بخاری فضای باز ، آنالیز محصولات مناسب

به گزارش مجله عطر یاس، بهره مندی از دمای مطبوع یک اصل اساسی است که در زندگی همه ما به آن توجه ویژه ای می گردد، همانطور که داشتن یک سیستم سرمایشی برای روزهای گرم سال لازم است، طراحی و استفاده از سیستم گرمایشی مناسب نیز اهمیت ویژه ای دارد. البته گرمایش تنها مختص به فضای داخلی نیست، بلکه ایجاد یک هوای مطبوع به خصوص در مکان هایی مانند رستوران ها، هتل ها، کافه ها، حیاط خانه و ویلا، و محیط هایی از این دست که از فضای بیرونی آن ها نیز بهره می بریم، واجب است. بخاری فضای آزاد به طور کلی یک بخاری برقی یا گازی است که متناسب با شرایط بیرونی طراحی شده و ویژگی ها و مزایا و معایب خاص خودش را دارد. در ادامه این مقاله، تمامی محصولات مناسب این حوزه را آنالیز می کنیم تا بتوانید به درستی محصول مناسب محیط تان را انتخاب کنید. فهرست قیمت انواع تجهیزات گرمایشیرا در سایت آرتا الکتریک مشاهده کنید.

بخاری فضای باز ، آنالیز محصولات مناسب

چرا باید بخاری مناسب فضای آزاد خریداری کنیم؟

پیش از آنالیز محصولات ابتدا به این پرسش پاسخ دهیم که چرا خرید یک وسیله تخصصی برای گرمایش فضای بیرونی لازم است. در فضای آزاد، گرما به سرعت در هوا از بین می رود و در نتیجه سرعت از بین رفتن گرما بسیار بالاست. در واقع بدون استفاده از وسیله مناسب، علاوه بر هدر دادن منابع انرژی و صرف هزینه گزاف، گرمایش مطبوعی نیز نخواهید داشت و تنها قسمت کوچکی از محیط را گرم خواهید کرد. به همین علت مهم است که از محصول مناسبی برای این محیط ها استفاده کنیم که راندمان مطلوبی نیز داشته باشند. تمامی بخاری های فضای آزاد از نوع تابشی هستند که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم.

بخاری پاسیو یا قارچی

یکی از معروف ترین تجهیزات برای گرمایش بیرونی، بخاری های قارچی یا چتری یا پاسیو است. این بخاری ها با گاز شهری یا کپسولی کار می نمایند و ساختارشان به گونه ای است که به آسانی جابه جا می شوند و گرمایی مطبوع ایجاد می نمایند. بخاری های قارچی در قسمت پایین دارای یک مخزن هستند که گاز وارد آن می شود و در قسمت بالای آن مشعل قرار گرفته است که گرما از آن ساطع می شود. شاید تنها ایرادی که بتوان به این محصول وارد کرد، قیمت میانه رو به بالاست، اما با در نظر گرفتن راندمان و طراحی زیبا و کاربردی و البته در مقایسه با سایر وسایل گرمایشی، انتخاب مناسبی به خصوص برای گرمایش بین میزها در کافه و رستوران های روباز است. این محصولات را در صفحه انواع بخاری صنعتیآرتا الکتریک می توانید مشاهده و بخرید.

گرما از سطح کلاهک قارچی شکل به صورت دایره ای در اطراف دستگاه می تابد. یک بازتابنده نیز در بالای مشعل گرما را منعکس می نماید، زیرا در غیر این صورت به سمت بالا هدر می رود. معمولاً این هیترها به رنگ نقره ای فراوری می شوند تا جذب گرمای آن ضعیف تر شود و گرمای بیشتر تابیده شود. در مدل های تازه، به جای گاز از انرژی الکتریکی استفاده می شود که با تابش مادون قرمز، هوای اطراف را گرم می نماید. هیتر قارچی از نظر نوع نصب به چهار دسته تقسیم می شود:

  • ایستاده یا زمینی
  • رومیزی
  • دیواری
  • آویز یا سقفی

بخاری برقی فضای آزاد

پیش از اختراع گاز و برق، از چوب برای گرمایش فضای روباز استفاده می شده است، حتی هنوز هم استفاده از چوب و ذغال برای گرمایش در منطقه ها بسیاری متداول است اما دود آن ها غیرقابل تحمل و خطرناک است. یکی از وسایل محبوب برای گرمایش هم در فضای آزاد هم داخل، هیتر برقی است. بخاری برقی فضای آزاد معمولاً در شرایطی استفاده می شود که گاز در دسترس نیست، زیرا به طور کلی برق از گاز گران تر است و این هیترها در مقایسه با هیتر برقی خانگی، توان بیشتری داشته و برق زیادی مصرف می نمایند، البته این تنها علت برای محبوبیت کمتر آن ها نیست. هیتر برقی راندمان کمتری در مقایسه با گازی دارد و شعاع کوچکتری را گرم می نماید، بنابراین انتخاب مناسبی برای محیط های با مساحت گسترده نیست. هیتر برقی برای محیط روباز حداقل باید بین 5000 تا 15000 وات گرمایش فراوری کند.

بخاری مادون قرمز

فناوری این بخاری ها بسیار ساده است و شباهت بسیاری به سیستم گرمایشی خورشید دارد. اساساً بخاری های پاسیو مادون قرمز گرما را به صورت تابشی منتشر می نمایند که در قسمت مادون قرمز طیف الکترومغناطیسی قرار می گیرد. تابش الکترومغناطیسی شامل همه چیز از امواج رادیویی گرفته تا امواج مضر فرابنفش است. با این حال، محدوده مادون قرمز مورد استفاده در بخاری های پاسیو یک محدوده کوچک و خاص است که هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

امواج الکترومغناطیسی هنگام فراوری گرما باعث نوسان مولکول ها و آزاد شدن انرژی می شوند. برخلاف بخاری های سنتی نفتی و گازی، این انرژی به وسیله اجسام اطراف مانند افراد و مبلمان جذب می شود. سپس دمای یکنواخت و ثابتی را برای کسانی که در مجاورت نشسته یا ایستاده اند فراهم می نماید. این بخاری ها یک روش کارآمدتر برای تامین گرمای بیرون است، زیرا زمان و انرژی برای گرم کردن هوای سرد تلف نمی شود و اندازه هدر رفت گرما کاملاً ناچیز است و البته گرمای مطبوع برای پاسیو و حیاط بسیار سریع تامین می شود. هیتر مادون قرمز نیز با انرژی برق کار می نمایند، اما مصرف برق آن ها کمتر است.

بخاری های سرامیکی

بخاری پاسیو سرامیکی و هالوژنی نوعی هیتر مادون قرمز هستند. هر دو با استفاده از تابش مادون قرمز گرم می شوند - تفاوت در نوع مادون قرمزی است که منتشر می نمایند. این بخاری از عناصر گرمایش سرامیکی استفاده می نماید که به سرعت گرم می شود و اشعه مادون قرمز ساطع می نماید. بر خلاف بخاری های هالوژنی، هنگام فراوری گرما، نور نمی تابانند، زیرا امواج مادون قرمز آن فاصله زیادی با بخش نور مرئی طیف الکترومغناطیسی دارد. هیتر سرامیکی گرمای ملایمی را فراهم می نماید که به راحتی به وسیله بدن جذب می شود.

هیتر هالوژنی

بخاری های هالوژن معمولا از عناصر کوارتز استفاده می نمایند که به دمای بسیار بالاتری می رسند. در این هیتر، طیف با بخش نور مرئی امواج الکترومغناطیسی همپوشانی دارد، بنابراین بخاری های هالوژن هنگام گرم شدن، درخشش قرمز یا نارنجی از خود ساطع می نمایند. امواج این بخاری فرکانس بالا و طول موج کوتاه تری دارند به همین علت، سطح شدیدی از گرما را فراهم می نمایند.

بخاری های هالوژنی برترین انتخاب برای بیشتر منطقه ها روباز می باشند، زیرا گرمای با شدت بالایی که از خود ساطع می نمایند و گرمایشی قوی در برابر وزش بادهای سرد و دمای خنک بیرونی ایجاد می نماید. آنها معمولاً ارزان تر از بخاری های سرامیکی هستند، بنابراین می توانند ارزان ترین گزینه در مکان هایی مانند رستوران است. بخاری های هالوژن با نام کوارتز، تنگستن و تابشی نیز شناخته می شوند. پنکه حرارتی ارشیا یکی از محصولات شناخته شده در بازار است که از هالوژن برای فراوری گرما استفاده می نماید و انتخاب مناسبی برای مغازه ها و خانه است.

نکاتی که در خرید محیط روباز باید بدانید

  1. نوع نصب: معین کنید که بخاری را قرار است دیواری، سقفی یا به صورت رومیزی و ایستاده بهره ببرید، سپس به آنالیز مدل ها بپردازید.
  2. اندازه گیری اندازه گرمای لازم: اندازه گرما و پوشش حرارتی را اندازه بگیرید. هر بخاری شعاع گرمایش و توان مشخصی (برحسب وات) دارد که باید هنگام خرید مد نظر قرار داد. همیشه به این نکته توجه داشته باشید که هیتر فضای آزاد حدوداً ده برابر بخاری برای داخل، باید گرما فراوری کند تا دمای هوا مطبوع شود.
  3. اندازه مصرف انرژی: نوع انرژی و اندازه مصرف آن، از دیگر نکات موثر در قیمت هیتر و هزینه های بعدی شما که برای منابع انرژی می پردازید، دارد. پس پیش از انتخاب به آن توجه ویژه ای داشته باشید تا در آینده دچار مشکل نگردید.
  4. ایمنی: توجه به نکات ایمنی و داشتن ویژگی هایی مانند کلیدهای قطع کن و ترموستات، از دیگر نکاتی است که باید در خرید در نظر بگیرید.
  5. طراحی: این هیترها عموماً برای محیط هایی مانند رستوران و کافی شاپ استفاده می شوند، در نتیجه توجه به زیبایی آن ها و ماندگاری تحت تاثیر شرایط جوی مختلف مهم است. شما می توانید انواع بخاری های صنعتی و خانگی را در سایت آرتا الکتریک، مشاهده، آنالیز و مقایسه کنید و با برترین قیمت بازار اقدام به خرید کنید. تمامی محصولات از برندهای معتبر بازار بوده و به سراسر ایران ارسال می شوند.

منبع: فوت و فن
انتشار: 20 آذر 1401 بروزرسانی: 20 آذر 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2062

به "بخاری فضای باز ، آنالیز محصولات مناسب" امتیاز دهید

1 کاربر به "بخاری فضای باز ، آنالیز محصولات مناسب" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخاری فضای باز ، آنالیز محصولات مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید