اجرای طرح گردشگری کودک در شهر قدیم جیرفت

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری جیرفت گفت: جشن پرواز بادبادک ها به مناسبت هفته جهانی کودک در محوطه باستانی شهر قدیم جیرفت برگزار گردید.

اجرای طرح گردشگری کودک در شهر قدیم جیرفت

محمد سالاری رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری جیرفت گفت: طرح گردشگری کودک با هدف آشنایی بیشتر بچه ها با فرهنگ، تاریخ و تمدن 5 هزار ساله جیرفت در حال برگزاری است.

او اضافه نمود: در گردشگری کودک، بچه ها با جاذبه های گردشگری از جمله گردشگری تاریخی و گردشگری کشاورزی و جاذبه های طبیعی، بومگردی ها و آداب و رسوم منطقه ها مختلف شهر آشنا می شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: بزودی باهمکاری آموزش و پرورش برنامه های ویژه ای در زمینه آشنایی و آگاهی، دانش آموزان با تاریخ و تمدن شهر جیرفت خواهیم داشت.

کمال الدین ضیاء کمالی نماینده مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان در جنوب گفت: طرح گردشگری کودک یکی از برنامه های میراث فرهنگی جیرفت است که تابستان سال جاری با همکاری یک موسسه آغاز به کار کرد.

او با اشاره به اولین بخش از برنامه های طرح گردشگری کودک توضیح داد: برای آغاز طرح گردشگران کودک با حضور دکتر میثم شهسواری یکی از کارشناسان باستان شناسی از موزه جیرفت بازدید کردند و با آثار باستانی و اشیا تاریخی بیشتر آشنا شدند.

ضیاءکمالی گفت: به مناسبت هفته جهانی کودک در محوطه باستانی شهر قدیم جیرفت جشن پرواز بادبادک ها برگزار گردید.

نماینده مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری درجنوب کرمان گفت: برای بچه ها باید وقت گذاشته گردد و به آموزش های آن ها دقت و توجه بیشتری داشته باشیم، بچه ها میراث داران آینده هستند.

ضیاء کمالی توضیح داد: برای رونق گردشگری و حفظ آثار تاریخی باید از آموزش به بچه ها آغاز کرد و نهادینه شدن هر فرهنگی از جمله فرهنگ گردشگری از کودکی آغاز می گردد.

جشن پروازبادبادک ها همراه با نورافشانی آسمان شهر قدیم جیرفت، با حضور بیش از 100 کودک و همراهی والدین شان برگزار گردید.

خبرنگاران کرمان کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2038

به "اجرای طرح گردشگری کودک در شهر قدیم جیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح گردشگری کودک در شهر قدیم جیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید