تاثیر فاکتورهای محیطی بر خطر ابتلا به دیابت

به گزارش مجله عطر یاس، پزشکان در مطالعه ای تازه به آنالیز تاثیر فاکتورهای محیطی بر خطر ابتلا به دیابت نوع دو پرداختند.

تاثیر فاکتورهای محیطی بر خطر ابتلا به دیابت

به گزارش خبرنگاران، محققان در این مطالعات به آنالیز ارتباط بین کیفیت محیط زندگی در بیش از 3000 منطقه در آمریکا پرداخته و به تفاوت های چشمگیری در مناطق شهری و روستایی پی بردند. این تحقیق نشان داد که چندین فاکتور محیطی بر خطر ابتلا به دیابت نوع دو اثر می گذارند.

نابینایی، نارسایی کلیوی و نقص عضو از جمله پیامدهای بیماری دیابت به حساب می آیند. براساس یافته های این مطالعه که در آمریکا انجام گرفته موارد ابتلا به دیابت نوع دو طی چند سال اخیر در این کشور افزایش یافته و در فاصله سال های 2002 تا 2012 هر سال 4.8 درصد به تعداد مبتلایان به این بیماری در آمریکا افزوده شده است.

متخصصان آمریکایی در آنالیز خود به این موضوع پرداختند که آیا فاکتورهای محیطی در مناطق روستایی و شهری در بروز این بیماری نقش دارند. این محققان به مطالعه روی ساکنان 3134 منطقه در این کشور پرداختند.

محققان در این مطالعه به دنبال آن بودند تا اثرات محیطی تجمعی بر خطر ابتلا به دیابت نوع دو مورد ارزیابی قرار گیرد. آنان شاخص کیفیت زیست محیطی ارائه کردند که شامل اطلاعاتی در خصوص کیفیت هوا، آب و خاک و فاکتورهای جامعه شناختی (میانگین درآمد خانوار، تحصیلات، میزان جرائم خشونت بار) در مناطقِ مورد نظر بوده است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، محققان با ارزیابی اطلاعات بدست آمده تاکید کردند در مجموع کیفیت نامناسب محیط زندگی با افزایش موارد ابتلا به دیابت نوع دو مرتبط است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 458

به "تاثیر فاکتورهای محیطی بر خطر ابتلا به دیابت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر فاکتورهای محیطی بر خطر ابتلا به دیابت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید