است یا نه و هم می توانید کولر گازی اینورتر کم مصرف تهیه کنید. با خرید کولر گازی اینورتر، خیالتان از مصرف انرژی راحت خواهد بود.

چطور کولر گازی اینورتر (کم مصرف) اصل را از اینورتر تقلبی تشخیص دهیم؟

تشخیص کولر گازی اصل و تقلبی، دغدغه این روزهای مردم در بازار است. در بازاری که اجناس تقلبی و بی کیفیت از طریق سودجویان و منفعت طلبان، جای اجناس اصل و باکیفیت را گرفته اند، تشخیص کولر گازی اینورتر اصل و تقلبی کمی سخت به نظر می رسد؛ اما اگر کمی دقت به خرج دهید، به راحتی خواهید توانست کولر گازی اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهید.

تشخیص کولر گازی اصل و تقلبی؛ خرید از فروشگاه های معتبر

برترین راه برای خرید کولر گازی اینورتر اصل، خرید از فروشگاه های معتبری ست که محصولاتشان دارای ضمانت است. بیشتر اوقات، ضمانت محصول از طریق فروشنده، خیال بسیاری از افراد را راحت می نماید؛ زیرا می دانند کولر گازی اصل خریده اند و اگر اتفاقی برای آن بیفتد، ضمانت کالا خسارت را جبران می نماید.

تشخیص کولر گازی اصل و تقلبی؛ توجه به بسته بندی کولر گازی

دومین راه برای تشخیص کولر گازی اصل و تقلبی، نوع بسته بندی آن هاست. معمولا کولر گازی اینورتر اصل، ظاهر شیک و قابل قبولی دارد که در همان نگاه اول خیال خریدار را راحت می نماید. حتی جنس مقوا و کارتنی که برای بسته بندی کولر گازی اینورتر اورجینال استفاده شده است، نشان از کیفیت کالا می دهد. بعلاوه، در بسته بندی کالای اصل، نام و معینات محصول به صورت کاملا مرتب و دقیق نوشته می گردد.

تشخیص کولر گازی اصل و تقلبی؛ چک کردن برچسب فنی کولر گازی

مهم ترین راه تشخیص کولر گازی اصل از تقلبی، آنالیز برچسب معینات فنی محصول است. برچسب فنی، اطلاعاتی در خصوص دستگاه و نوع کارکرد آن در اختیار خریدار و فروشنده قرار می دهد که می توان از این اطلاعات برای پی بردن به این که آیا کولر گازی اینورتر اصل است یا خیر، استفاده کرد. در 95 درصد از اسپلیت های اینورتر اصل از گاز R410a استفاده می گردد که در مقابل، در گولر گازی های معمولی، این گاز R22 است.

نحوه کارکرد کولر گازی اینورتر

نحوه کارکرد کولر گازی اینورتر و تمامی کولرهای گازی به این صورت است که گاز بسیار سردی را از طریق کمپرسور در لوله های کولر گازی به گردش در می آورند. این گازها که به گازهای فریونی معروف اند و از ترکیبات شیمیایی مخصوصی تشکیل شده اند، در لوله های خلاشده کولرهای گازی به گردش در می آیند و هوای خنک مطبوعی ارائه می دهند.

این گاز زمانی که به پنل داخلی کولر گازی اینورتر می رسد، از طریق باد گرمی که به کویل ها برخورد می نماید، گرم می گردد و هوای سرد و خنک را به محیط برمی گرداند. این فرایند تا زمانی که کولر گازی روشن است، همیشه در حال تکرار است.

یکی از بزرگ ترین معایبی که در سیستم های سرمایشی قدیمی وجود داشت، مصرف بالای انرژی بود. به عنوان مثال، زمانی که برد داخلی کولر گازی معمولی، خنک بودن محیط را تشخیص می دهد، فرمان قطع کمپرسور را صادر می نماید که این عمل در خوش بینانه ترین حالت، 3 بار در هر ساعت اتفاق می افتد. تا اینجای کار مسئله ای نیست؛ اما مشکل زمانی پدیدار می گردد که کولر گازی معمولی در هر بار روشن و خاموش شدن اتوماتیک، همان اندازه انرژی اولیه را استفاده می نماید.

احتیاج به جریان بسیار بالای آمپر که منجر به افزایش مصرف برق می گردد، در کولر گازی اینورتر کم مصرف به خوبی رفع شده است و دیگر احتیاج نیست با هر بار روشن و خاموش شدن دستگاه، نگران مصرف انرژی بی رویه باشید.

به صورت کلی، در کولر گازی معمولی، افزایش نوسانات بار الکتریکی و افزایش حجم کار برای خنک کردن محیط باعث می گردد کمپرسور با سرعت زیاد کار کند؛ همین امر منجر به مصرف برق بیشتر می گردد. در مقابل، در کولر گازی اینورتر، سرعت کمپرسور با حجم کار برای خنک کردن محیط متغییر است؛ همین امر باعث می گردد مصرف برق به حداقل برسد و کولر گازی اینورتر کم مصرف باشد.

مزایای کولر گازی اینورتر

کولر گازی اینورتر اصل نسبت به کولر گازی معمولی، مزایای زیادی به همراه دارد. همین ویژگی ها باعث شده است استفاده از این دستگاه های به روز و خوش ساخت، روزبه روز افزایش پیدا کند.

  • کولر گازی اینورتر، مصرف کمی دارد و از برق به صورت کاملا بهینه استفاده می نماید. مصرف انرژی برق در کولر گازی اینورتر اصل 30 تا 60 درصد کمتر از کولر گازی معمولی یا تقلبی ست.
  • کولر گازی اینورتر کم مصرف در مکان هایی مثل سالن های بزرگ، دفاتر بزرگ، اتاق های کنفرانس و غیره که نوسان بار الکتریکی وجود دارد، بسیار کارآمد است.
  • هنگامی که در یک محل از کولر گازی اینورتر اصل استفاده گردد، دمای محیط یکنواخت و ثابت می ماند.
  • سرعت خنک کنندگی کولر گازی اینورتر اصل، بیشتر از کولر گازی اینورتر تقلبی و کولر گازی معمولی ست.
  • در کولر گازی اینورتر کم مصرف، سروصدا و اندازه لرزش دستگاه تا حد قابل توجهی کاهش پیدا نموده است.
  • کولر گازی اینورتر اورجینال، شکیل تر است و با سیستم های نو و روز جهان مانند WiFi و… سازگار است.

معایب کولر گازی اینورتر

در کنار مزایای قابل توجه و حیرت انگیزی که در کولر گازی اینورتر دیده می گردد، معایب کوچکی هم مشاهده می گردد که در ادامه بیان نموده ایم.

  • اولین عیب کولر گازی اینورتر اصل، قیمت بالای آن است؛ زیرا کمپرسور اینورتر به کاررفته در این دستگاه، پیشرفته و پیچیده است که منجر به افزایش هزینه های فراوری شده است. در نتیجه افزایش هزینه فراوری، قیمت کولر گازی اینورتر کم مصرف هم 20 تا 40 درصد افزایش پیدا می نماید.
  • تمامی کارکرد کولر گازی اینورتر به صورت کاملا دیجیتال است و از طریق برد مرکزی کنترل می گردد؛ به همین علت در صورت بروز هر گونه مشکل در برد اصلی کولر گازی اینورتر، امکان راه اندازی مجدد آن وجود ندارد.
  • هزینه تعمیر و نگهداری از کولر گازی اینورتر اصل نسب به کولر گازی معمولی بیشتر است؛ زیرا زمانی که قطعات و خدمات ارائه شده برای این محصول در انحصار شرکتی باشد که خدمات پس از فروش مناسبی ندارد، مسائل زیادی را به وجود خواهد آورد.
  • در صورتی که کولر گازی اینورتر آسیب دیده است، تعمیر آن باید از طریق افراد متخصص که تجربه، دانش و مهارت فنی بالایی دارند، انجام گردد.
  • اگر دمای محیطی که کولر گازی اینورتر کم مصرف در آن واقع شده است، خیلی بالا باشد، (نزدیک به 46 درجه سانتی گراد)، ممکن است قدرت خنک کنندگی کولر اینورتر کاهش پیدا کند.

آمپر کولر گازی اینورتر

از مهم ترین نکاتی که هنگام خرید یک وسیله باید به آن دقت کنید، اندازه انرژی مصرفی ست که در برچسب انرژی یک محصول معین می گردد. کولر گازی اینورتر کم مصرف، با توجه به بازدهی بالایی که از خود نشان می دهد، اندازه مصرف برق پایینی دارد.

خرید کولر گازی اینورتور اصل که سطح انرژی مصرفی آن A و در پرمصرف ترین حالت B باشد، تا حد قابل توجهی در مصرف انرژی صرفه جویی می نماید؛ بعلاوه نباید این نکته را فراموش کنید که کولر گازی اینورتر را متناسب با شرایط آب وهوایی منطقه انتخاب کنید. اگر هنگام خرید به این نکته دقت نکنید، بعدها با مشکل روبرو خواهید شد.

به عنوان مثال، اگر از مدل های طراحی شده کولر گازی اینورتر برای منطقه ها معتدل، در منطقه ها گرمسیر بهره ببرید، نه تنها به افزایش رقم های قبض برقتان منجر خواهید شد، بلکه اندازه خنک کنندگی و عمر مفید کولر هم کاهش پیدا خواهد نمود.

به صورت کلی، اندازه آمپر مصرفی کولر گازی اینورتر اصل، با توجه به مدل های عرضه شده از آن، بین 5 تا 10 آمپر است. با انتخاب مناسب ترین کولر اینورتر برای منزل یا محل کارتان، طول عمر بهینه دستگاه حفظ می گردد و بازدهی معقولی از دستگاه مشاهده خواهید کرد.

قیمت کولر گازی اینورتر

کولر گازی اینورتر اصل، امکانات و قابلیت های مختلفی دارد که در مدل های متنوع، متناسب با منطقه ها آب و هوایی مختلف، فراوری و عرضه می شوند. با توجه به یکسان نبودن قیمت ها در بازار و نوسانات قیمت ها، نمی توان به صورت دقیق قیمت ثابتی برای کولر گازی اینورتر کم مصرف در نظر گرفت.

اگر قصد خرید و استفاده از کولر گازی اینورتر اصل و کم مصرف را دارید، برای اطلاع از آخرین قیمت ها، می توانید به سایت ها و فروشگاه های معتبر مراجعه کنید و با توجه به احتیاج و بودجه تان، مناسب ترین محصول را تهیه کنید.

حرف آخر

تشخیص کولر گازی اینورتر اصل، یکی از مهم ترین نکات هنگام خرید این محصول است که باید دقت بالایی به خرج دهید؛ زیرا اگر حواستان نباشد و جنس تقلبی خریداری کنید، متوجه عدم بازدهی صحیح کولر گازی در درازمدت و در نتیجه افزایش مصرف برق خواهید شد.

در این مقاله به راهکارهای تشخیص کولر گازی اصل و تقلبی اشاره کردیم و اصلی ترین مزایا و معایب کولر گازی اینورتر اصل و کم مصرف را بیان کردیم. برای این که بتوانید یک خرید آسان و بدون نگرانی داشته باشید، بهتر است این مقاله را به دقت مطالعه کنید.

شما چه راهکارهای دیگری برای تشخیص کولر گازی اصل و تقلبی می شناسید؟ خرسند می شویم اگر راهکارهای دیگری برای تشخیص کولر گازی اینورتر اصل می شناسید، با ما در میان بگذارید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 11 مرداد 1401 بروزرسانی: 11 مرداد 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1996

به "تشخیص کولر گازی اینورتر اصل چگونه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص کولر گازی اینورتر اصل چگونه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید