از دستگیری کلاهبردار فضای مجازی تا کارمند دزد شرکت خصوصی در مرکز

به گزارش مجله عطر یاس، پلیس تهران عظیم روز چهارشنبه از دستگیری کارمند دزد شرکت خصوصی، قاپ زن حرفه ای با 37 شاکی، کلاهبردار فضای مجازی و کشف محموله قاچاق 2 میلیارد تومانی در آزادگان اطلاع داد.

از دستگیری کلاهبردار فضای مجازی تا کارمند دزد شرکت خصوصی در مرکز

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پلیس، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران عظیم اعلام نمود: نوزدهم خرداد ماه پرونده ای مبنی بر سرقت طلا از محل شرکت خصوصی، به ارزش 180 میلیون تومان به این پایگاه ارجاع شد که شاکی آن مدعی بود شانزدهم بهمن ماه 99 متوجه شده طلا های او از داخل کشوی میز محل کارش در زعفرانیه سرقت شده و به شخصی مظنون نیست.

سرهنگ کارآگاه سید علی شریفی ادامه داد: در تحقیقات میدانی تعیین شد شاکی مدیرعامل شرکت است و 2 کارمند آقا و کارمند خانم دارد. کارمند خانم به نام مژده چند ماهی است که تسویه حساب کامل نموده و کارمند دیگر به نام امید اظهارات ضد و نقیضی دارد و اتهامات را متوجه کارمند سابق حاضر می شود.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در ادامه تحقیقات پلیسی تعیین شد امید با چند طلا فروش در ارتباط است، ابراز داشت: یکی از طلافروشان به نام رضا گفت، از همان ابتدا متوجه سرقتی بودن طلا های مسروقه شده و طلای مربوطه را زیر قیمت بازار در مقابل پرداخت مبلغ 40 میلیون تومان از امید خریداری نموده است و در ابتدا مبلغ 15 میلیون و 400 هزار تومان به وی پرداخت و با درخواست فاکتور خرید از امید و با تهدید وی مبنی بر معرفی به پلیس از پرداخت الباقی مبلغ خودداری نموده است.

وی اضافه کرد: با کشف زوایای جدیدی از پرونده، امید در بازپرسی مجدد به ناچار به سرقت از شرکت و فروش طلا ها به مال خر اعتراف کرد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی مرکز در انتها گفت: در بازرسی از محل کار مال خر یک حلقه انگشتر سفید رنگ با نگین های اصل برلیان متعلق به شاکی کشف و متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری قاپ زن حرفه ای با 37 شاکی

سرپرست پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران عظیم بیان داشت: اوایل اردیبهشت ماه پرونده ای با موضوع سرقت گوشی تلفن همراه حسب شکایت یکی از شهروندان در دادسرا تشکیل و برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به این پایگاه ارجاع شد.

سرهنگ کارآگاه علی فرخ پور اضافه کرد: با توجه به اطلاعات موجود و بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم تعیین شد دزد فردی به نام محمد با چندین بار سابقه دستگیری به اتهام سرقت و قاپ زنی است.

وی ابراز داشت: با کوشش کارآگاهان در نهایت متهم بیست و سوم اردیبهشت ماه دستگیر و با توجه به یافته های اطلاعاتی و تحقیقات تخصصی تعداد 37 مال باخته شناسایی شدند که پرونده سرقت آن ها اخذ و همگی طی مواجهات حضوری محمد را بصورت قطعی به اسم دزد اموال خویش شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی توضیح داد: محمد در بازپرسی شیوه و شگرد خود را اینگونه بیان نمود که با پرسه زنی در محل های خلوت سوژه مورد نظر خود را شناسایی و در فرصتی مناسب اقدام به سرقت گوشی همراه به شیوه قاپ زنی نموده و بلافاصله متواری می شد.

سرپرست پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران عظیم در انتها گفت: با اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی و شناسایی شکات تعیین شد ارزش ریالی اموال بیش از 100 میلیون تومان است.

به گفته وی، پرونده به دادسرای مربوطه ارسال و محمد با صدور قرار مجرمیت روانه زندان شد.

شناسایی کلاهبردار 400 میلیون تومانی اینستاگرام

رئیس پلیس فتا تهران عظیم گفت: شخصی با مراجعه به پلیس فتا اسم کرد از فروشندگان فعال کفش و کتانی تهران است و برای تبلیغات و افزایش دنبال نمایندگان صفحه اینستاگرامی فروشگاهش، با فردی در فضای مجازی آشنا شده که مدعی بود می تواند به طور تضمیمی تعداد فالور های فروشگاهم را افزایش دهد.

سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به اینکه شاکی مبلغ 20 میلیون تومان به حساب وی پرداخت و متهم پس از دریافت وجه از پاسخگویی به تلفن همراه شاکی امتناع ورزیده بود، توضیح داد: هویت متهم شناسایی و در مخفیگاهش در یکی از شهر های اطراف تهران دستگیر شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی متهم به 30 فقره کلاهبرداری به همین شیوه اعتراف و کارشناسان پلیس فتا تعدادی از مال باختگان را شناسایی کردند.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده 400 میلیون تومان محاسبه شده است، گفت: کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

وی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: به هویت های اعلامی در فضای مجازی اعتماد نکنید و قبل از سرمایه گذاری به وسیله فضای مجازی شناخت کافی از طرف مورد معامله را داشته باشند و تا حصول اطمینان از اطلاعات شغلی و هویتی طرف مقابل و یا دریافت خدمات از هرگونه واریز وجه و یا بیعانه خودداری کنید. بعلاوه در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک با مراجعه به سایت www.cyberpolice.ir موارد را گزارش دهید.

کشف محموله 2 میلیارد تومانی در عظیمراه آزادگان

رئیس پلیس امنیت مالی تهران عظیم اعلام نمود: ماموران انتظامی پایگاه جنوب پلیس امنیت مالی تهران از انتقال مقادیر کالای قاچاق از یک انبار کالا واقع در صباشهر به تهران آگاه و در یک عملیات پلیسی، پیروز شدند چهار دستگاه نیسان حامل کالای قاچاق را در عظیمراه آزادگان شناسایی نمایند.

سرهنگ علی، ولی پور گودرزی گفت: با توقیف خودرو و بازرسی از آن ها تعداد 210 قلم لوازم خانگی قاچاق از قبیل 20 دستگاه ماشین لباسشویی و ظرفشویی، 24 دستگاه چرخ گوشت و 166 دستگاه سایر لوازم برقی آشپرخانه فاقد بارنامه و مجوز های گمرکی کشف شد.

وی با اشاره به دستگیری راننده خودرو ها ادامه داد: متهمان در تحقیقات مقدماتی گفتند این اموال متعلق به آن ها نبوده و از اصالت و قاچاق بودن و یا نبودن این کالا ها آگاه نیستند و صرفاً به ازای دریافتی حق الزحمه ای از بابت کرایه خودرو، کالا ها را از صباشهر بارگیری و قصد انتقال این اموال را به خیابان شوش و امین حضور داشتند.

گودرزی با اشاره به اینکه بلافاصله کارآگاهان این پلیس تحقیق برای شناسایی مالک خودرو را شروع کردند، توضیح داد: هویت مالک اموال و محل تردد وی شناسایی و با هماهنگی های قضائی متهم هنگام تردد در محدوده میدان انقلاب دستگیر شد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با دستور قضائی کلیه اموال مکشوفه تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تهران شد و کارشناسان ارزش ریالی این اموال را 2 میلیارد تومان برآورد نموده اند.

به گفته وی، هر پنج متهم پس از تحقیقات تکمیلی در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1633

به "از دستگیری کلاهبردار فضای مجازی تا کارمند دزد شرکت خصوصی در مرکز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از دستگیری کلاهبردار فضای مجازی تا کارمند دزد شرکت خصوصی در مرکز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید