تداوم حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

به گزارش مجله عطر یاس، منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، جنگنده های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته مناطقی در یمن از جمله استان مأرب را بمباران کردند.

تداوم حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن

از المسیره، جنگنده های سعودی طی ساعات گذشته، 9 بار شهرستان الجوبه و 2 بار شهرستان جبل مراد وقاع در استان مأرب را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، جنگنده بمب افکن های سعودی شهرستان خب و الشعف واقع در استان الجوف و شهرستان الظاهر در استان صعده را نیز بمباران کردند.

پیش تر نیز در پی تیراندازی مرزبانی عربستان 2 غیرنظامی یمنی از جمله یک کودک در استان صعده واقع در شمال این کشور کشته و 7 تن دیگر زخمی شده بودند.

همچنین منابع نظامی یمن گزارش دادند، نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی طی 24 ساعت گذشته 185 بار آتش بس ادعایی در استان الحدیده را نقض کردند.

عربستان از فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تا به امروز هزاران یمنی کشته شده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1790

به "تداوم حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم حملات هوایی ائتلاف سعودی به یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید