امید است با آنالیز دقیق صلاحیت ها اعتماد به شوراها افزایش یابد

به گزارش مجله عطر یاس، تهران (پانا) - نایب رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نشست مشترک اعضاء هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور با نمایندگان و روسای هیأت های عالی استان های 31 گانه کشور گفت ما پنج دوره از شوراهای اسلامی شهر و روستا را پشت سر گذاشتیم اما دستاورد این پنج دوره هم از نظر حیثیتی و هم از نظر عملکرد درخشان نیست. انتظار می رود در این دوره با نظارت صحیح، افراد پاکدست تر و کارآمدتری وارد شوراها شوند و دستاوردهای آنان موجب افزایش اعتماد مردم به شوراها گردد.

امید است با آنالیز دقیق صلاحیت ها اعتماد به شوراها افزایش یابد

به گزارش روابط عمومی دبیرخانه دائمی هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور، سید مصطفی میرسلیم در ادامه اضافه کرد: آمارها نشان می دهد که مردم چندان به شوراهای شهر و روستا اعتماد نداشته و نگاه مثبتی به عملکرد آنان ندارند. آینده وابسته به نتیجه این دوره از انتخابات بوده و امید است با نظارت صحیح افراد صالح و کارآمدتری وارد شوراها شوند.

میرسلیم توضیح داد: اگر هیات اجرایی در شهرستانی به رد کاندیدایی تصمیم بگیرد، اعتراض فرد در یک رده بالاتر یعنی در هیات نظارت شهرستان آنالیز می گردد؛ اگر هیات نظارت نیز بر اساس مدارک فرد را رد صلاحیت کرد اعتراض آن در یک رده بالاتر یعنی هیات عالی استان آنالیز می گردد. برای آنالیز صلاحیت ها فقط باید خدا را در نظر گرفت و براساس مستندات و مدارک واصله از مراجع چهارگانه باید تصمیم گیری در مورد صلاحیت افراد صورت گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر آنالیز صلاحیت ها در هیات ها به درستی صورت گیرد کار ما در هیات مرکزی ساده تر خواهد بود. آبروی نظام وابسته به این آنالیز صلاحیت ها است. در دورهای قبل بعضا بدون توجه به شرایط عده ای تایید صلاحیت شدند و به شوراها راه یافتند که منجر به ایجاد فساد و نارضایتی مردم شدند. ملاک در آنالیز صلاحیت ها اول خدا و بعد مدارک و مستندات واصله از مراجع چهارگانه است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1488

به "امید است با آنالیز دقیق صلاحیت ها اعتماد به شوراها افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امید است با آنالیز دقیق صلاحیت ها اعتماد به شوراها افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید