باید در قامت یک دانشگاه کارآفرین ظاهر شویم

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/کرمانشاه سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه به گذر سه نسل از دانشگاه ها در جهان اشاره نمود و گفت: اکنون زمان آن است که ما نیز در قامت یک دانشگاه نسل سوم و کارآفرین ظاهر شویم.

باید در قامت یک دانشگاه کارآفرین ظاهر شویم

دکتر محمد نبی احمدی در نشست مجازی دانشگاه های نسل سوم و صندلی آنها در زیست بوم کارآفرینی که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی برگزار گردید، با بیان اینکه کارآفرینی موتور محرکه رشد و توسعه مالی بویژه در شرایط کنونی است، اظهارکرد: اگر قرار باشد که دانشگاه تنها در همان بستر علم نهان و علم عیان خود باقی بماند، کاری از پیش نبرده است.

وی اضافه کرد: برای فرو ریختن دیوار تحریم ها، باید پس از آنکه علم نهان در دانشگاه ها به علم عیان تبدیل شد، آن را در بستر زیست بوم کارآفرینی فعال کنیم تا یک تحرک به اشتغال در کشور داده گردد.

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه کرد: همچنین، کارآفرینی یکی از مهمترین عوامل توسعه فرهنگ، اقتصاد و ... است که در دانشگاه ها باید به آن توجه جدی گردد.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه ها تا به امروز سه نسل را تجربه نموده اند، گفت: دانشگاه های نسل اول دانشگاه های آموزش محور بودند که بعدها در دانشگاه های نسل دو، پژوهش نیز در کنار آموزش نهاده شد و حالا در دانشگاه های نسل سوم علاوه بر آموزش و پژوهش، مقوله کارآفرینی نیز به شدت مورد توجه نهاده شده است.

احمدی از کارآفرینی به عنوان حلقه مفقوده اقتصاد کشور یاد کرد و با اشاره به نقش دانشگاه در توسعه این فرهنگ، اضافه کرد: باید کوشش کنیم دانشگاه هایمان در قامت یک دانشگاه کارآفرین که همان دانشگاه نسل سوم است، ظاهر شوند.

وی با تاکید براینکه دانشجویان باید در دانشگاه ها با مقوله کارآفرینی آشنا شوند، گفت: برای اینکه دانشجویان نگرش کارآفرینی داشته باشند، اساتید و اعضای هیات علمی باید این نگرش را ایجاد نمایند.

سرپرست دانشگاه رازی توضیح داد: در نهایت این نگرش از اساتید و هیات علمی و دانشجویان دانشگاه ها باید به عمق جامعه هم منتقل گردد تا مردم جامعه هم با مقوله کارآفرینی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه باید در تدریس دروس خود رویکرد کارآفرینانه داشته باشند، اضافه کرد: اگر این امر اجرایی گردد و به ایجاد نگرش کارآفرینانه در دانشجویان منتهی گردد، آن موقع می توانیم بگوییم که دانشگاه به جامعه خدمت نموده است.

احمدی با اشاره به اهمیت برگزاری همایش و نشست ها در زمینه معرفی مقوله کارآفرینی و نقش دانشگاه ها در آن، ادامه داد: انتظار می رود نشست هایی که در این رابطه برگزار می گردد، به سمت تخصصی شدن برود، چراکه کارآفرینی در حال حاضر احتیاج روز جامعه و جوانان است.

سرپرست دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه در دانشگاه رازی پتانسیل های زیادی برای توسعه فرهنگ کارآفرینی وجود دارد، گفت: اعضای هیات علمی توانمندی که در این دانشگاه داریم همچون گنج هایی هستند که باید از آنها در این راه یاری بگیریم.

به گفته این مسئول، در کشورهای پیشرفته 70 درصد نوآوری و اختراعات به وسیله کارآفرینان انجام می گردد که دانشگاه ها می توانند در این زمینه بسیار یاری نماینده باشند.

این نشست به همت گروه مدیریت و کارآفرینی دانشکده اقتصاد و کارآفرینی و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه رازی برگزار گردید.

سرانجام پیغام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1771

به "باید در قامت یک دانشگاه کارآفرین ظاهر شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید در قامت یک دانشگاه کارآفرین ظاهر شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید