به ازای هر روز کاری یک روستای کشور برقدار شده است

به گزارش مجله عطر یاس، تهران (پانا) - سال جاری و در 6 ماه نخست به ازای هر روز کاری یک روستا برقدار شده که با احتساب دو هزار 929 روستای متصل شده به برق در دولت تدبیر و امید، شمار روستاهای برقدار در این دولت، به طور متوسط به 8 روستا در هر هفته رسیده است و در ادامه امروز 150 روستای فاقد برق کشور، با حضور رییس جمهوری برقدار می شوند.

به ازای هر روز کاری یک روستای کشور برقدار شده است

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

براساس گزارش پایگاه خبری شرکت مدیریت فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق(توانیر) به ازای هر روز کاری یک روستا در کشور به شبکه برق متصل شده که با احتساب دو هزار 779 روستای متصل شده قبلی در دولت تدبیرو امید، شمار روستاهای برقدار در این دولت، به طور متوسط به 8 روستا در هر هفته افزایش یافته است.

براساس آمارهای منتشرشده از سوی وزارت نیرو، میزان برق رسانی به روستاها در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی چهار هزار و 367 روستا و تعداد خانوارهای روستایی بهره مند از این نعمت پانصد هزار خانوار بود، اما با پیروزی انقلاب فرایند برق رسانی روستایی شتاب گرفت.

تازه ترین گزارش شرکت مادر تخصصی فراوری، انتقال و توزیع نیروی برق ایران توانیر نشان می دهد تعداد روستاهای برق رسانی شده در دولت یازدهم دو هزار و 152 روستا بوده است و تعداد خانوارهای بهره مند از برق نیز 30 هزار و 965 خانوار بوده است.

همچنین در جریان برق رسانی در دولت دوازدهم، 627 روستا برق رسانی شده و تعداد خانوارهایی که از این نعمت برخوردار شده اند نیز به 9 هزار و 322 خانوار رسیده است.

میزان برق رسانی به روستاها در مجموع در دو دولت یازدهم و دوازدهم به دو هزار و 779 روستا رسیده و تعداد خانوارهای روستایی که در این دو دولت از نعمت برخوردار شده اند بالغ بر چهل هزار و 278 خانوار است.

همچنین در 6 ماه نخست امسال بیش از 200 میلیارد تومان برای بهسازی، مقاوم سازی و برطرف فرسودگی شبکه های برق روستایی هزینه شده است.

31 درصد شبکه توزیع برق کشور به طول 250 هزار کیلومتر برای تامین برق 21.5 میلیون خانوار روستایی ایجاد شده که معادل 26 درصد جمعیت کشور است و طول شبکه های ایجاد شده پس از پیروزی انقلاب اسلامی 10 برابر بیشتر از قبل انقلاب است.

57 هزار و 570 روستا تا به امروز در کشور برقدار شده و به طور میانگین پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر روز حدود 4 روستا برق رسانی شده و تعداد روستاهای برقدار به وسیله سیستمهای فتوولتائیک نیز به 335 روستا رسیده است.

در ادامه این جهت، آیین افتتاح برق رسانی به 150 روستای فاقد برق کشور، امروز با حضور رییس جمهوری و در قالب بیست و سومین هفته #پویش هر هفته الف-ب ایران به وسیله ویدیو کنفرانس در هرمزگان برگزار می گردد.

از مجموع 150 روستایی که امروز برقدار می شوند60 درصد آنها به وسیله انرژیهای تجدید پذیر برقدار شده اند.

در قالب پویش #هرهفته-الف-ب-ایران، بر اساس وعده ای که وزارت نیرو با مردم داشته، اجرای 250 پروژه عظیم آب، برق و فاضلاب دنبال می گردد که تا به امروز یکصد و هشتمین پروژه از این تعداد افتتاح شده و بقیه پروژه ها مطابق برنامه به بهره برداری خواهند رسید

طرح های پویش #هرهفته-الف-ب-ایران، شامل سدهای مخزنی است که تا به امروز 7 سد در امسال به بهره برداری رسیده که آخرین این ها سد نعمت آباد در شهرستان اسدآباد استان همدان است و این، چهل و ششمین سدی است که در دولت تدبیر و امید از مجموعه 190 سد تحت بهره برداری کشور افتتاح شد.

45 هزار هکتار شبکه های آبیاری و زهکشی به بهره برداری رسیده و در مجموع 448 روستا در سراسر کشور جزو طرح های آبرسانی روستایی است که به اتمام رسید. در بخش آبرسانی شهری، پنج طرح عظیم، هفت تصفیه خانه فاضلاب و دو تصفیه خانه آب مطابق برنامه به بهره برداری رسیده است.

در بخش برق هم، 9 نیروگاه حرارتی و دو نیروگاه مقیاس کوچک به ظرفیت بیش از 1400 مگاوات افتتاح شده و این جهت تا خاتمه سال ادامه خواهد داشت.

امسال، علاوه بر طرح های ساخت و سازی، پروژه های ساز و کاری هم در برنامه پویش قرار گرفته است، چرا که اصلاح و بهبود ساز و کارها نقش معین کننده ای در ارائه خدمت موثرتر به مردم دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 29 آذر 1399 بروزرسانی: 29 آذر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1213

به "به ازای هر روز کاری یک روستای کشور برقدار شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به ازای هر روز کاری یک روستای کشور برقدار شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید