برترین رستوران های سنتی یزد

به گزارش مجله عطر یاس، یزد، شهر خانه های خشتی و جایی که بافت سنتی خود را حفظ نموده، رستوران های سنتی زیادی را نیز در خود جای داده. جایی که می توان در حیاط گلکاری شده و مصفایش که حوضی نیز در وسط دارد نشست و غذا خورد. جایی پر از آرامش. اما همه رستوران های یزد نیز با اینکه معماری و تزئینات زیبایی دارند ولی کیفیت غذایشان چندان تعریفی ندارد. ما در اینجا بر اساس نظر مسافران این شهر تاریخی، برترین رستوران های سنتی یزد را نوشته ایم.

برترین رستوران های سنتی یزد

رستوران باغ مشیرالممالک

هتل باغ مشیر الممالک یزد باغی قدیمی با درخت های کهن و سر به فلک کشیده، جوی های آب روان، حوض ها و فواره های زیاد است. و تصور کنید در بعلاوه جایی روی تخت بنشینید و غذای باکیفیتی بخورید. غذایی که لذیذ است، چندان گران نیست و در حین خوردنش صدای پرندگان باغ شنیده می گردد. هتل باغ مشیرالممالک چهار رستوران مختلف دارد که انواع و اقسام غذاهای ایرانی، فرنگی و دریایی در آنها سرو می گردد و به خصوص رستوران نقاشی آن معروف است. درجایی که پر از نقاشی های دیواری است و نور قشنگی از پنجره های رنگی به روی میز می تابد. شنیسل مرغ رستوران مشیرالممالک باب طبع است و از خیر کباب ها و جوجه هایش هم نباید گذشت. از اینها گذشته بعد از صرف غذا می توان به کافی شاپ هتل در پشت بام رفت و از آنجا به تماشای بافت تاریخی یزد نشست، نسیم خنکی به صورتت می خورد و آنهمه زیبایی جلوی چشمت است و چی از این بهتر. قیمت ها در اینجا نسبتا بالاست.

آدرس رستوران مشیر الممالک: خیابان انقلاب، بلوار مشیرالممالک

شیرینی سنتی یزد چیست و از کجا بخریم؟

رستوران حمام خان

حمام خان که به تازگی ثبت ملی شده، یکی از جاذبه های گردشگری یزد است و مسافرانی که برای بازدید از میدان و بازار خان می آیند، حتماً برای استراحت و تازه کردن گلو و یا خوردن یک وعده غذا به اینجا سر می زنند. جایی که زمانی مردم در آن استحمام میکردند و حالا به یکی از رستوران های سنتی یزد تبدیل شده است. راه پله دیروزی حمام که تاریک بود، حالا چراغانی شده و با پاگردهای تزئین شده اش به سمت چایخانه و رستوران هداییتان می نماید. رستوران خان که هر سه وعده غذایی را ارائه می دهد. هر روز از ساعت 9 صبح تا 11 شب باز است و منویش از غذاهای ایرانی و یزدی تشکیل شده. مهم ترین غذاهای سنتی یزد که اینجا سرو می شوند شولی، قیمه یزدی، دیزی یزدی، کشک بادمجان، و آش سنتی است و به خصوص از دیزی آن بسیار تعریف می نمایند. علاوه بر این بعد از غذا اگر خواستید چای را همراه با شیرینی یزدی برایتان می آورند. دیزی این رستوران 25 هزار تومان است.

آدرس رستوران خان: میدان خان، جنب مسجد ملا اسماعیل

رستوران شاه مردان

یکی دیگر از رستوران های سنتی یزد، رستوران شاه مردان، معروف به سینی سرای شاه مردان است. آنچه باعث استقبال از رستوران سنتی شاه مردان شده سینی های خانوادگی ای است که در آن سرو می گردد. سینی ای که انواع و اقسام کباب ها را دارد. کوبیده، کباب قفقازی، جوجه چینی، ماهی قزل آلا و کباب برگ محتویات این سینی را تشکیل می دهد و در کنارش برنج تند خوش طعمی نیز سرو می نمایند. دوغ محلی رستوران شاه مردان را نیز نباید از دست داد.

آدرس: خیابان کاشانی، نرسیده به سه راه امام جعفر صادق، نبش کوچه مازاری ها

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 1 بهمن 1400 بروزرسانی: 1 بهمن 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1820

به "برترین رستوران های سنتی یزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین رستوران های سنتی یزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید