برگزاری جشنواره آواهای نبوی با هدف هم افزایی فرهنگ اسلامی و ایرانی در خراسان شمالی

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/خراسان شمالی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد از برگزاری جشنواره آواهای نبوی با هدف هم افزایی فرهنگ اسلامی و ایرانی در خراسان شمالی خبر داد.

برگزاری جشنواره آواهای نبوی با هدف هم افزایی فرهنگ اسلامی و ایرانی در خراسان شمالی

غلامرضا کاظمی، 25 دی ماه، در آیین رونمایی از پوستر جشنواره سراسری آواها و نواهای نبوی که در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار گشت، با اشاره به اینکه جشنواره آواها و نواهای نبوی به موازات دیگر حوزه های جشنواره فرهنگی و هنری امامت و مهدویت، در بین اعضای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور به میزبانی واحد خراسان شمالی برگزار خواهد شد، ادامه داد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا 25 بهمن ماه سال جاری است.

وی ادامه داد: خراسان شمالی با تنوع اقوام و پیشینۀ فرهنگی در خور تأمل، از پتانسیل فرهنگی و هنری قابل توجهی از فرهنگ و هنر اقوام ترک، کرد، ترکمن، تات و فارس برخوردار است و همواره در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری نقش آفرینی کرده است و بخشی از تلاش این جشنواره، تلاش در حوزه موسیقی و اجرای برنامه هایی است که نواها و آواهای بومی این منطقه را مورد توجه قرار دهد و در کنار تجلیل از آثار ارزشمند این حوزه، نگاه ویژه ای به تبادل هنری بین اقوام مختلف در استان های کشور در خصوص نشر نواها و آوای نبوی داشته باشد.

کاظمی اضافه نمود: دستاوردهای هنرمندان این سرزمین در حوزه فرهنگ نبوی در این جشنواره بستری برای ترویج هنر موسیقیایی ایرانی و اسلامی در کشور خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد بیان نمود: هنرمندان سراسر کشور بر اساس فراخوان می توانند در یک یا دو بخش آواهای نبوی یا نواهای نبوی جشنواره شرکت نمایند.

وی در انتها اظهار کرد: امیدواریم با برگزاری جشنواره و طنین افکندن آواها و نواهای نبوی در استان خراسان شمالی، شاهد اثرات ممتاز و ارزشمند فرهنگی و هنری موسیقی همسو با توسعه فرهنگ و معارف نبوی و مهدوی در استان باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1895

به "برگزاری جشنواره آواهای نبوی با هدف هم افزایی فرهنگ اسلامی و ایرانی در خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری جشنواره آواهای نبوی با هدف هم افزایی فرهنگ اسلامی و ایرانی در خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید